  • 1. Data: 2019-12-20 11:54:49
    Temat: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: uciu <a...@g...com>

    Moj przypadek.
    MIeszkam w domu od roku.
    Wszystko na prąd (oczyszczalnia, PC, WM)

    Za cały rok zużyłem trochę mniej niż 8000kWh
    Wyszło to 2700zł z groszami

    Czyli jakbym miał te 8kW paneli prąd wyszedłby mnie ok 600zł

    2100zł rożnicy
    Koszt instalacji 8kW ok 30000 plm

    Czyli ok 14lat okres zwrotu?
    Dobrze to licze?

    uciu

  • 2. Data: 2019-12-20 12:05:32
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Dobrze to licze?

    raczej nie.
    koszt kredytu miesieczny na foto jest staly, ok, upraszczam...., dajmy na to
    ze staly...., a jak gotowizna to juz wogole...
    ceny pradu w okresie x lat NIE.
    i to bardzo NIE.
    imo istnieje 99,99% szans na to ze za piec lat od teraz cena pradu bedzie
    x2.

  • 3. Data: 2019-12-20 12:35:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 11:54:50 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Za cały rok zużyłem trochę mniej niż 8000kWh
    > Wyszło to 2700zł z groszami
    >
    > Czyli jakbym miał te 8kW paneli prąd wyszedłby mnie ok 600zł

    Dużo mniej. Po pierwsze jak uwzględnisz autokonsumpcję to haracz rzeczywisty wychodzi
    około 10%. A niedobór energii dociągasz z taniej taryfy. Czyli wyjdzie
    może ze 250 zeta.

    > 2100zł rożnicy

    Czyli 2450 różnicy

    > Koszt instalacji 8kW ok 30000 plm

    Minus 5 tys. dotacji, z tego co zostanie czyli 25 tys. wrzucasz w PITa
    i odchodzi kolejne 18% czyli 4,5 tys. Koszt robi się zatem na poziomie 25,5 tys.

    Czyli około 10 lat przy obecnych cenach energii. A jak widać mamy dopiero
    początek podwyżek. To że nie mamy jeszcze ogromnych podwyżek wynika z tego,
    że rząd robi nas w chuja sprzedając prawa do emisji CO2 za duże pieniądze
    i łata nimi nastrój ludu. Kasa się wkrótce skończy a będzie też tak że
    będziemy musieli te certyfikaty odkupić. Tanio już było :/

    L.

  • 4. Data: 2019-12-20 12:37:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 12:36:01 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Minus 5 tys. dotacji, z tego co zostanie czyli 25 tys. wrzucasz w PITa
    > i odchodzi kolejne 18% czyli 4,5 tys. Koszt robi się zatem na poziomie 25,5 tys.

    Kufa liczyć nie umi. 20,5 tys. miało być. Czyli 8 lat zwrotu.

    L.

  • 5. Data: 2019-12-20 13:04:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 20 Dec 2019 03:35:59 -0800 (PST), Lisciasty

    > i łata nimi nastrój ludu. Kasa się wkrótce skończy

    Orzesz Ty rozhisteryzowany jątrzycielu!
    Zaraz na Ciebie ustawę napiszom, zobaczysz! ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2019-12-20 15:31:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 13:04:33 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Orzesz Ty rozhisteryzowany jątrzycielu!
    > Zaraz na Ciebie ustawę napiszom, zobaczysz! ;P

    Niewykluczone :>
    Co z tym majlem? Nadal nie doszedł ;)

    L.

  • 7. Data: 2019-12-20 16:52:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 11:54:50 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > Czyli ok 14lat okres zwrotu?
    > Dobrze to licze?

    Jeśli kupujesz za gotówkę która masz w skarpecie to mniej więcej tak wychodzi.
    Uwzględnić tylko jeszcze musisz że w ciąguilku miesięcu od montazu dostaniesz 5tys z
    dopłaty a na początku 2021 roku jest szansa(ale nie 100%) ze odzyskasz z 4-5 tysi
    przy rozliczeniu podatkowym.
    Jeśli nie masz gotówki i chciałbyś montować na kredyt to sprzedawca paneli
    zaproponuje Tobie kredyt na 10 lat
    Czemu na 10? Bo wtedy mniej więcej wychodzi rata kredytu tyle ile teraz miesięcznie
    płacisz za prąd. I to tylko wtedy jak mają podpisane umowy na przyzwoite warunki
    kredytowania.
    Jeśli sam zechcesz kredyt wziąć bez pośrednictwa sprzedawcy to jak wejdziesz do banku
    z ulicy to dostaniesz kredyt taki że rata przez 10 lat będzie wyższa niż teraz
    płacisz za prąd.
    Jeśli masz pojęcie o branży finansowej(wiesz na co się nie dać naciągnąć) to sam
    załatwisz Sobie kredyt na 8/9 lat z ratą taką jak obecne rachunki za prąd
    Oczywiście jak dostaniesz dopłatę i w w 2021roku ew zwrot z podatku to mozesz ten
    kredyt nadpłacić/skrócić, Ale na zwrot szybszy jak lat 8 przy kredycie bym nie liczył

  • 8. Data: 2019-12-20 16:55:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 11:54:50 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Dobrze to licze?

    Sprawdź jeszcze czy dobrze liczysz te 2700zł za 8000kWh- bo 33gr za kWh coś tanio
    jest

  • 9. Data: 2019-12-20 19:19:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.12.2019 o 11:54, uciu pisze:
    > Czyli ok 14lat okres zwrotu?
    kup za te 20sicia parę tysięcy garaż na jakimś dużym osiedlu. dostaniesz
    100zł na czysto. zwróci Ci się za... 25 lat.
    Albo daj na konto, nie dożyjesz zwrotu, a wkład ze względu na inflacje
    nic nie będzie warty.
    Znasz w miarę pewną inwestycje która zwróci się szybciej niż za 15 lat,
    a wkład nie przepadnie?

    ToMasz

  • 10. Data: 2019-12-20 21:00:47
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-12-20 o 19:19, ToMasz pisze:

    > Znasz w miarę pewną inwestycje która zwróci się szybciej niż za 15 lat,
    > a wkład nie przepadnie?

    Nie przepadnie?
    To panele nie tracą wartości?
    I przez 15 lat nie będzie awarii, gradobicia czy zniszczenia?