    From: Laphroaig <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Gres-impregnacja , wnioski ostateczne?
    Date: Sun, 15 Nov 2009 22:57:17 +0100

    Witam,

    Byly tutaj juz dyskusje na temat tego czy impregnowac czy tez nie plytki
    gresowe. Moje zdanie, powtarzane za fachowcem (?), było za
    nieimpregnowaniem. Impregnacja powoduje koniecznosc dozywotniego
    powtarzania tego procesu.
    Zgodnie z sugestiami fachowcow (?) nie impregnowalem.
    Po kilku tygodniach korzystania z podlog (bo chyba tylko w przypadku
    podlpg istnieje dylemat impregnowac/nieimpregnowac) stwierdzam: IMPREGNOWAC.

    Plytki to Paradyz/Arkesia grys i grafit: przedpokoj, kuchnia (jeszcze
    malo uzywana) i lazienka.

    Po 2 tygodniach od zamieszkania widac nieusuwalne plamy w miejscach,
    gdzie na pewno nic poza woda sie nie wylalo (przedpokoj, lazienka). To
    nawet nie plamy a raczej ich kontury, jakby osad z kamienia :o
    Po zauwazeniu tych plam (odpowiednie oswietlenie) przeprowadzilem testy
    kawa, sokiem, pomidorami itp i zadnych plam nie zaobserwowalem.
    Wyglada na to, ze to plamy z wody??? Preparat HG "czysty gres" ich nie
    usuwa. Wydaje mi sie, ze udalo mi sie niektore z nich usunac
    CIFopodobnym srodkiem. Po czyszczeniu w/w srodkiem plytki nie stracily
    polysku.

    Wniosek? To cholerstwo jest piekielnie wrazliwe i moze jednak
    impregnacja jest konieczna (tak zaleca producent i chyba jednak nalezy
    go posluchac).
    Acha, mam jeszcze jedna koncepcje powstania plam: powstaly one podczas
    prac kafelkarzy a dopiero teraz zostaly zauwazone.

    --
    pozdr
    Wojtek