  • 1. Data: 2009-11-15 21:57:17
    Temat: Gres-impregnacja , wnioski ostateczne?
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witam,

    Byly tutaj juz dyskusje na temat tego czy impregnowac czy tez nie plytki
    gresowe. Moje zdanie, powtarzane za fachowcem (?), było za
    nieimpregnowaniem. Impregnacja powoduje koniecznosc dozywotniego
    powtarzania tego procesu.
    Zgodnie z sugestiami fachowcow (?) nie impregnowalem.
    Po kilku tygodniach korzystania z podlog (bo chyba tylko w przypadku
    podlpg istnieje dylemat impregnowac/nieimpregnowac) stwierdzam: IMPREGNOWAC.

    Plytki to Paradyz/Arkesia grys i grafit: przedpokoj, kuchnia (jeszcze
    malo uzywana) i lazienka.

    Po 2 tygodniach od zamieszkania widac nieusuwalne plamy w miejscach,
    gdzie na pewno nic poza woda sie nie wylalo (przedpokoj, lazienka). To
    nawet nie plamy a raczej ich kontury, jakby osad z kamienia :o
    Po zauwazeniu tych plam (odpowiednie oswietlenie) przeprowadzilem testy
    kawa, sokiem, pomidorami itp i zadnych plam nie zaobserwowalem.
    Wyglada na to, ze to plamy z wody??? Preparat HG "czysty gres" ich nie
    usuwa. Wydaje mi sie, ze udalo mi sie niektore z nich usunac
    CIFopodobnym srodkiem. Po czyszczeniu w/w srodkiem plytki nie stracily
    polysku.

    Wniosek? To cholerstwo jest piekielnie wrazliwe i moze jednak
    impregnacja jest konieczna (tak zaleca producent i chyba jednak nalezy
    go posluchac).
    Acha, mam jeszcze jedna koncepcje powstania plam: powstaly one podczas
    prac kafelkarzy a dopiero teraz zostaly zauwazone.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2009-11-15 22:22:04
    Temat: Re: Gres-impregnacja , wnioski ostateczne?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Acha, mam jeszcze jedna koncepcje powstania plam: powstaly one podczas
    > prac kafelkarzy a dopiero teraz zostaly zauwazone.

    To ja na chinskich nic takiego nie zauwazylem. Moze dla tego, ze sa jasne.
    Do lazienki planuje czarne do tego w brodziku bez brodzika, tj. odplywem
    liniowym. Tam moze warto, ale to tylko pare metrow. Chinskiego mam 60.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-11-15 23:04:15
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Moze dla tego, ze sa jasne.
    Przedpokoj i kuchnia sa jasne a w lazience grafitowe. Fakt, na jasnych
    mniej widac te plamy. Na ciemnych mocniej. Ale widac na obydwu kolorach.
    Wiec jesli u Ciebie tego nie widac to pewnie ich nie ma. I oby nie
    pojawily sie pozniej.

    Gdzies wyczytalem, ze tylko plytki o najnizszej nasiakliwosci < 0.05
    czegostam nie nalezy impregnowac. Inne, te o wiekszej nasiakliwosci,
    jednak tak. (nasza norma to < 0.5 czegostam ). Tylko wyroby o najwyzszej
    jakosci posiadaja ten parametr na poziomie 0.05

    Przykre jest to, ze czlowiek ciagle musi sie uczyc na bledach :(

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 4. Data: 2009-11-15 23:17:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisal w wiadomosci

    > Przykre jest to, ze czlowiek ciagle musi sie uczyc na bledach :(

    Czytam te wszystkie watki dotyczace impregnowania i sam nie wiem co zrobic.
    Raz ze nie impregnowac, drugi raz ze impregnowac. Zdecydowalem poki co, ze
    nie impregnowac, ale po tym co napisale sam juz nie wiem. :-)

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-11-16 09:52:52
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > Acha, mam jeszcze jedna koncepcje powstania plam: powstaly one podczas prac
    > kafelkarzy a dopiero teraz zostaly zauwazone.

    Dziwne cuda opowiadasz. Też mam paradyż, nie pamiętam jaki ale kosztował coś
    150zł/m2 może coś fabryka impregnowała?
    Może masz twarda wodę i stąd te plamy? U mnie jak woda dłuzej niezauważona
    polezy to taką plamę po prostu usuwam ściereczką mocno trąc i znika bez śladu i
    zarysowań.
    Użytkuje już ponad 3 lata i nic a nic ani jednej plamki i ryski. Podłoga jak
    zaraz po wykonaniu.

    Marek

  • 6. Data: 2009-11-16 09:56:56
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Acha, mam jeszcze jedna koncepcje powstania plam: powstaly one podczas prac
    > kafelkarzy a dopiero teraz zostaly zauwazone.

    Papier toaletowy albo papierowe ręczniki i nanormalniej w świecie to
    zapolerujujesz. Ja sam układałem i miałem to samo po zafugowaniu, mimo że miałem
    w 3 wiadrach wodę i tak po wyschnięciu wyszły plamki. Po wypolerowaniu zniknęły
    na zawsze, Impregnowałem tylko fugi bo płytki po przeprowadzeniu wielu testów z
    różnymi winami, ketchupami itede stwierdziłem że nei warto całości ponieważ nic
    nie pozostawiło trwałej plamy.

    Jak zaimpregnujesz z tymi plamami bez ich wcześniejszego usunięcia to sobie
    dopiero dziadostwa narobisz.

    Marek

  • 7. Data: 2009-11-16 19:46:59
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    marko1a wrote:

    > Dziwne cuda opowiadasz. Też mam paradyż, nie pamiętam jaki ale kosztował coś
    > 150zł/m2 może coś fabryka impregnowała?

    Moje kosztowaly ok 90 PLN. Moze wlasnie w tym tkwi sekret?

    > Może masz twarda wodę i stąd te plamy?

    Wlasnie tezmam takie podejrzenia. Zrobie jeszcze pare testow i pare prob
    usuniecia plam. Jesli uda sie usunac w jakis sensowny sposob to spox.
    Ale bede dalej w kropce co z tym dalej zrobic. Bo chcialbym zeby bylo
    ladnie ale nie wymagalo ode mnie to ciaglego polerowania i ciaglej
    troski o podloge.

    Bylem dzisiaj w jakims sklepie z ceramika i zadalem pytanie czy
    impregnowac, odpowiedz : "absolutnie tak" .
    Widze, ze z gresem wiecej zamieszania niz z tradycyjna ceraamika.

    P.S. ale moze ja jestem przewrazzliwiony i szukam problemu tam gdzie go
    nie ma?
    --
    pozdr
    Wojtek

  • 8. Data: 2009-11-17 08:07:25
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > P.S. ale moze ja jestem przewrazzliwiony i szukam problemu tam gdzie go nie
    > ma?

    Wiesz, ja uwazam się za pedanta pod takimi względami. I jakaś mała nawet plamka
    nie miała by prawa bytu. Po kilku próbach na ścinkach płytek oraz po 3 latach
    używania nie widzę potrzeby w moim przypadku.
    Tylko fugi zaimpregnowałem i to dwa razy impregnatem HG.

    Marek