  • 1. Data: 2009-11-15 20:35:03
    Temat: Jaka grubość folii na chudy beton ?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Szybkie pytania:
    1) Jaką grubośc folii i ile warstw zastosowaliście do podłogi na gruncie pomiędzy
    podkładem betonowym i styropianem ?
    2) Czy przejmować się zgrubieniami i szorstkością podkładu, czy np. podsypywać
    jeszcze folię piaskiem ?

  • 2. Data: 2009-11-15 21:02:48
    Temat: Re: Jaka grubość folii na chudy beton ?
    Od: M <M...@w...pl>

    William Bonawentura pisze:
    > Szybkie pytania:
    > 1) Jaką grubośc folii i ile warstw zastosowaliście do podłogi na gruncie pomiędzy
    podkładem betonowym i styropianem ?

    A jakie masz warunki gruntowe? Jak masz sucho i piach to co nie dasz
    będzie z dużym prawdopodobieństwem dobrze. Jak masz bardzo mokro to
    zostaje ci papa a nie folia.

    M.

  • 3. Data: 2009-11-17 19:14:39
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pomiędzy podkładem betonowym i styropianem ?
    > 2) Czy przejmować się zgrubieniami i szorstkością podkładu, czy np. podsypywać

    U siebie dawałem dwie warstwy po 0,5 z wywinięciem na ścianę który obciąłem na
    równo ze styropianem. Każda sciana stoi na podwójnie złozonej papie na lepiku a
    papa wystaje poza obrys ściany +/-20cm.
    Ale decyzja i tak zalezy od właściwości gruntu poniżej, wysokości wód, wysokości
    posadowienia bydunku. U mnie chudziak w najniższym miejscu jest 40cm ponad
    rodzimy grunt. Cała glina pod chudziakiem na głębokość 60-80cm jest wybrana i
    zastąpiona pospołą a dom wokół oddrenowany na dwóch poziomach.

    Marek

  • 4. Data: 2009-11-17 20:23:37
    Od: M <M...@w...pl>

    marko1a pisze:
> [...]
    > obciąłem na równo ze styropianem. Każda sciana stoi na podwójnie
    > złozonej papie na lepiku a papa wystaje poza obrys ściany +/-20cm.

    Z tą podwójną papą to trzeba uważać. Zakładając, że ma ok. 3-4mm
    podwójna daje 0,5-1cm - trzeba o tyle cieńszy styropian dawać pod ścianą
    lub odpowiednio grubszą wylewkę (w najcieńszym miejscu powinna mieć 4cm).

    M.

  • 5. Data: 2009-11-17 20:51:48
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Z tą podwójną papą to trzeba uważać. Zakładając, że ma ok. 3-4mm podwójna daje
    > 0,5-1cm - trzeba o tyle cieńszy styropian dawać pod ścianą lub odpowiednio
    > grubszą wylewkę (w najcieńszym miejscu powinna mieć 4cm).

    Przy 10cm styropianie FS20 nie stanowiło to u mnie większego problemu.
    Gdyby robił ciężką izolację bitumiczną na gorąco to tez wyjdą takie uskoki i to
    już na każdym pasie papy na podłodze.

    Marek