  • 1. Data: 2009-11-15 17:20:32
    Temat: Świetlówka Philips - nie ma to jak być wyruchanym
    Od: Tomek Jetrzycki <t...@b...eu>

    Gdzie się człowiek nie obróci, to z każdej strony próbują go wyruchać.
    Dziś czujność mi się osłabiła i stało się...K****. Jeśli człowiek idzie
    do normalnego marketu i kupuje świetlówkę energooszczędną renomowanej
    kurna firmy Philips to spodziewa się, że to co kupi jest zgodne z
    opisem. A na opakowaniu jak byk stoi Philips Eco Ambiance E27, 18W-100W.
    Czyli człowiekus spodziewa się, że będzie to świeciło jak normalna
    żarówka 100W. Korki w mieście, wkręcam to gówno w gwint i kur... po
    10min moc świecenia jak 3/4 poprzedniej zwykłej żarówki 100W. No dobra.
    Szybki Google i wygrzebane ze śmietnika opakowanie wyjaśniają sprawę:
    - Philips Eco gówno - 1050 lumenów
    - zwykła przeźroczysta żarówka 100W - ok 1350 lumentów

    to samo jest z inną świetlówką:
    - Philips Eco Lustre E14, 8W-40W - 370 lumenów
    - zwykła przeźroczysta żarówka 40W - 420 lumentów

    Tak więc wspaniały producent Philips wziął sobie do serca i bez żadnego
    nawilżacza rucha klientów jak leci. Tak więc drodzy budowlańcy, do
    wszystkich skryptów z technikum budowlanego wykutych na pamięć trzeba
    dorzucić tablice z mocami świetlnymi żarówek. Howk.

    Tomek

  • 2. Data: 2009-11-15 18:10:21
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...gurami.eu>

    Órzytkownik "Tomek Jetrzycki" napisał:
> [...]
    > wykutych na pamięć trzeba dorzucić tablice z mocami świetlnymi żarówek.

    ja rozumiem że budowlańcy nie muszą się znać na fizyce, ale powiedz mi co
    niby ma oznaczać że:
    - zwykła przeźroczysta żarówka 100W - ok 1350 lumentów
    - Philips Eco Lustre E14, 8W-40W - 370 lumenów
    ?
    podpowiem ci że nic to nie oznacza, to zwykła unijna ściema żeby komuś
    nabijać kasę, tak więc żadna świetrówka ci nigdy nie zastąpi żarówki, bo te
    źródła światłą mają RÓŹNE widma, a na przyszłość kup zwykłą żarówkę, albo
    taką z halogenkiem w środku:O)

  • 3. Data: 2009-11-15 18:42:41
    Od: Tomek Jetrzycki <t...@b...eu>

    Papa Smurfs pisze:

> [...]
    > nabijać kasę, tak więc żadna świetrówka ci nigdy nie zastąpi żarówki, bo
    > te źródła światłą mają RÓŹNE widma, a na przyszłość kup zwykłą żarówkę,

    eee mieszasz. To że mają różne widma to fakt. Ale ludzkie oko i tak
    najbardziej reaguje na zieloną część widma. A to właśnie pokazuje
    jednostka zwana lumenem (długość fali ~555nm). Oczywiście źródło światła
    o mniejszej ilości lumenów może emitować więcej fotonów. W pierwszym
    poście psioczyłem, że jak na moje patrzałki to zostałem zrobiony w h***,
    a do tego porównywanie lumenów było prawidłowe.

    Tomek

  • 4. Data: 2009-11-15 19:31:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek Jetrzycki" <t...@b...eu> napisał w wiadomości

    > eee mieszasz.

    Ten debil znow zmienil nicka i niestety tez to przeczytalem. Wrzuc do KF
    cala obsade smerfow to ustrzezesz sie przed kolejnymi durnymi postami.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-11-15 19:36:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Tomek Jetrzycki" <t...@b...eu> napisał w wiadomości

    > Ten debil znow zmienil nicka i niestety tez to przeczytalem. Wrzuc do KF
    > cala obsade smerfow to ustrzezesz sie przed kolejnymi durnymi postami.

    Daj mu szanse, niech zapozna trolla ;-)

  • 6. Data: 2009-11-15 20:18:17
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Gdzie się człowiek nie obróci, to z każdej strony próbują go wyruchać.

    Dlatego ja przemycam żarówki wolframowe z Białorusi. Tam eurobzdury się
    władzy nie imają. Polecam wypad na zakupy budowlane do Grodna/Brześcia.

    --
    AS

    4610 (20091115) __________

  • 7. Data: 2009-11-15 21:13:50
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...gurami.eu>

> [...]
    > psioczyłem, że jak na moje patrzałki to zostałem zrobiony w h***, a do
    > tego porównywanie lumenów było prawidłowe.

    no właśnie jak sam zauważyłeś lumeny odnoszą się wyłącznie do długości fali
    555nm, czyli do widma monochromatycznego, natomiast ludzkie oko widzi w dość
    szerokim widmie, więc to że na diodzie led będzie napisane 2000lm a na
    żarówce 1000lm to wcale nie będzie oznaczało że ta dioda jaśniej świci, a
    jedynie że jaśniej świeci mu ten jeden jedyny prążek z widma, w praktyce
    wygląda to tak ze oczy widzą jednak że ta świetlówka świeci ciemniej, albo
    świeci jasno, ale mało co widać, tak czy siak zrobili cię w to czego się
    domyśliłeś, ale nie opisem lumenuf na opakowaniu, ale wym że dałeś sobie
    wmówić ze świetlówka świeci światłem równoważnym do żarówki, a to jest
    bzdura, jak chcesz być zdowolony to nie kupuj tego świetlufkowego szajsu,
    tylko normalną żarówkę:O)

  • 8. Data: 2009-11-15 21:21:54
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...gurami.eu>

    Órzytkownik "Maniek4" i "Ghost" napisał:
    ja pie***** dwa drupowe debile się odezwały!!!:O)

  • 9. Data: 2009-11-15 21:47:34
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tomek Jetrzycki pisze:
    > Tak więc wspaniały producent Philips wziął sobie do serca i bez żadnego
    > nawilżacza rucha klientów jak leci.
    A to ja ci jeszcze dorzucę kamyczek - że ruchają nas bez nawilżacza ale
    za to z wibracjami!
    Była sobie seria energooszczędna Oszczam 15W, 18W, 20W itd. A potem
    weszła seria "prawie identycznych" świetlówek (żółty jakiś znaczek na
    identycznym kartoniku zielonym) które mają dodany filtr PFC (bo chujnia
    kazała?) oraz obniżoną moc (pobór prądu, teoretycznie). Seria jest teraz
    14W, 17W, itd, i byłoby fajnie gdyby nie to że ten filtr PFC to zwykły
    dławik w szereg z siecią i BUCZY 50/100Hz jak wściekły.

    Może jedna lampka jeszcze dramatu nie czyni, ale mam w jednym suficie 4
    downlighty, w każdym 2 świetlówki - jak się to odpali to jak
    spawarkę/trafo z luźnymi blachami...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2009-11-16 04:28:13
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Gdzie się człowiek nie obróci, to z każdej strony próbują go wyruchać.
    > Dziś czujność mi się osłabiła i stało się...K****.
    ciach

> [...]
    > wszystkich skryptów z technikum budowlanego wykutych na pamięć trzeba
    > dorzucić tablice z mocami świetlnymi żarówek. Howk.

    Dorzuce swoje trzy centy.
    Otoz istotna roznica w swieceniu swietlowka a normalna zarowka jest to, ze
    zarowka ma bezwladnosc cieplna a swietlowka nie. Ona niezaleznie od firmy
    swieci swiatlem migajacym z czestotliwoscia tych 100 Hz. No i oczywiscie
    swieci w waskim pasmie powiedzmy 1/3 pasma widzialnego czyli tej oktawy
    czestotliwosci swietlnej. Moim zdaniem jest to o tyle niebezpieczne, ze oko
    akomodujace na jakas srednia wartosc natezenia swiatla bialego czyli
    slonecznego jest oszukiwane. Ta srednica przeslony ocznej jest wieksza w
    przypadku oswietlenia swietlowka. Zatem wiecej swiatla w waskim pasku
    czestotliwosci, wpada na siatkowke oka. I obawiam sie, ze po dlugotrwalym
    nnaswietlaniu jej niektore te slupki czyli receptory moga ulegac uszkodzeniu.
    To sa moje domysly, ktore potwierdzaja nowe latarki i inne promienniki
    diodowe. Te juz swieca praktycznie tylko jednym niebieskawym kolorem. I nie
    zycze sobie aby mi takim swiatlem ktos swiecil po oczach.
    Odnosnie swietlowek to owszem sa produkowane swietlowki swiecace swiatlem
    prawie bialym, malo, wlaczaja sie natychmiastowo. Wiem bo naprawialem raz
    przegladarke zdjec rentgenowskich w prywatnej przeswietlarni damskich cyckow
    mammograficznej (tak to sie jakos nazywa). No to taka swietlowka o mocy
    nominalnej 40 W i krotka na 2 stopy kosztuje tu w Usa ponad 30 dolarow sztuka.
    Za dlawik czy balast, ktory wymienilem, zaplacilem chyba okolo stowy.
    No ale jasna jak cholera, nie powiem. W tych wielgachnych cyckach na filmie
    kazda zylke bylo widac.
    Teraz troche z moich innych doswiadczen. Przed dawnymi wielu laty z
    powodzeniem skonstruowalem kilka sztuk "swiatel do dyskoteki". Te swiatla
    musialy swiecic w rytm muzyki i nawet rozrozniac instrumenty. Wiec
    zastosowalem filtry pasmowe czule na czestotliwosc dzwiekow, ale byl problem
    jak te intensywnosc swiatla uzaleznic od natezenia dzwieku. Zarowki odpadaly
    ze wzgledu na bezwladnocs wiec postanowilem to zrobic na kolorowych
    swietlowkach. Po dlugich "studiach" wykombinowalem aby zasilic je za
    posrednictwem wzmacniaczy pradu stalego. I to mi sie udalo. Mialem problemy z
    zaplonem swietlowek pikiem wysokiego napiecia ale jakos to tez rozwiazalem.
    Jako ciekawostke podaje, ze byly to chyba jedyne w Polsce "swiatla", ktore
    pracowaly w Klubie Politechniki Krakowskiej i za dwa czy trzy miesiace ktos
    ten trojdrozny wzmacniacz-sterownik tych swiatel, normalnie ukradl. Wiec
    dostalem zlecenie na nastepny i tak bylo trzy razy.
    Ale nie o tym. Swietlowka zasilana napieciem stalym, swieci odczuwalnie
    jasniej i przyjemniej. Tlumacze to tym, ze mozna ja "przewoltowac. Jak
    normalnie produkuje sie je aby wytrzymywaly napiecie 220 V to w pikach ona
    jest obciazona napieciem amplitudowym czyli skutecznym pomnozonym przez
    pierwiastek z 2. czyli ponad 300V. Sadze, ze takie napiecie stale ona zniesie
    a swiatla da o wiele wiecej.
    Pisze to po to, aby jesli ktos ma czas i zaciecie majsterkowicza niech
    popracuje nad zasilaniem swietlowki napieciem wyprostowanym i choc troche
    wygladzonym czy nawet stabilizowanym. Te diody i inne elementy elektroniczne
    kosztuja teraz grosze. Chetnie kilka takich zestawow kupie.
    Bo jak sie taki nie znajdzie, to bede zmuszony zrobic to samo co zrobil moj
    ojciec 50 lat temu.
    Jest tylko jeden problem; czy taki zestaw nie bedzie zarl pradu wiecej niz
    ta poczciwa stara zarowka.
    I jeszcze druga ciekawostka. Moja babcia w latach powojennych kupila na targu
    zarowke, taka smieszna o ksztalcie grzybka, na ktorej pisalo "osram". I ta
    zarowka swiecila w moim rodzinnym domu na wsi ponad 40 lat. I chyba swiecilaby
    nadal, gdyby jej ktos nie ukradl...

    Pzdr. Tornad