  • 1. Data: 2009-11-15 18:52:04
    Temat: Podłoga na strychu
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Witam kolegów...

    Zakończyłem ocieplanie poddasza i zanim wezmę się za przykręcanie płyt
    chcę zrobić podłogę na strychu.
    Dlatego taka kolejność, bo myśle, że lepiej przed płytowaniem i
    szpachlowniem dociążyć konstrukcje dachu.
    Podłoga będzie z desek heblowanych 30mm.
    Deski już mi przyjechały. Niestety drzewo jest świeże - mokre :/
    Zamalowałem to drewnochronem bezbarwnym.

    Deski śliczne bielutkie i obawiam się, że szybko stracą swój wygląd bo
    drewnochron powierzchniowo tego drzewa wogóle nie zabezpieczył.

    Zastanawiam się czym by tu je pomalować aby było trwałe. Jakiego lakieru
    użyć?
    Czy jest sens malować lakierem na to mokre drzewo? Chyba nie bardzo.
    Może lepiej będzie wbić dechy zostawić przez rok żeby sobie w idealnych
    warunkach wyschły i dopiero wtedy pomalować?

    Co Wy na to? jakieś propozycje?

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 2. Data: 2009-11-15 19:08:52
    Temat: Re: Podłoga na strychu
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    RudeBoy wrote:
    > Może lepiej będzie wbić dechy zostawić przez rok żeby sobie w idealnych
    > warunkach wyschły i dopiero wtedy pomalować?

    raczej tak. chociaz, jesli to calkiem mokre drewno, to moze go nie
    przykrecaj, moga porobic sie szpary klasy 1 cm.
    jesli chodzi o trwalosc, to zastanow sie, o co Ci chodzi, w sensie - czy
    chodzi o dlugowiecznosc, czy odpornosc na scieranie?
    ja u siebie zrobilem olejowanie, metodę tę polecam niezmiennie, bo po
    wszsytkim zostaje przyjemne drewno, a nie sztuczna powloka.

    --
    bartek

  • 3. Data: 2009-11-17 07:49:47
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    RudeBoy pisze:
> [...]
    > Może lepiej będzie wbić dechy zostawić przez rok żeby sobie w idealnych
    > warunkach wyschły i dopiero wtedy pomalować?

    Miałem taką samą sytuację - masz dwie możliwości - albo kładziesz teraz
    to co masz i liczysz się z tym, że będziesz miał dziury nawet na 2 cm.
    Ja tak mam położyłem świeże deski przybiłem solidnie gwoździami po lecie
    kiedy na dachu przygrzało porobiły się szpary :).

    Albo możesz te deski poukładać na strychu bez przybijania, a po lecie
    jak doschną przykręcić je na śruby bo jak już będziesz miał płyty GK to
    raczej walenie młotkiem nie jest wskazane. Same płyty wiszą na
    wieszakach więc jakieś tam drobne ruchy im nie przeszkadzają ale i tak
    musisz się liczyć, że gdzieniegdzie coś Ci popęka, choć to i jak nawet
    teraz położysz deski to nie nie masz pewności, że nic nie pęknie.

    Co do malowania - jeżeli strych masz nie ocieplony i blachę to w lecie
    temperatura dojdzie tam do kilkudziesięciu stopni i będzie to bliżej 100
    niż 20 więc lakier moim zdaniem odpada bo i tak go trafi. U siebie
    pomalowałem impregnatem jak już deski wyschły. w końcu to tylko strych,
    na który wchodzę raz na jakiś czas.

    Ariusz

  • 4. Data: 2009-11-19 11:17:49
    Od: krzychut <p...@i...pl>

    > Deski już mi przyjechały. Niestety drzewo jest świeże - mokre :/
    > Zamalowałem to drewnochronem bezbarwnym.

    nie maluje sie mokrego bo nie przyjmuje

    > Deski śliczne bielutkie i obawiam się, że szybko stracą swój wygląd bo
    > drewnochron powierzchniowo tego drzewa wogóle nie zabezpieczył.

    jw.

    > Zastanawiam się czym by tu je pomalować aby było trwałe. Jakiego lakieru
    >   użyć?

    wysuszyc. nie wysuszysz to z podlohi duzo Ci nie wyjdzie

    > Czy jest sens malować lakierem na to mokre drzewo?

    jw.

    > Może lepiej będzie wbić dechy zostawić przez rok żeby sobie w idealnych
    > warunkach wyschły i dopiero wtedy pomalować?

    plesn masz murowana. musi byc przewiew by dobrze schly. Uloz je w
    sztapel gdzies pod dachem, ale nie w pomieszczeniu zamknietym i tak je
    wysusz. Po suszeniu jednak i tak czesc desek nie bedzie sie nadawala
    pewnie do uzytku bo sie powykrecaja al;e lepiej tak niz ukladac mokre.

    krzychut