  • 1. Data: 2009-11-15 11:06:18
    Temat: ogrzewanie podlogowe
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Witam,

    pod rurki od ogrzewania podłogowego daje się taką specjalną folię, jako
    zabezpieczenie przeciwwilgociowe. Jednak, jak się mocuje rurki tymi
    spinkami, to przecież mocowane są do styropianu dziurawiąc tą folię? Nie
    rozumiem tego...

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 2. Data: 2009-11-15 11:20:38
    Temat: Re: ogrzewanie podlogowe
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > zabezpieczenie przeciwwilgociowe. Jednak, jak się mocuje rurki tymi
    > spinkami, to przecież mocowane są do styropianu dziurawiąc tą folię? Nie

    Ja tez tego nie rozumiałem, ale niestety taka jest budowlanka :).
    A izolację przeciwwilgociową ja mam z foli budowlanej na chudziaku i na to
    idzie styropian i na tym styropianie specjalany styropian z folia aluminiową
    i rozrysowaną siatką.
    Niektórzy zamiast folii budowlanaje stostują papę.

    I teraz nie wiem co masz na myśli piszać "specjalną folię, jako
    zabezpieczenie przeciwwilogciowe"

    Kolega studiajćy na wydz. budownictwa.
    Zawsze się smiał, że najgorzej się buduje domy mechanikom, bo oni tolerancje
    podają w mikronach a w najlpeszym wypadku w mm.
    A w budowlance toleracnje sa rzędu cm :).
    I co książka i budowlaniec to każdy ma inna teorią na wbijanie gwoździa w
    murlątę.

    W mechanice jest wszytko proste :), a budowlanka jest chyba bardzo
    nieusystematyzowaną dziedziną wiedzy :P

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-11-15 12:52:01
    Od: Qwerty <k...@j...pl>

    Stolat pisze:

    > W mechanice jest wszytko proste :), a budowlanka jest chyba bardzo
    > nieusystematyzowaną dziedziną wiedzy :P
    true :)

  • 4. Data: 2009-11-15 13:44:38
    Od: M <M...@w...pl>

    lukas pisze:

> [...]
    > zabezpieczenie przeciwwilgociowe. Jednak, jak się mocuje rurki tymi
    > spinkami, to przecież mocowane są do styropianu dziurawiąc tą folię? Nie

    Ta folia nie jest zabezpieczeniem przeciwwilgociowym. Ta folia jest
    tylko po to, by beton nie wlewał/wsypywał się do styropianu. Dlatego
    daje się ją najcieńszą możliwą.

    A zabezpieczenie przeciwwilgociowe jest niżej i może to być papa, folia
    gruba (niektórzy dają 0,5mm) na zakłady, gdzieś w projekcie widziałem w
    3 warstwach, itp.

    M.

  • 5. Data: 2009-11-15 14:04:45
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 15-11-2009 o 12:20:38 Stolat <c...@g...pl> napisał(a):

    > I teraz nie wiem co masz na myśli piszać "specjalną folię, jako
    > zabezpieczenie przeciwwilogciowe"

    tą z warstwą aluminium

  • 6. Data: 2009-11-15 14:28:28
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > tą z warstwą aluminium

    Ale to folia z aluminium czy to styropian z aluminium.
    Ale to raczej nie jest zabezpieczenie przeciwwilgociowe.
    Jeżeli pod styropianem nie masz niczego innego to przerwij natychmiast prace
    i "fachofiec" niech sciąga to wszytko i położy prawdziwą izolację.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 7. Data: 2009-11-15 18:07:46
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 15-11-2009 o 15:28:28 Stolat <c...@g...pl> napisał(a):

    > Jeżeli pod styropianem nie masz niczego innego

    mam pod styropianem folię

  • 8. Data: 2009-11-15 19:34:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A zabezpieczenie przeciwwilgociowe jest niżej i może to być papa, folia
    > gruba (niektórzy dają 0,5mm) na zakłady, gdzieś w projekcie widziałem w 3

    Dokladnie tak. Folia bezposrednio pod rurkami zabezpiecza rowniez przed
    wiazaniem betonu z warstwa ocieplenia.

    Pozdro.. TK