  • 1. Data: 2009-11-14 15:41:03
    Temat: Styropian w "kulkach" domowym sposobem
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    Witam!

    Po kilku dniach eksperymentów udało mi się opracować w miarę skuteczną
    metodę docieplania granulatem styropianowym.
    Potrzeba:
    - odkurzacz który umie dmuchać (np. Zelmer Wodnik)
    - peszel 50mm odpowiednio długi
    - worki na gruz (bezbarwne, mocne i duże)
    - kawałek 0.5m peszla cienkiego 28mm
    - duct tape

    Peszel 38mm podłączamy do odkurzacza, kulki sypiemy do worka na gruz, do
    worka wkładamy peszel cieki od odkurzacza i gruby. Dwoma rękoma zbieramy
    folię wokół peszli, tak by uszczelnić worek. Pomocnika z końcem grubego
    peszla wysyłamy do miejsca przeznaczenia i uruchamiamy odkurzacz.
    Manipulując odpowiednio położeniem końca grubego peszla w worku z
    granulatem sterujemy ilością lecącego styropianu. Generalnie jeden worek
    120l wylatuje w ciągu ok. 30sek.
    Styropian kiepsko leci pod górę - 2m-3m to maks, więc trzeba się ze
    sprzętem wybrać jak najwyżej i najbliżej miejsca do którego chcemy
    sypać. Ja kupiłem granulat w workach 1m3, ale były za duże żeby wtargać
    je na strych i musiałem przesypywać. Jak się da wnieść to pewnie można
    jechać i z takiego dużego wora.
    Wbrew pozorom, odkurzacz daje całkiem spore ciśnienie i typowe worki
    śmieciowe rozrywa bez problemu.
    Kulki trochę się elektryzują ale opowieści o ludziach wyglądających jak
    bałwany to spora przesada. Mi się nic nie kleiło do ubrania.
    Może to dotyczy mielonego styropianu z odpadów ?
    Generalnie zabawa jest prosta i skuteczna.

    Jarek