  • 1. Data: 2009-11-14 11:51:48
    Temat: Rekuperacja - zapewnienie cyrkulacji
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Jak rozwiązujecie zapewnie nie cyrkulacji powietrza w domu przy rekupracji.
    Mozna zostawic szpry po ddrzwiami lub otwory w drzwiach, ale to sprawia ,że
    dom staje sie akustyczny i zabiera to intymnośc pomieszczeń. Kratki między
    pokojami a korytarzem - podobnie.
    Zastanawiam sie nad wyprowadzeniem z kratli w pokoju potem kolanko, potem
    metr rury w scianie, znowu kolanko i wylot kratki na korytarz. Ścian
    działowych jeszcze nie mam więc to nie problem przy ich stawianiu wpuścić w
    nie rury. Może inne pomysły , jak połączyc cyrkulacje z zachowaniem izolacji
    akustycznej - ściany działowe - cegła silikatowa.

    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com

  • 2. Data: 2009-11-14 13:46:58
    Temat: Re: Rekuperacja - zapewnienie cyrkulacji
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    [ciach]
    > Kratki między pokojami a korytarzem - podobnie.

    > Zastanawiam sie nad wyprowadzeniem z kratli w pokoju potem kolanko, potem
    > metr rury w scianie, znowu kolanko i wylot kratki na korytarz.

    Tzn z jednej strony mowisz ze kratki miedzy pokojami a korytarzem są be
    a z drugiej strony zastanawiasz sie zeby zrobic kratke pokoj-korytarzy tyle
    ze z metrową przedłużką ?
    Czy czegos nie zrozumialem ?

    Normalnie dla zachowania cyrkulacji zostawia sie nieszczelną stolarke tj
    drzwi. Nie musza byc wiele podciete by to "dzialalo". Kwestia tego ile takie
    podciece przenosi dzwiekow w porownaniu do zrobiionych drzwi "na styk" -
    wiele zalezy od konstrukcji samych drzwi. Czasami moze byc wrecz bez roznicy
    ;)

    Kane