  • 1. Data: 2009-11-15 09:16:26
    Temat: wkretarka - aku poszukiwana - prosze o pomoc
    Od: "worsadla" <w...@s...com>

    Witam wszystkich , bardzo prosze o pomoc w wyborze wkretaki. zalezy mi aby
    byla sprawdzona, trwala i na lata. Najlepiej do zwyklych prac domowych.
    wiercenia, wkrecania etc. Cenowo powiedzmy do 600 zl.

    Pozdrawiam
    WorSadla

  • 2. Data: 2009-11-15 09:26:15
    Temat: Re: wkretarka - aku poszukiwana - prosze o pomoc
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "worsadla" <w...@s...com> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich , bardzo prosze o pomoc w wyborze wkretaki. zalezy mi aby
    > byla sprawdzona, trwala i na lata. Najlepiej do zwyklych prac domowych.
    > wiercenia, wkrecania etc. Cenowo powiedzmy do 600 zl.
    Jak do sporadycznych prac domowych to kup wkretarke sieciową. Akumulatorowa
    jest ok tylko z reguły jak jest potrzebna to jest rozładowana.
    600z to sporo- kupisz prawie profesjonalny sprzęt.
    Jeśli chodzi o aku to ja mam Einhhela za 100zl(drugie aku zapasowe). Służył
    mi dzielnie przez całą budowę i służy do dzisiaj.
    Teraz gdy wkrętarkę używam sporadycznie lepsza będzie sięciowa. Jak
    potrzebuje to z reguły aku rozładowany i wkręcam wiertarka z regulacją
    obrotów(i w sumie do zastosowań domowych to chyba najlepsze rozwiązanie)

    Kris

  • 3. Data: 2009-11-15 10:48:40
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Jeśli o mnie chodzi, to mam zupełnie odmienne zdanie. Wiertarka, czy
    wkrętarka sieciowa, to porażka - ciągłe kombinowanie gdzie się podłączyć,
    albo szukanie przedłużacza, majtający się kabel, itp.

    A wkrętarka pod tym względem jest super poręczna i mobilna.

    W domu robię wszystko aku, ale dom mam z ytonga, więc mogę sobie na taki
    luksus pozwolić ;)

    A używam Kressa 18V. Jak dla mnie super. Przeżyła całą budowę (1,5 roku), a
    była dość mocno eksploatowana. Akumulatory szybko się ładują i długo
    trzymają. Jest dość lekka, ale naprawdę solidna. Cenowo na pewno
    atrakcyjniejsza od np. Boscha.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 4. Data: 2009-11-15 12:11:17
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Sprawdzona i trwała - ok, to się da zrobić.
    Na lata - niewykonalne. Maksymalny okres żywotności akumulatorów to 2 lata.
    Wiem, wiem, są takie, które wytrzymają 3 ale będą miały ułamek wydajności.
    O ile nie biegasz po dachach z wkrętarką to poszukaj sieciowej, będzie
    sprawdzona, trwała i na lata np. Makita, Hitachi. 600 zł może być nieco za
    mało. Albo jakieś Eurotec za 60 zł z bazaru za 10% ceny.
    Jacek

  • 5. Data: 2009-11-15 14:32:32
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 15 Lis, 13:11, "JS" <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > sprawdzona, trwała i na lata np. Makita, Hitachi. 600 zł może być nieco za
    > mało. Albo jakieś Eurotec za 60 zł z bazaru za 10% ceny.

    taki Eurotec do dobry wybór, bo nie żal jak padnie, kupujesz po prostu
    nowy :-)
    Ja zajechałem dwa w trakcie budowy, pierwszy padł po przykręceniu
    wszystkich gipskartonów i OSB (a sporo tego było bo dom szkieletowy),
    drugim robiłem resztę, łacznie z wierceniem w drewnie i w metalu i
    jezcze dycha do dzisiaj :-)
    kabel nie przeszkadza, choć w obu musiałem go skracać bo się ukręcał
    przy uchwycie
    więc do domowych prac po zakończeniu budowy taka tania sieciówka jest
    jak znalazł

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2009-11-17 12:16:08
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 15 Lis, 10:16, "worsadla" <w...@s...com> wrote:
> [...]
    > byla sprawdzona, trwala i na lata. Najlepiej do zwyklych prac domowych.
    > wiercenia, wkrecania etc. Cenowo powiedzmy do 600 zl.

    Ja uważam że jednak dobrze mieć wkrętarkę akumulatorową.
    Przydaje się bardzo wszedzie tam gdzie jest problem z podłaczeniem.
    W przypadku sieciowej wystarczy że trzeba coś wykonać w odleglości 2m
    od gniazdka i już trzeba szukać przedłużacza, zwijać go i rozwijać.
    Plątać się z kablami. Nowet choćby głupie wymieszanie farby,
    wywiercenie otworu czy przykręcenie kilku wkrętów gdzieś wkoło domu
    jest o wiele szybsze.
    Ja mam Celmę z której jestem zadowolony. Mam ją od ponad 3 lat i
    akumulatory nadal trzymają, może już nie tak jak na początku ale też
    na pewno nie padają po kilku wkrętach (przaktycznie nie zauważyłem
    spadku wydajności). Aku w niej sa zwykłe NiCd. Cena ok 300zł
    Sieciowa wkrętarka jest też dobra ale jakbym miał wybrać jedną to
    wybrałbym aku.
    Warto kupic cos sprawdzonego właśnie ze względu na akumulatory. W
    marketowych taniochach akumulatory są bardzo słabe i szybko padają.
    Moim zdaniem lepiej tez kupic wkrętarkę jak najmniejszą i jak
    najlżejszą i nie łaszczyć się na jakieś 18V to aku jest sporo większy
    a moment obrotowy już dobrej 12 V jest wystarczający do urywania
    wkrętów jeżeli wchodzą zbyt opornie. Warto rozważyć model 2 biegowy bo
    u mnie czasem brakuje obrotów przy wierceniu.

    Pzdr
    QbaB

  • 7. Data: 2009-11-17 20:57:07
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > byla sprawdzona, trwala i na lata. Najlepiej do zwyklych prac domowych.
    > wiercenia, wkrecania etc. Cenowo powiedzmy do 600 zl.

    Kupiłem TOYA 20.4V z udarem. Tak od czasu do czasu do prac domowych.
    Po trochę ponad roku padły akumulatory (jakieś badziewne) ale miałem
    walające się pakiety Sanyo to wymieniłem. Chodzi już 3 lata na nich.
    Wkręca takie wielkie wkrety do bali drewnianych których ręcznie śrubokretem
    nie daję rady. Szlifowałem też drewno taka okragłą packą z papierem
    ściernym. Nie mam na ogródku pradu więc ostro nia jade.
    Jak za 110zł zarąbisty sprzet :)
    Udar ma więc jakieś gazobetony czy cegła daje rade. Raz wierciłem w betonie
    ale wiecej tego nie zrobie bo to trwało kosmicznie długo.

    Oprócz niej mam Bosch hammera sieciowego na wieksze prace czy w betonie.

    Oglądałem ostatnio akumulatorowy AEG za 699zł z udarem. No miodzio :)
    Ale przy moich potrzebach predzej kupię taką drugą toje jak się zepsuje

    Pozdrofka.

    --
    Irokez