  • 1. Data: 2009-11-15 23:35:28
    Temat: budowa - ogarnięcie wiedzy
    Od: Tom <t...@o...pl>

    Witam

    Przymierzam sie do budowy domu, powiedzmy ze mam juz dzialke.
    Jak czytam o budowie w necie to widze, ze ilosc wiedzy jaka trzeba miec
    jest ogromna.
    Powiedzcie, czy da sie to jakos ogarnac po kolei?
    Np. Poczatek to lawy, fundamenty - kto tu ma wiedziec jak to zrobic? Czy
    bloczki czy nie bloczki?
    Potem sciany - z czego budowac, ocieplenie, okna, kotły, ratunku - tego
    jest masa rzeczy.
    Czy trzeba zdac sie na budowalancow i robic to co proponuja?
    Skad wiadomo ze dobrze proponuja? :)

    No i przy okazji - jakie macie sposoby na sprawdzenie ekipy? Czy
    najlepsze jest po prostu obejrzenie tego co juz zbudowali? Czy moze
    mozna im zadac jakies "ciekawe pytania"? :)

  • 2. Data: 2009-11-16 01:34:56
    Temat: Re: budowa - ogarnięcie wiedzy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tom pisze:
> [...]
    > Powiedzcie, czy da sie to jakos ogarnac po kolei?
    > Np. Poczatek to lawy, fundamenty - kto tu ma wiedziec jak to zrobic? Czy

    Nie, początek to: zorganizowanie funduszy, wybranie projektu, zdobycie
    pozwolenia na budowę (plus rytuały pomocnicze - warunki przyłączenia
    mediów itepe), znalezienie ekipy i dopiero wtedy można pomyśleć o
    fundamentach :-P

    > Potem sciany - z czego budowac, ocieplenie, okna, kotły, ratunku - tego
    > jest masa rzeczy.

    Są różne materiały - wiele zależy od gustu, zasobności kieszeni itepe.

    Przy czym z reguły wybór tego typu rzeczy będziesz miał przynajmniej w
    jakimś stopniu zawężony właśnie w projekcie (projekt szkieletora nie
    nada się do budowy domu z gazobetonu).

  • 3. Data: 2009-11-16 06:21:24
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tom napisal:
    > Powiedzcie, czy da sie to jakos ogarnac po kolei?

    Kup sobie 'Poradnik majstra budowlanego'. Nieoceniona pomoc.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-11-16 06:58:58
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Skad wiadomo ze dobrze proponuja? :)

    Mnie BAAAARDZO pomogła w tym temacie społeczność na tej grupie i na
    muratorze oraz znajomi,
    któzy budowali się równolegle. Tobie - też pomożemy :-)

    > No i przy okazji - jakie macie sposoby na sprawdzenie ekipy? Czy
    > najlepsze jest po prostu obejrzenie tego co juz zbudowali? Czy moze
    > mozna im zadac jakies "ciekawe pytania"? :)

    Ja stosowałem krzyżowo te dwie metody :-)
    Po wcześniejszym zdoktoryzowaniu się z danej tematyki.
    Warto mieć też dobrego kierownika.
    Gdybyś mógł zacząć od budowy czegoś mniej kluczowego (garaż lub bud. gosp)
    też by nie zawadziło :-)

  • 5. Data: 2009-11-16 07:20:23
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    zacznij od tego :)
    http://www.porady.pc-net.pl/

  • 6. Data: 2009-11-16 10:01:25
    Od: Tom <t...@o...pl>

    > zacznij od tego :)
    > http://www.porady.pc-net.pl/

    ale faaaaajne
    w przyszlosci bedzie tego wiecej?
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-11-16 12:07:24
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    hm był projekt ale nie było chętnych do pisania dalszej czesci

  • 8. Data: 2009-11-17 00:59:11
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote in message
    > hm był projekt ale nie było chętnych do pisania dalszej czesci

    Coś tam się robi :-) Teraz naprawiam wianie ze skosów i będą zdjęcia jak
    poprawnie wykonać.
    Ale problemy są tak wielkie, że opisać ciężko.
    Jak czasem jestem u kogoś na budowie to pokazuje palcem z różnym skutkiem.
    Często jest tak, że jak pokazuje że wylali za wysoko szczyty to mają mnie za
    wariata i inwestorzy i wykonawcy. Nie wiedzą tylko o tym, że za rok czy dwa
    będą mieli kosztowne remonty.

  • 9. Data: 2009-11-17 07:15:15
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ja czekam nadal na chętnych do pisania poradnika ale jakoś nikt nic do mnie
    nie pisze
    strona tymczasowo pusta bo robie nowa wersje

  • 10. Data: 2009-11-17 09:05:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > ja czekam nadal na chętnych do pisania poradnika ale jakoś nikt nic do
    > mnie nie pisze
    > strona tymczasowo pusta bo robie nowa wersje

    Moze prosciej byloby odpalic to jako jakas wiki?