  • 1. Data: 2009-11-16 06:53:13
    Temat: Co to za grudki w wylanej lawie?
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Witam

    Czy te grudkli w betonie (B20) widoczne na zdjęciu poniżej,
    oraz zmiana koloru betonu (dziś jest 4 doba po wylaniu)
    sa normalne?
    http://rom24.pl/zdj/garaz/lawa1.jpg
    http://rom24.pl/zdj/garaz/lawa2.jpg

    Th in A

  • 2. Data: 2009-11-16 08:28:41
    Temat: Re: Co to za grudki w wylanej lawie?
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    >
    > Czy te grudkli w betonie (B20) widoczne na zdjęciu poniżej,
    > oraz zmiana koloru betonu (dziś jest 4 doba po wylaniu)

    No nie za bardzo. Obawiam sie najgorszego, beton wskutek przymrozkow mogl
    normalnie przemarznac co jest, no klopotliwe. Byc moze wykonafca dodal do
    mieszanki powiedzmy chlorku wapnia i stad te przebarwienia.
    Wez i jaknajszybciej przykryj to matami slomianymi, sloma sianem, arkuszami
    styropianu, welna szklana lub dowolnie inna izolacja i przykryj plandekami
    przed wiatrem i deszczem.
    W niskich temperaturach, ponizej plus 5 stopni beton w ogole nie wiaze i
    zaden dodatek tego nie zmienia. Ale dzieki temu jak go dobrze otulisz to
    zacznie wiazac, wtedy jego temperatura o pare stopni sie podniesie i wszystko
    bedzie moze nie idealnie ale moze zapobiegnie koniecznosci skuwania 10 cm
    warstwy powierzchniowej na wiosne.

    Pzdr. Tornad

  • 3. Data: 2009-11-16 09:02:12
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Lis, 07:53, "Rom" <o...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy te grudkli w betonie (B20) widoczne na zdjęciu poniżej,
    > oraz zmiana koloru betonu (dziś jest 4 doba po wylaniu)

    Nic nie widać na tych zdjęciach. Powinieneś zrobić zdjęcie "makro"
    wtedy by wiecej można powiedzieć.
    Beton zapewne już wstępnie związał i być może nawet wysechł
    powierzchniowo. Kolor betonu sugeruje że było w nim dużo wody (może
    nazbyt rozcieńczony beton lub padał deszcz). Być może też były dodatki
    zwane plastyfikatorami.
    Jeżeli są "grudki" to może z tego powodu że "mleczko cementowe"
    uciekło spomiędzy ziaren kruszywa i rozpłynęło sie na boki (co widać).
    Widać niefachowość ekipy gołym okiem.

    Ale....

    Jeżeli beton nie kruszy się (weź gwoździa i spróbuj zarysować albo
    wbić ręką), nie ma spekań, raków itp to IMHO nie ma co się martwić
    (rdzeń jest na pewno zdrowy). Przymrozków nie ma i się na razie nie
    zapowiada. Jeżeli chcesz przerwać na zimę to zasyp piaskiem i okryj z
    wierzchu folią budowlaną. Będzie GIT.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 4. Data: 2009-11-16 10:37:17
    Od: Tom <t...@o...pl>

> [...]
    >
    > Czy te grudkli w betonie (B20) widoczne na zdjęciu poniżej,
    > oraz zmiana koloru betonu (dziś jest 4 doba po wylaniu)

    tak to wyglada?
    http://images23.fotosik.pl/209/368fa340ca6f1052med.j
    pg

  • 5. Data: 2009-11-16 11:03:48
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > tak to wyglada?
    > http://images23.fotosik.pl/209/368fa340ca6f1052med.j
    pg

    Tak -podobnie.
    Ponizej link do zbliżenia (uwaga 500kB)
    http://rom24.pl/zdj/garaz/lawa3.jpg

  • 6. Data: 2009-11-16 11:12:54
    Od: Tom <t...@o...pl>

    pg

    > Tak -podobnie.
    > Ponizej link do zbliżenia (uwaga 500kB)
    > http://rom24.pl/zdj/garaz/lawa3.jpg

    15-te zdjęcie od gory i opis problemu:

    http://forum.muratordom.pl/dziennik-budowy-adela-z-a
    rchipelagu-btx,t129989.htm

  • 7. Data: 2009-11-16 13:49:06
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 16 Lis, 07:53, "Rom" <o...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy te grudkli w betonie (B20) widoczne na zdjęciu poniżej,
    > oraz zmiana koloru betonu (dziś jest 4 doba po wylaniu)

    Moim zdaniem ten biały nalot to wina przymrozku.

    Miałem podobny nalot na kleju do płytek, którym wyrównywałem
    nierówności tarasu. Była dodatnia temperatura i nie zanosiło się na
    przymrozki, więc podrównałem taras klejem... niestety w nocy przyszedł
    dość mocny przymrozek i ściął klej - pojawił się na nim właśnie taki
    biały nalot. Po 2 tygodniach zniknął - jakby deszcz go wymył ;)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2009-11-16 14:07:52
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Lis, 14:49, wolim <w...@i...pl> wrote:

> [...]
    > dość mocny przymrozek i ściął klej - pojawił się na nim właśnie taki
    > biały nalot. Po 2 tygodniach zniknął - jakby deszcz go wymył ;)

    Nie widać tego na 100% ale już na 90% mogę powiedzieć że za bardzo
    chrzczony był ten beton. Na wierzchu jest jasnoszara skorupa z mleczka
    cementowego, popiołów i plastyfikatora, w którym zastygły bąbelki
    powietrza uchodzące z niezawibrowanego rzadkiego betonu.
    ;-)

    W dodatku widać wyraźnie że ta "zupa" zgromadziła się za sprawą
    grawitacji w najniższym miejscu.

    Przymrozków zdaje się w tym czasie nie było... prawda?
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 9. Data: 2009-11-16 14:21:18
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    uchodzące z niezawibrowanego rzadkiego betonu.
    Przymrozków zdaje się w tym czasie nie było... prawda?

    ------------

    To prawda.
    Masz chyba rację z tym niezawibrowaniem.
    Pytanie teraz tylko takie:
    czy te grudki są teraz groźne? jak się ma do tego ustawianie bloczków fund.
    ?

  • 10. Data: 2009-11-16 17:54:34
    Od: Mariusz <m...@o...pl>

    Dnia Mon, 16 Nov 2009 15:21:18 +0100, Rom napisał(a):

> [...]
    > Pytanie teraz tylko takie:
    > czy te grudki są teraz groźne? jak się ma do tego ustawianie bloczków fund.

    A deszcz nie padał w czasie betonowania lub krótko po?

    --
    Pozdrawiam.