  • 1. Data: 2009-11-16 09:07:25
    Temat: Dom z kształtek styropianowych
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Witam
    Czy ktoś z grupowiczów jest użytkownikiem domu z kształtek styropianowych?
    Jakie są zalety, wady takiego systemu budowania? Ma ktoś jakieś
    doświadczenie w tym temacie?

    --=olo=--

  • 2. Data: 2009-11-16 09:45:46
    Temat: Re: Dom z kształtek styropianowych
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie są zalety, wady takiego systemu budowania? Ma ktoś jakieś doświadczenie

    Widziałem u znajomego robił basen w ziemi. Bardzo drogie te profile są.
    Kiedyś była głośna sprawa w Austrii jak sąsiad sąsiadowi zalazł za skórę i
    spryskał mu opryskiwaczem ogrodowym ściany rozpuszczalnikiem nitro. Powyłaziły
    dziury na wylot.

    Marek

  • 3. Data: 2009-11-16 10:03:39
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]
    > Kiedyś była głośna sprawa w Austrii jak sąsiad sąsiadowi zalazł za skórę i
    > spryskał mu opryskiwaczem ogrodowym ściany rozpuszczalnikiem nitro.

    no z tym nitro to przesada, bo i tak zalewasz środek betonem, chyba, że mu
    polał przerd zalaniem:-)

    --=olo=--

  • 4. Data: 2009-11-16 11:00:53
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > no z tym nitro to przesada, bo i tak zalewasz środek betonem, chyba, że mu
    > polał przerd zalaniem:-)

    Wcale nie. Styropian po zalaniu zostaje na zewnątrz i wewnątrz oraz tworzy żebra
    wypełniające między obu warstwami.
    Więc powyłażą dziury na wylot wytapiając styropianowe żebra.

    Marek

  • 5. Data: 2009-11-16 11:03:22
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > żebra wypełniające między obu warstwami.
    > Więc powyłażą dziury na wylot wytapiając styropianowe żebra.

    A tynku niet?

  • 6. Data: 2009-11-16 13:01:03
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

> [...]
    > Czy ktoś z grupowiczów jest użytkownikiem domu z kształtek styropianowych?
    > Jakie są zalety, wady takiego systemu budowania? Ma ktoś jakieś

    Ja przekoania do tego systemu nie miałem, ale miał je mój kuzyn.
    Robił to w technologii kształtek majacych 10 cm styropianu
    na zewnątrz, 5 cm wenątrz (za "moich" czasów było
    w obie strony po 5 cm).
    Wada dla mnie jest jedna- znikoma akumulacyjność
    murów (w zasadzie tylko strop akumuluje ciepło).
    Ponadto dobrym regulatorem jest ogrzewanie podłogowe
    na całej powierzchni parteru.
    "Oddychalność" ścian załatwono w ten sposób, że
    wszystkie pomieszczenia są podłaczone do największego rekuperatora
    jaki tylko się zmieścił nad jętkami (ok. dwukrotnie przewymiarowany).
    Gdy na to popatrzyłem jak to działa, i przeanalizowałem to
    stwierdziłem że w takiej konfiguracji ma to sens.

    Acha, niech nikt nie liczy na kwestię "taniości" betonu lanego z
    2 betoniarek. Kuzyn zalewał tak jeden dzień i na tym koniec!
    Reszta była wylana pompą do betonu i gruchą z betoniarni.
    Może mieszalniki (jak do tynkowania) pozwalają podawać
    beton rurą pod ciśnieniem- bć moze. Ręczna tobota to chorror.

    T.

  • 7. Data: 2009-11-16 13:05:16
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Ghost said the following on 16.11.2009 12:03:

    > A tynku niet?

    niet, bo w bajkach to goly styropian swieci ;)
    S.

  • 8. Data: 2009-11-16 13:19:21
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Wcale nie. Styropian po zalaniu zostaje na zewnątrz i wewnątrz oraz tworzy
    > żebra wypełniające między obu warstwami.
    > Więc powyłażą dziury na wylot wytapiając styropianowe żebra.

    Dobrze, że założyłem krótkie spodenki, bo tak mocno "lejesz wodę", że aż u
    mnie mokro :)
    To jeszcze opowiedz nam w jaki sposób ten rozpuszczalnik dostał się do
    warstwy styropianowej, skoro na tę warstwę kładzie się tynki cienkowarstwowe
    na zewnątrz, dokłądnie tak samo jak na ocieplenia styropianowe, a od
    wewnątrz kłądzie się płyty gipsowo-kartonowe ?

  • 9. Data: 2009-11-16 13:50:54
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    --=olo=-- wrote:
    > Witam
    > Czy ktoś z grupowiczów jest użytkownikiem domu z kształtek
    > styropianowych? Jakie są zalety, wady takiego systemu budowania? Ma
    > ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?

    a ja za to widziałem dziurę w takiej ścianie z której wylała się woda
    dom budowany 5 lat przed zrobieniem dziury

    ;]

    za coś takiego to ja dziękuje...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 10. Data: 2009-11-16 13:53:24
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > cienkowarstwowe na zewnątrz, dokłądnie tak samo jak na ocieplenia
    > styropianowe, a od wewnątrz kłądzie się płyty gipsowo-kartonowe ?

    może jeszcze nie zdążył?
    w czasie budowy wkurzył sąsiada...
    a ten miał akurat odporny na nitro (imho ewenement) rozpylacz i mu
    narobił...

    mocno to wszystko naciągane, ale teoretycznie możliwe...