  • 1. Data: 2009-11-16 11:51:19
    Temat: panele - wycinanie na łuku
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Witam
    Jak w temacie mam do dociecia troche paneli w pokoju z 2-ma łukami przy
    scianach. Narazie radze sobie za pomoca szablonu z kartki i wyrzynarki.
    Niestety robienie szablonów jest kapke czasochlonne i średnio dokładne
    :) Znacie jakis inny patent jak to by mozna szybko powycinac ?

  • 2. Data: 2009-11-16 13:08:15
    Temat: Re: panele - wycinanie na łuku
    Od: "Mycha" <m...@m...demo.pl>

    Użytkownik "slonko" <s...@s...las.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Niestety robienie szablonów jest kapke czasochlonne i średnio dokładne :)
    > Znacie jakis inny patent jak to by mozna szybko powycinac ?

    Podczepię się pod temat, bo mam podobne łuki na podłodze i problem z ich
    wykonczeniem.
    Nie wiem, jak ekipa to robiła, o nie patrzyłam im na ręce - więc tu nie
    pomogę, ale mam pytanie: jak zamierzasz wykonczyć ten styk podłoga - ściana?
    Zwykłe listwy przypodłogowe odpadają, bo nie da się ich wygiąć w łuk. I
    dlatego my się zastanawiamy, a podłogi leżą odłogiem takie niewykonczone.

    (u nas właściwie są 2 problemy - jeden na styku ściana - podłoga, więc jakby
    "wewnętrznie" a drugi podłoga - podłoga, tylko salon mamy 30 cm niżej niż
    hall i też po łuku, więc to wykończenie jest jakby "zewnętrznie" - cholera,
    nie wiem, czy dobrze tłumaczę.)

    Mycha

  • 3. Data: 2009-11-16 13:15:49
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Mycha" <m...@m...demo.pl> wrote:

> [...]
    > ściana? Zwykłe listwy przypodłogowe odpadają, bo nie da się ich wygiąć w
    > łuk. I dlatego my się zastanawiamy, a podłogi leżą odłogiem takie

    Ja mam podobny problem i spróbuję kupić listwy z litego drewna i je wygiąć.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2009-11-16 13:27:35
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Mycha pisze:

> [...]
    > hall i też po łuku, więc to wykończenie jest jakby "zewnętrznie" - cholera,

    Ja mam mniej wiecej cos takiego + łuki na scianach
    http://picasaweb.google.com/rsheki/TuPrzedZamieszkan
    iem?authkey=Gv1sRgCPf00sr78ZuxzAE#526006687695155400
    2

    piszesz ze zwyklych listewek z PCV sie nie wygnie na łuku ? Nie
    probowalem jeszcze ale mysle, ze przy odpowiednio gesto wywierconych
    kołkach powinno dac rade.
    Jakos to ludzie maja zrobione jak na zalaczonym obrazku :)
    Anyway pytanie pozostaje bez odpowiedzi

  • 5. Data: 2009-11-16 15:24:01
    Od: "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl>

> [...]
    > Niestety robienie szablonów jest kapke czasochlonne i średnio dokładne :)
    > Znacie jakis inny patent jak to by mozna szybko powycinac ?

    Może wyginaj wzorniki z drutu?

    --
    Yozwig

  • 6. Data: 2009-11-16 15:50:13
    Od: "Mycha" <m...@m...demo.pl>

> [...]
    > dac rade.
    > Jakos to ludzie maja zrobione jak na zalaczonym obrazku :)

    OK, z tym sobie poradziliśmy. Są takie specjalne listwy plastikowe, które
    można układać po łukach, ale na płaskiej podłodze - to służy do łączenia
    różnych materiałów (np, drewna z płytkami), ale NA PŁASKIM.
    Chodzi o to, że nie znamy patentu, na wykończenie styku ściana - podłoga,
    gdy ściana jest wygięta w łuk. I druga sytuacja - obrazowo przedstawiając -
    są schody, gdzie stopień jest wygiętu łukowo (nie prostokąt, tylko wycinek
    koła) takie schody mają do wykończenia 2 krawędzie: wewnętrzną (tak, jak
    przy ścianie) i zewnętrzną. Nie mamy pomysłu, czym i jak to można wykończyć.

    Mycha

  • 7. Data: 2009-11-16 16:08:33
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zwykłe listwy przypodłogowe odpadają, bo nie da się ich wygiąć w łuk. I
    > dlatego my się zastanawiamy, a podłogi leżą odłogiem takie niewykonczone.

    1. ubrac sie cieplo.
    2. udac sie do marketu budowlanego.
    3. zaopatrzyc sie drogą kupna w listewke korkową i siakas farbka/lakier.
    4. przytachac wszystko do domu.
    5. wsadzic listewke w uprzednio przygotowana szpare, lub jesli szpary sie
    uprzednio nie naszykowało wrócic do markietu.
    6. nabyc klej montazowy.
    wrocic do domu i klejem montazowym przykleic listewke korkowa do sciany.
    7. uprzednio przed przyklejeniem sciane wyczyscic z farby, gipsu, czego tam az
    do tzw. stabilnego podłoża.
    8. po wyschnieciu kleju lub osadzeniu listewki w szparzeprzypodlogowej
    polakierowac/pomalowac listewke uprzednio nabytym pokryciem.

    *Przy kladzeniu wszelkiej masci parkietow, paneli, klepek, desek dobrze jest
    szparke przy scianie zostawiac.
    **listwy korkowe sa nawet dostepne w wersji takiej ze "nóżka" wchodzi w szpare a
    dalsza czesc jest szersza i ladnie wszystko maskuje.

> [...]
    > hall i też po łuku, więc to  wykończenie jest jakby "zewnętrznie" - cholera,

    Tez korkiem. Zeszlifowac na rowno i zalakierowac ulubionym smierdzacym lakierem.
    Akryle odradzam :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 8. Data: 2009-11-16 18:56:18
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Niestety robienie szablonów jest kapke czasochlonne i średnio dokładne
    > :) Znacie jakis inny patent jak to by mozna szybko powycinac ?

    Uprzedzam nie bedzie latwo albo nie bedzie tanio:

    Trudno: jesli luki sa monotoniczne to nalezy sobie naszykowac deseczke na niej
    zamocowac trzy-cztery dwugwinty, kazdy zaopatrzyc w motylek. Dodatkowo
    rownolegle do dwugwintow wkrecic jeden wkret do drewna.

    Na tych dwugwintach umocowac klocki z wycieciami na srodku tak aby klocki
    przechodzily przez dwugwint i wkret do drewna a do tych klockow na koncach
    zamocowac pasek sklejki. Pasek sklejki naciąć wzdłuż i przykręcic do zawiasu
    listkowego umocowanego na szczycie klocków. Powstanie cos w rodzaju Deski z
    jakby lemieszem spychacza. Ten cały ustrojnik przysunąć do sciany i dokrecic
    motylki. Wtedy mozna odrysowac sobie krzywizne na panelu i wyciac.

    Drogo:
    Kupic szablon do krzywizn (kurcze nie pomnie jak sie toto nazywa) taki
    plastikowy gietki i utrzymuje nadany ksztalt. Mozna z malym powodzeniem takie
    cos zrobic z wezyka wypelnionego piaskiem. Przyklada sie to do krzywizny dobrze
    dociska i albo krzywizna sama zostaje (plastikowy precik szablonowy) albo
    zaciska sie piasek w wezu i tez wezyk sie robi sztywniejszy. Nastepnie sie
    ksztalt odrysowuje na elemencie do przyciecia.

    Inna metoda, reczna to pomierzyć odleglosci w 3-4 miejscach miedzy ostatnim
    panelem a sciana, naniesc te wymiary na panel. Wbic po gwozdziu tak aby cienki
    kawalek sklejki sie na tych gwózdkach oparl i wygial. Ale ta metoda sie nadaje
    dla rownych krzywizn scian.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 9. Data: 2009-11-17 07:45:20
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Yozwig pisze:

    > Może wyginaj wzorniki z drutu?

    o widzisz i to jest rozwiazanie - tanie szybkie i przyjemne ;)

  • 10. Data: 2009-11-17 08:04:15
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Lukasz Sczygiel pisze:

> [...]
    > **listwy korkowe sa nawet dostepne w wersji takiej ze "nóżka" wchodzi w szpare a
    > dalsza czesc jest szersza i ladnie wszystko maskuje.

    Thx - za pomoc z korkiem , na to nie wpadłem. Zaraz zanabede i potestuje
    Z połączeniem miedzy płytkami i panelami na łuku poradziłem sobie cienka
    (10 mm) listwa aluminiowa nawet całkiem sensownie sie wygina.
    Natomiast łączenia scian i podłogi po łuku za pomocą PCV-ki (midas) nie
    daje rezultatu bo pomimo tego , ze listwa ladnie przylega do sciany to
    na podłodze tworzą sie fale.