    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Ile ogranicznikow DEHN
    Date: Mon, 20 Feb 2012 17:59:00 +0100

    Witam!

    Chcę podpiąć nowo budowany dom do sieci elektrycznej. Na działce znajduje
    się słup do którego dochodzi linia napowietrzna i na nim znajduje się
    licznik, bezpieczniki będące ograniczeniem mocy oraz wyłącznik FR. Od
    licznika do domu idzie kabel 4x10mm2. Długość odcinka w ziemi to ok 15m. W
    domu do skrzynki bezpiecznikowej wchodzi wyżej wymieniony kabel 4x10mm2 oraz
    linka linka 16mm2 od uziomu.

    W warunkach od zakładu energetycznego mam napisane "punk rozdziału PEN na PE
    i N uziemić. Czyli w skrzynce mam spięte razem PEN od licznika z linką od
    uziomu na solidnej szynie. Od tego momentu mam instalację TNS.

    Pytanie brzmi czy ogranicznik przepięć powinien być dla sieci TNC czy TNS?
    Albo pytając wprost czy użyć DEHNguard TNC 275 czy może DEHNguard TNS 275?
    Pierwszy ma oczywiście wejście na trzy fazy drugi trzy fazy i N. Czy ochrona
    tego N ma sens jeśli punk podziału jest kilkanaście centymetrów dalej?

    Elektryk który robi przyłącze chce dać wersję trzypolową, natomiast w
    projekcie mam napisane "ogranicznik DEHN 4szt." bez podania typu.

    Ps. Projekt nie przewiduje odgromówki.

    Pozdrawiam
    Ergie

    Od słupa do domu idzie kable 4x10. Do skrzynki