  • 1. Data: 2021-02-26 10:41:26
    Temat: Jak podmienic halogenki na ledy?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W wielu miejscach mamy jeszcze wbudowane reflektorki z żarówkami halogenowymi (takie
    na druciki, i te cieńsze i te grubsze).
    Czy są zamienniki samych żarówek na led, czy raczej trzeba całe oprawki zmieniać?
    W większości są halogenki 230V, ale są też miejsca z 12V (i trafo tak głęboko
    schowane że przyjmijmy brak dostępu).

  • 2. Data: 2021-02-26 22:43:55
    Temat: Re: Jak podmienic halogenki na ledy?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-02-26 o 10:41, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > W większości są halogenki 230V, ale są też miejsca z 12V (i trafo tak
    > głęboko schowane że przyjmijmy brak dostępu).

    Oczywiście, że są. Chyba w każdym markecie budowlanym czy sklepie
    elektrycznym.

    Jak podmienić? Jak najszybciej :)

    Wyjąć halogenka i wsadzić LED-a.

  • 3. Data: 2021-02-27 21:24:32
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-02-26 o 22:43, Uzytkownik pisze:

    > Oczywiście, że są. Chyba w każdym markecie budowlanym czy sklepie
    > elektrycznym.
    >
    > Jak podmienić? Jak najszybciej :)
    >
    > Wyjąć halogenka i wsadzić LED-a.

    Przy 230V nie będzie problemów.
    Przy 12V zależy jakie trafo.
    Gdy klasyczne z rdzeniem to LEDy muszą być na prąd zmienny AC.
    Gdy "trafo elektroniczne do halogenów" to też AC ale mogą być problemy.
    U mnie taki zasilacz nie startował przy samych LEDach.
    Musiałem zostawić jedną żarówkę halogenową.
    Najlepiej wiec wymienić zasilacz na specjalny do LED.

  • 4. Data: 2021-03-20 10:55:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Obecnie w oprawkach w meblu są 2x halogenki G4 12V/20W z opcją, że do tego samego
    trafo podłączone są jeszcze inne 3x 20W/12V (no
    chyba, że sufit jedzie na 230V, a mebel na 12V).
    Transformator gdzieś zabudowany, będę szukał.
    Szukam LED jak najmocniejszych.
    Z tym że mogę podmienić całe oprawki (60 mm wpuszczane w płytę meblową), bo to raczej
    groszowa różnica.
    Natomiast zależy mi, żeby była jak największa moc (a właściwie strumień świetlny) i
    jak najmniejszy kąt rozsyłu (wąski spot).
    Te spoty mają oświetlać z wysokości kilkudziesięciu centymetrów dość głębokie (55 cm)
    akwa.
    Nie chciałbym zamiast obecnych wpuszczanych oprawek 60 mm dawać jakieś nakładane
    (nawet na klej) żeby nie zniszczyć wysokiego
    połysku mebla.

    -----

  • 5. Data: 2021-03-20 21:04:07
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-03-20 o 10:55, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > sufit jedzie na 230V, a mebel na 12V).
    > Transformator gdzieś zabudowany, będę szukał.

    Nie mam tego typu oprawek wiec nie kupowałem takich LEDów.
    Ale widzę, że jest tego pełno i nie są drogie.
    Odpowiednikiem halogenów 20W są LEDy 2W a można dostać nawet 3,5 W.
    Mam innego typu 4W i świecą dużo jaśniej niż halogeny 20W
    Kup oznaczone AC/DC jakie ci pasują, zamień bez modernizacji opraw i
    doświadczenie pokaże czy trzeba wymieniać transformator (zasilacz).