  • 1. Data: 2009-04-06 05:29:36
    Temat: Jak ustawiac regulacje kaloryferow?
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    Witam
    Jak poprawnie powinna byc ustawiona regulacja kaloryferow aby zuzycie
    gazu bylo jak najmniejsze? Ja mialem ustawione na 5 - logicznie myslac
    kaloryfer grzeje wtedy najmocniej i najszybciej mozna uzyskac w domu
    temerture ustawiona na termostacie. Wtedy kociol wylancza sie i zalacza
    gdy temperatura spadnie. Tak myslalem do wczoraj poniewaz hydraulik
    przyszedl mi dokrecic kran i powiedzial abym poprzestawial regulacje na
    3 bo wtedy praca ogrzewania jest bardziej optymalna. Jak to wlasciwie
    jest? Nie jest to tak ze przy ustawieniu na 3 kociol i tak grzeje pelna
    moca ale uzyskanie odpowiediej temperatury trwa odpowiednio dluzej?

    Piotr

  • 2. Data: 2009-04-06 07:10:51
    Temat: Re: Jak ustawiac regulacje kaloryferow?
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Jak poprawnie powinna byc ustawiona regulacja kaloryferow aby zuzycie gazu
    > bylo jak najmniejsze?

    Na gwiazdkę :-)

    > Ja mialem ustawione na 5 - logicznie myslac

    Logicznie myśląc miałeś też zużycie na maxa.

    > kaloryfer grzeje wtedy najmocniej i najszybciej mozna uzyskac w domu
    > temerture ustawiona na termostacie.

    Na termostacie w głowicy termostatycznej czy w sterowniku kotła?

  • 3. Data: 2009-04-06 07:34:17
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotr" <p...@n...tlen.pl> wrote in message
    > Witam
    > Jak poprawnie powinna byc ustawiona regulacja kaloryferow aby zuzycie

    Powinieneś otworzyć wszystkie zawory na "5", ustawić na piecu temeraturę
    jaka ci pasuje, poćwiczyć to ustawienie ile jest optymalnie, po czym dodać
    25% na kotle od tego co ci wyszło i przykręcić głowice na kaloryferach.
    O te 25% można się sprzeczać ale jest to 10-30%.
    Musisz miec pogodówke oczywiście i z miesiąc potrenować.

  • 4. Data: 2009-04-06 07:41:55
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    > Na termostacie w głowicy termostatycznej czy w sterowniku kotła?

    Na sterowniku mam ustawiona temp w pomieszczeniu 20 st i max temp
    grzania kotla 55 st (kociol kondensacyjny wiec nizsza temperatura pracy
    kotla to chyba wieksza oszczednosc)

    Piotr

  • 5. Data: 2009-04-06 07:59:13
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Na sterowniku mam ustawiona temp w pomieszczeniu 20 st i max temp grzania
    > kotla 55 st (kociol kondensacyjny wiec nizsza temperatura pracy kotla to
    > chyba wieksza oszczednosc)

    Ja ustawiam temp jaka mi pasuje na kalafiorach i starczy.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 6. Data: 2009-04-06 08:32:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr wrote:
> [...]
    > to wlasciwie jest? Nie jest to tak ze przy ustawieniu na 3 kociol i
    > tak grzeje pelna moca ale uzyskanie odpowiediej temperatury trwa

    KIKI ci dobrze napisał. JAK MASZ POGODÓWKĘ.

    zakładam ze masz głowice termo a nie zwykłe zawory.

    głowica ma czujnik i gdy powietrze osiąga odpowiednia temperaturę w jej
    okolicy to przymyka zawór.
    (3 to zwykel ok 21 stopni jest), kocioł ma czujnik temperatury wiec gdy
    zawory zaczynają sie przymykać spada schłodzenie czynnika i kocioł sie
    bedzie szybciej wyłączał.

    chyba ze masz termostat pokojowy no to masz problem. generalnie w
    pomieszczeniu gdzie jest termostat odkręć zawory na full a w innych na tyle
    ile chcesz mieć.

  • 7. Data: 2009-04-06 09:01:24
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    > KIKI ci dobrze napisał. JAK MASZ POGODÓWKĘ.

    Nie mam podlogowki

> [...]
    >
    > chyba ze masz termostat pokojowy no to masz problem. generalnie w
    > pomieszczeniu gdzie jest termostat odkręć zawory na full a w innych na

    Tak - mam termostat pokojowy

    Piotr

  • 8. Data: 2009-04-06 14:49:16
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    > chyba ze masz termostat pokojowy no to masz problem. generalnie w
    > pomieszczeniu gdzie jest termostat odkręć zawory na full a w innych na
    > tyle ile chcesz mieć.

    To ja się podepnę z pytaniem - mam 'niedogrzaną' łazienkę - w pozostałych
    pomieszczeniach są wyloty ciepłego powietrza z kominka, w jednej łazience
    nie ma - jeżeli palę w kominku to salon (mimo tego że dość spory jest i
    szkłą też trochę w ścianach) szybko się nagrzewa i piec się wylacza -
    kaloryfer odkręcony na full w łazience nie zdaży jej nagrzać. Na szczęście
    mam w kaloryferze dodatkową grzałkę - elektryczną - z termostatem i na 2
    godziny czasowy wyłącznik włacza mi ten kaloryfer. Ale niedosyt pozostaje...
    :)
    'niedogrzana' to jakies 19-20 stopni, w pozostałych pomieszczeniach 21.5 -
    jest wrażenie może nie chłodu, ale nieprzyjemnie się spod prysznica w zimie
    wychodzi :)

    Są może jakieś dualne termostaty, z regulowanym priorytetem - czyli np cały
    dzień jedzie temperatura z jednego, za wyjątkiem 3-4 godzin gdzie przejmuje
    funkcje termostat 'łazienkowy'?

    Adam

  • 9. Data: 2009-04-06 20:06:57
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

    Tak, znane uczucie.
    Powiedz mi gdzie masz tą łazienkę? Poddasze czy parter ?

  • 10. Data: 2009-04-07 07:21:49
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    >

    > Tak, znane uczucie.
    > Powiedz mi gdzie masz t? łazienkę? Poddasze czy parter ?

    Poddasze, ta na parterze jest OK, a jak uruchomię ogrzewanie podłogowe
    dodatkowo do kaloryfera to już palce lizać ;)

    Adam