  • 1. Data: 2009-04-06 08:13:58
    Temat: Dwie POŚie obok siebie?
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    mam pytanie czy można wybudować w ramach jednego projektu w jednym wykopie
    dwie oczyszczalnie dla dwu rodzin?
    czy może są jakieś ograniczenia co do odległosci miedzy POŚiami?

    zawsze mogę zbudować "jednego" POŚia z dwoma wejsciami i podwójnym systemem
    drenów
    ale może nie trzeba tak kombinować?

    *********************
    drugie pytanie do praktyków:
    jak zbudować POŚia w systuacji, kiedy jest czynne, uzywane szambo
    a "reaktor" POŚia ma być dokładnie w miejscu szamba ?

    wysłać wszystkich mieszkańców na wycieczkę?
    zakręcić wodę i zaczopować wylot z budynku?
    jak długo? ile trwa montaż zbiornika?
    i czy można drenaż zrobic wcześniej?

  • 2. Data: 2009-04-07 17:37:36
    Temat: Re: Dwie POŚie obok siebie?
    Od: "Michał" <c...@g...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy może są jakieś ograniczenia co do odległosci miedzy POŚiami?
    >

    > zawsze mogę zbudować "jednego" POŚia z dwoma wejsciami i podwójnym

    Wiesz ta woda musi zostać rozsączona, człowiek generuje cyba średnio
    160l/dobę.
    2 POŚ potrzbuje 2 razy więcej terenu na drenaż.
    A może jeden duży POŚ?
    2 rodziny to 8 osób to chyba taka 4m3 powinna wystarczyć.

> [...]
    > a "reaktor" POŚia ma być dokładnie w miejscu szamba ?
    >

    > wysłać wszystkich mieszkańców na wycieczkę?
    > zakręcić wodę i zaczopować wylot z budynku?

    U mnie POŚ robili 2 dni bo sie guzdrali :)

    Pozdrawiam Michał

  • 3. Data: 2009-04-08 09:58:20
    Temat: Re: Dwie PO?ie obok siebie?
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Wiesz ta woda musi zostać rozsšczona, człowiek generuje cyba œrednio
    > 160l/dobę.
    > 2 POŒ potrzbuje 2 razy więcej terenu na drenaż.

    no nie zupełnie, dwa owszem ale mniejsze.
    wiec terenu nie bedzie 2 razy wiecej...

    > A może jeden duży POŒ?
    > 2 rodziny to 8 osób to chyba taka 4m3 powinna wystarczyć.

    to był pierwszy wariant, ale upadł ze wzgledu na potencjanle konflikty typu
    kto ubił bakterie
    i ile mam płacic np. za okresowe wybieranie szlamu, itp itd

    w moim przypadku prosciej zrobic dwie, niezależne
    zwlaszcza, że wtedy dostaniemy 2 dotacje z gminy ;-)