  • 1. Data: 2010-05-10 07:47:05
    Temat: Jaki dobry i tani środek do gruntowania betonu pod papę do wewnątrz budynku ??
    Od: "volv" <v...@p...onet.pl>

    Jak w temacie, wiem tylko ze dysperbit nie moze byc do środka. Pomocy !!!

    dzieki !!!

  • 2. Data: 2010-05-10 08:51:53
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "volv" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak w temacie, wiem tylko ze dysperbit nie moze byc do środka. Pomocy !!!

    Primer Icopala.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2010-05-10 19:10:55
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "volv" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak w temacie, wiem tylko ze dysperbit nie moze byc do środka.

    Dlaczego?
    Sam pod papę pomalowałem chudziaka dysperbitem, teraz jedyne, co znalazłem,
    to że nie zalecano do wnętrz dysperbitu jednej konkretnej firmy (Izolbet),
    inne owszem.
    Jest wodorozcieńczalny, wiec styropianu nie rozpuści, truć też nie zatruje,
    o co chodzi?

    J.

  • 4. Data: 2010-05-11 09:16:06
    Od: "volv" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > (Izolbet), inne owszem.
    > Jest wodorozcieńczalny, wiec styropianu nie rozpuści, truć też nie

    Niestety w instrukcji jest wyrażnie jest napisane (firma den braven):
    " - izolacja podposadzkowa piwnic, garaży, tarasów, balkonów (pomieszczeń
    które nie są przeznaczone na stały pobyt ludzi)"

    Czyli nie nadaje sie do mieszkania :(

    volv

  • 5. Data: 2010-05-11 09:28:29
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Niestety w instrukcji jest wyrażnie jest napisane (firma den braven):
    > " - izolacja podposadzkowa piwnic, garaży, tarasów, balkonów (pomieszczeń
    > które nie są przeznaczone na stały pobyt ludzi)"

    Zwykły grunt (do betonu), papa termozgrzewalna i po sprawie ?

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2010-05-11 18:43:25
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]

    > " - izolacja podposadzkowa piwnic, garaży, tarasów, balkonów (pomieszczeń
    > które nie są przeznaczone na stały pobyt ludzi)"

    Właśnie w tym sęk, że na Izohanie nic takiego nie ma.

    J.

  • 7. Data: 2010-05-12 06:46:41
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-10 09:47, volv pisze:
    > Jak w temacie, wiem tylko ze dysperbit nie moze byc do środka. Pomocy !!!
    >
    > dzieki !!!

    fragment opisu produktu firmy IZOLEX:

    dyspersyjna masa bitumiczno-kauczukowa
    WŁAŚCIWOŚCI
    Dyspersja wodna asfaltów modyfikowanych kauczukiem syntetycznym do
    stosowania na suche i wilgotne podłoża.
    [...]
    posiada atest na stosowanie jej w pomieszczeniach przeznaczonych na
    stały pobyt ludzi.

    Więc może jakiś nie może być ale niektóre mogą

    Ariusz

  • 8. Data: 2010-05-12 08:28:23
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 12 Maj, 08:46, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Więc może jakiś nie może być ale niektóre mogą

    Podejrzewam, że jest to kwestia formalna związana właśnie z tym
    atestem. Bo dysperbit to dysperbit, nie przypuszczam, żeby produkty
    poszczególnych firm się tu jakoś szczególnie od siebie różniły,
    natomiast koszt związany z uzyskaniem atestu...

    J.

  • 9. Data: 2010-05-12 14:09:50
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > inne owszem.
    > Jest wodorozcieńczalny, wiec styropianu nie rozpuści, truć też nie zatruje,

    Mam wile czasu wiec Ci to w skrocie wytlumacze. Otoz fakt czy dany
    material "wystepuje" w formie zdyspergowanej czy naturalnej, nijak nie zmienia
    jego wlasciwosci chemicznych w sensie szkodliwy czy wrecz trujacy dla
    otoczenia.
    Dam przyklad na tym dysperbicie. Sama nazwa duzo mowi. Dysper-bit to skrot od
    zdyspergowany bitum. Bitum czyli smola, produkt destylacji ropy naftowej
    nalezy do substancji dluuugo wysychajacych zatem parujacych. One powoli przez
    dziesieciolecia ale paruja wydzielajac do atmosfery frakcje lotne czyli smrod.
    I ten smrod bitumiczny jest szkodliwy czy wrecz trujacy. Nie w sensie padniesz
    jak po gazie musztardowym ale po latach dostaniesz raka lub innego zapalenia
    skarpetek. Podobno te smoly sa rakotworcze. Nazywaja to volatile czyli
    ulatniajace sie gazy bitumiczne. I ten dysperbit taki jest.
    Dyspersja czy lateks jest to rozbita, zatomizowana na mikroskopije czastki
    ultradzwiekami smola, i te czastki sa zawieszone w wodzie i to jest finalny
    produkt. Te wszystkie dysper-cos tam sa bardzo popularne. Do tej mieszanki
    dodaja antykoagulatora, najczesciej amoniaku, ktory powoduje, ze te
    zatomizowane czasteczki uzyskuja ladunki elektrostatyczne zapobiegajace
    koagulacji czy innej flokulacji dyspersji.
    Wiekszosc "primerow", farb i innych wystepuje w tej formie nazywanej tez
    emulsja. To znakomicie ulatwia stosowanie, a co wazne, dla producentow jest to
    swoiste oszustwo. W dysperbicie czy malowidle emulsyjnym substancji czynnej
    jest tylko okolo 1/3, reszta to woda.
    I jak to dziala. Jak takim lateksem czy emulsja cos pomalujesz to najpierw
    wysycha woda. Wtedy te mikroskopijne kropelki substancji czynnej lacza sie ze
    soba tworzac mniej lub wiecej ciagle powloki i dopiero po tym one tez
    wysychaja, tyle ze znacznie dluzej. I ta powloka w stosunku do
    malowania "olejnego" jest okolo 3 razy ciensza.
    Tak, ze jak cos jest szkodliwe to fakt czy jest w formie zdyspergowanej czy
    nie, nie ma znaczenia.
    I na zakonczenie komentarz. Jak beton bylby "pielegnowany" czyli w czasie
    wiaznia skrapiany woda, jego powierzchnia nie wymagalaby zadnego malowania
    podkladami. Wystarczyloby go zamiesc. A beton, ktory byl powierzchniowo
    przesuszony, zaniedbany, ma na powierzchni nie zwiazane czastki pylu i
    zwietrzalego cementu i takiego betonu nigdy nie zamieciesz, on caly cas bedzie
    pylil. Z jego powierzchnii beda sie odspajac co raz to nowe kurze i jak na to
    przylepisz pape termozgrzewalna to ona wzaz z ta niezwiazana warstwa normalnie
    sie odlepi. Po to stosuje sie "podklady" aby temu zapobiec. Podklad wnika w te
    pory betonu czy materialu sciany, czesto na dwa-trzy milimetry i skleja te
    niezwiazne czastki i papa nalepiona na takim podlozu trzyma sie mocno.
    Zatem uwazam, ze nalezy beton pomalowac dobrym, korzystnie nie zdyspergowanym
    podkladem. One nie sa szkodliwe a papa do niego sie dobrze przyklei.

    Problem nastepny czy sama papa jest zdrowa. To jest tez produkt ropopochodny
    wiec istotne jest czy ta papa bedzie zdrowa. Niektore papy maja w swoim
    skladzie gume i ona zapobiega parowaniu a guma jest w miare zdrowa. W sumie
    wazne jest czy dany produkt ma atest zdrowotny i taki nalezy stosowac.
    Pzdr.
    Tornad

  • 10. Data: 2010-05-12 22:11:19
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > skarpetek. Podobno te smoly sa rakotworcze. Nazywaja to volatile czyli
    > ulatniajace sie gazy bitumiczne. I ten dysperbit taki jest.

    Tylko to nie wyjasnia czemu jeden jest dopuszczony do stosowania wewnatrz a
    drugi nie.

> [...]
    > zatomizowane czasteczki uzyskuja ladunki elektrostatyczne zapobiegajace
    > koagulacji czy innej flokulacji dyspersji.

    Z tego co wiem to nie jest smola a asfalt o ile stanowi to jakas roznice.
    Patrzac na zawarte w nich substancje roznia sie glownie rozpuszczalnikami.
    Proponowany przeze mnie wyzej Primer Icopala jest dopuszczony do stosowania
    wewnatrz i po wyschnieciu jest calkowicie bezwonny. Podejzewam, ze roznica
    miedzy rozpuszczalnikowymi preparatami polega na glebszej ich penetracji w
    porownaniu z preparatami wodnymi, szybciej tez wysychaja, ale tez w czasie
    stosowania smierdza.

    > I na zakonczenie komentarz. Jak beton bylby "pielegnowany" czyli w czasie
    > wiaznia skrapiany woda, jego powierzchnia nie wymagalaby zadnego malowania
    > podkladami. Wystarczyloby go zamiesc.

    Teoretycznie tak, praktycznie sa z tym problemy z racji uzytkowanych
    wczesniej posadzek, tynkowania i innego syfu.

> [...]
    > wiec istotne jest czy ta papa bedzie zdrowa. Niektore papy maja w swoim
    > skladzie gume i ona zapobiega parowaniu a guma jest w miare zdrowa.

    Ciekawe tez, czy papa nie zabezpieczy skutecznie przed parowaniem
    niewlasciwych podkladow gruntujacych. Sama papa stosowana jest w
    budownictwie od lat i mimo wszystko wydaje sie bardziej smierdzaca niz te
    wszystkie podklady po wyschnieciu mimo uplywu lat. Papa kilkunastoletnia
    smierdzi niemal tak samo jak nowa. Czy ten smrod moze byc szkodliwy nie mam
    pojecia. Prawde mowiac jaka to roznica czy papa na dachu podgrzewana
    sloncem, czy pod betonem, styropianem i czesto folia w temp. max 9C. Myslac,
    ze welna, drzwi strychowe, czy co tam jeszcze zabezpieczy przed wplywem papy
    na dachu trzeba byc chyba nie lada optymista. :-) A ja sam w projekcie mam
    izolacje posadzki 3x papa na lepiku. Lepik zdaje sie asfaltem nie jest a
    smola. Nie slyszalem do tej pory o ryzyku podobnym do eternitu, choc z
    czasem kto wie?

    Pozdro.. TK