  • 1. Data: 2017-04-12 09:59:16
    Temat: Jaki gazowy przeplywowy podgrzewacz wody do bloku?
    Od: WS <L...@c...pl>

    Obecnie mam Junkersa WRP 275-1KB, staaary, sypie sie, wymienilem juz ~ 2 lata temu
    przepalona wezownice na uzywke...

    Aktualnie robie remont lazienki i szukam nowego.
    Co kupic?

    Zalozenia: moc okolo 19kW, zaplon bateryjny, palnik atmosferyczny (podpiete do
    wspolnego blokowego komina), ma grzac wode do 1 kabiny prysznicowej + 1 umywalki

    Junkers WRDP 11-2B ? Jakies przeciwwskazania?

    moze Junkers W 11 KB Hydro Smart (tanszy troche, ale 17kW mocy) ?

    WS

  • 2. Data: 2017-04-12 12:14:36
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.04.2017 09:59, WS wrote:
> [...]
    >
    > Junkers WRDP 11-2B ? Jakies przeciwwskazania?
    >
    > moze Junkers W 11 KB Hydro Smart (tanszy troche, ale 17kW mocy) ?

    A nie możesz kupić polskiego Termeta ?

  • 3. Data: 2017-04-12 12:17:05
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    http://www.termet.com.pl/potrzeba/podgrzewanie-przep
    lywowe/19

  • 4. Data: 2017-04-12 13:12:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-04-12 o 09:59, WS pisze:

    > podpiete do wspolnego blokowego komina

    Macie wspólny komin spalinowy? Jeszcze tego nikt nie kazał zdemontować?

  • 5. Data: 2017-04-12 13:49:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, April 12, 2017 at 1:12:22 PM UTC+2, nadir wrote:

    > Macie wspólny komin spalinowy? Jeszcze tego nikt nie kazał zdemontować?

    A co w tym dziwnego? Dawniej tak robili i... musi tak byc dalej. Wszystkie (?)
    blokowiska w Krakowie z lat 60-70 maja takie instalacje :( W tym przypadku przepisy
    nie dzialaja wstecz.

    praktycznie mie ma opcji zmainy na osobne - 10cio pieterowy blok, czyli 10
    dodatkowych kominow trzeba by upchac - to ~1/4 powierzchni lazienki ;)

    WS

  • 6. Data: 2017-04-12 13:57:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, April 12, 2017 at 12:14:38 PM UTC+2, KIKI wrote:

    > A nie możesz kupić polskiego Termeta ?

    Pewnie moge, ale jakies uzasadnienie by sie przydalo... moj Junkers dziala ze 20 (?)
    lat, wymieniana byla tylko wezownica (kupiona tanio na alledrogo)
    Wczesniej bylo jakies socjalistyczne badziewie (prod. PL), kilka membran do niego
    jeszcze znalazlem robiac porzadki - co chwile trza bylo wymieniac...

    Szukam jak najmniej awaryjnego. Wiadomo, ze teraz projektuje sie tak, zeby po
    gwarancji padlo... stad pytanie...

    AAA dodatkowo milo by bylo, gdyby zapalal przy malym przeplywie (czasem cisnienie
    wody mocno spada)

    WS

  • 7. Data: 2017-04-12 14:01:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-04-12 o 13:49, WS pisze:

    > A co w tym dziwnego? Dawniej tak robili i... musi tak byc dalej.
    > Wszystkie (?) blokowiska w Krakowie z lat 60-70 maja takie instalacje
    > :( W tym przypadku przepisy nie dzialaja wstecz.

    Nie wiem czy to działanie wstecz czy nie, ale jak mieszkałem w bloku, to
    już jakieś 20 lat temu zlikwidowali u nas junkersy, bo właśnie przepisy
    się zmieniły i nie można było wlać spalin we wspólny komin.
    Potem co się zmieniło prawo budowlane, to trzeba było budynek ciągle
    dostosowywać. Nikt nie tłumaczył tego działaniem wstecz, ale
    dostosowywaniem do nowych przepisów.

    > praktycznie mie ma opcji zmainy na osobne - 10cio pieterowy blok,
    > czyli 10 dodatkowych kominow trzeba by upchac - to ~1/4 powierzchni
    > lazienki ;)

    No komina się nie dołoży, u mnie dlatego zmieniono instalację wodną i
    dołożono rury z ciepłą wodą z wymiennika w piwnicy.

  • 8. Data: 2017-04-12 14:23:18
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.04.2017 13:57, WS wrote:

> [...]
    gwarancji padlo... stad pytanie...

    > AAA dodatkowo milo by bylo, gdyby zapalal przy malym przeplywie (czasem cisnienie

    Zagraniczne koncerny stosują nieuczciwą politykę wobec nas Polaków. Ich
    wyroby nie są nic lepsze, a części termeta dostaniesz bez mafijnego
    układu z instalatorami.
    Jest to też polska firma, którą należy wspierać.

  • 9. Data: 2017-04-12 14:30:50
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    https://allegro.pl/listing?string=G-19-02&order=p&bm
    atch=base-relevance-floki-5-nga-hou-1-1-0203

  • 10. Data: 2017-04-12 14:54:04
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, April 12, 2017 at 2:01:49 PM UTC+2, nadir wrote:

> [...]
    > Potem co się zmieniło prawo budowlane, to trzeba było budynek ciągle
    > dostosowywać. Nikt nie tłumaczył tego działaniem wstecz, ale

    Nie chce mi sie doktoryzowac z prawa, ale zdaje sie byly zmiany, ktore nalezalo
    wprowadzic i takie, ktore dotyczyly tylko nowobudowanych budynkow/instalacji...

    U nas kominy sa wspolne, instalacja elektryczna 2 przewodowa (alu), brak wodomierzy
    (tzn. mozna zamontowac jesli ktos chce) itp.

    O CWU pytalem, nie ma w planach (choc podobno wiekszosc spoldzielni w Krak. przerabia
    aktualnie), u nas zostaja "junkersy", + planuja remont instalacji gazowej (zamiast to
    wywalic :( )

    WS