  • 1. Data: 2017-04-12 14:36:57
    Temat: Problem z przyłączem
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    Kupiłem działkę sąsiadującą z drogą gminną w której lecą wszystkie
    niezbędne media. Problem wyszedł z wodą, przed zakupem w wodociągach
    ustnie zapewniono mnie że nie ma problemu teraz wyszedł problem.
    Okazało się że dwie nitki wodociągu lecące w drodze nie są jeszcze
    własnością wodociągów tylko właścicieli dalszych działek którym wydano
    takie a nie inne warunki i na swój koszt ciągnęli od głównej nitki.
    Teraz nie mogą się dogadać co do kwoty wykupu.
    Wystąpiłem oficjalnie o warunki i odpisano mi że spróbują wydzierżawić
    odcinek niezbędny do mojego włączenia i wtedy odpowiedzą co do warunków
    a na razie sprawa zostaje zawieszona.
    No i mam problem, żadnych deklaracji co do terminów załatwienia sprawy
    więc nie wiem czy mogę czekać miesiąc czy 10 lat.
    Dodatkowo wydanie warunków kanalizacji która już na szczęście jest
    miejska uzależnili od załatwienia sprawy z wodociągiem.
    Jak to ugryźć formalnie z wodociągami? bo kwestie dogadania się z
    sąsiadami już zacząłem ale po dwóch wizytach widzę że będzie ciężko.

  • 2. Data: 2017-04-12 14:48:25
    Temat: Re: Problem z przyłączem
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 12 kwietnia 2017 14:37:03 UTC+2 użytkownik lleeoo napisał:
> [...]
    > Jak to ugryźć formalnie z wodociągami? bo kwestie dogadania się z
    > sąsiadami już zacząłem ale po dwóch wizytach widzę że będzie ciężko.

    wykop własną studnię

    b.

  • 3. Data: 2017-04-12 14:54:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 12 kwietnia 2017 14:37:03 UTC+2 użytkownik lleeoo napisał:
    > Jak to ugryźć formalnie z wodociągami? bo kwestie dogadania się z
    > sąsiadami już zacząłem ale po dwóch wizytach widzę że będzie ciężko.

    Zdefiniuj "ciężko". Zakładam, że chcą za dużo dukatów?

    L.

  • 4. Data: 2017-04-12 15:11:34
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-12 o 14:54, Lisciasty pisze:

    > Zdefiniuj "ciężko". Zakładam, że chcą za dużo dukatów?
    >
    > L.

    Do "dukatów" nawet nie doszliśmy, na razie analizują swoje "chciejstwo"

  • 5. Data: 2017-04-12 15:17:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 12 kwietnia 2017 15:11:15 UTC+2 użytkownik lleeoo napisał:
    > Do "dukatów" nawet nie doszliśmy, na razie analizują swoje "chciejstwo"

    A to dziwne, bo skoro zapłacili niemałe pieniądze za przyłącze wody,
    to powinni być zainteresowani odzyskaniem części kosztów od "nowego"...

    L.

  • 6. Data: 2017-04-12 15:33:10
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-12 o 14:48, Budyń pisze:

    > wykop własną studnię
    >

    > b.

    Rozważam, tylko nie zmienia to faktu że dalej nie będę miał warunków na
    kanalizację bo wodociągi uzależniają cokolwiek od rozwoju sprawy z
    wodociągiem.

  • 7. Data: 2017-04-12 15:37:19
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 12 kwietnia 2017 15:32:51 UTC+2 użytkownik lleeoo napisał:

    > Rozważam, tylko nie zmienia to faktu że dalej nie będę miał warunków na
    > kanalizację bo wodociągi uzależniają cokolwiek od rozwoju sprawy z
    > wodociągiem.

    a dzie tam - napiszesz ze rezygnujesz z wodociągu bo planujesz wlasna studnię to
    muszą sie odczepic. Tyle ze trzeba sprawdzic co mówi MPZP na temat zasilania w wode.
    Moze byc obowiązek podłączenia do wodociągu, tego nie przeskoczysz.

    b.

  • 8. Data: 2017-04-12 17:00:43
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.04.2017 14:48, Budyń wrote:

    > wykop własną studnię

    Też tak myślę. Nigdy bym nic od gminywięcej nie wziął. Nic co wiązać się
    może z jakimiś umowami czy abonamentami.

  • 9. Data: 2017-04-13 08:30:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-12 o 15:11, lleeoo pisze:

    > Do "dukatów" nawet nie doszliśmy, na razie analizują swoje "chciejstwo"

    Ale dlaczego w drodze idą 2 nitki? czyżby to jednak nie był wodociąg,
    tylko 2 osobne przyłącza?

    --
    Pete

  • 10. Data: 2017-04-13 08:47:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 kwietnia 2017 08:29:47 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    Ale dlaczego w drodze idą 2 nitki? czyżby to jednak nie był wodociąg,
    > tylko 2 osobne przyłącza?

    Pewnie tak jest
    Mamy tak samo.
    150 metrowy odcinek drogi i jak z sąsiadem o warunki występowaliśmy to w pierwszej
    wersji MPWiK proponowały własnie wodociągi wydały warunki na wodociąg.
    Czyli projekt, pozwolenie na budowę itp, nakazali też dać odpowiednio grubą rurę żeby
    w przyszłości była możliwość podłączenia kolejnych działek.
    Z racji tego że wodociągi chciały to zrobić naszym kosztem "na bogato" a koszty tego
    były spore i wszystkie mieliśmy ponosić tylko ja i sąsiad wiec się na to nie
    zgodziliśmy.
    Zrobiliśmy dwa odrębne przyłącza wody+ wspólną kanalizę w jednym wykopie.
    Kosztowało nas to tyle co koparka(500zł), wywrota żwiru, dwa odcinki rury pe i rury
    kanalizacyjne. Bez żadnej papierologi typu projekt, pozwolenia na budowę itp.
    Wodociągi wydały warunki, my zrobiliśmy, wodociągi odebrały, geodeta jak budowę domu
    kończyłem i robiłem odbiór naniósł te rury na mapy.
    Gdyby teraz do tej kanalizy ktoś chciał się podłączyć to oczywistym jest ze musiał by
    nam zwrócić część kosztów