  • 11. Data: 2017-04-13 16:08:29
    Temat: Re: Problem z przyłączem
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-13 o 08:47, Kris pisze:
    > W dniu czwartek, 13 kwietnia 2017 08:29:47 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    > Ale dlaczego w drodze idą 2 nitki? czyżby to jednak nie był wodociąg,
    >
    > Pewnie tak jest
    > Mamy tak samo.
    > 150 metrowy odcinek drogi i jak z sąsiadem o warunki występowaliśmy to w pierwszej
    wersji MPWiK proponowały własnie wodociągi wydały warunki na wodociąg.
    > Czyli projekt, pozwolenie na budowę itp, nakazali też dać odpowiednio grubą rurę
    żeby w przyszłości była możliwość podłączenia kolejnych działek.
    > Z racji tego że wodociągi chciały to zrobić naszym kosztem "na bogato" a koszty
    tego były spore i wszystkie mieliśmy ponosić tylko ja i sąsiad wiec się na to nie
    zgodziliśmy.
    > Zrobiliśmy dwa odrębne przyłącza wody+ wspólną kanalizę w jednym wykopie.
    > Kosztowało nas to tyle co koparka(500zł), wywrota żwiru, dwa odcinki rury pe i rury
    kanalizacyjne. Bez żadnej papierologi typu projekt, pozwolenia na budowę itp.
    Wodociągi wydały warunki, my zrobiliśmy, wodociągi odebrały, geodeta jak budowę domu
    kończyłem i robiłem odbiór naniósł te rury na mapy.
    > Gdyby teraz do tej kanalizy ktoś chciał się podłączyć to oczywistym jest ze musiał
    by nam zwrócić część kosztów

    A podatek od tych przyłączy płacicie? :D

    --
    Pete

  • 12. Data: 2017-04-13 21:08:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 kwietnia 2017 16:07:57 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

> [...]
    kończyłem i robiłem odbiór naniósł te rury na mapy.
    musiał by nam zwrócić część kosztów

    > A podatek od tych przyłączy płacicie? :D

    A jaki?
    I za co?

  • 13. Data: 2017-04-13 22:28:09
    Od: hmk <h...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 kwietnia 2017 21:09:00 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    Wodociągi wydały warunki, my zrobiliśmy, wodociągi odebrały, geodeta jak budowę domu
    kończyłem i robiłem odbiór naniósł te rury na mapy.

    Jeśli w pasie drogowym, to może opłaty za służebność gruntową. Do 3. lat wstecz można
    od chwili właściwego powzięcia wiadomości. Z takiego to i ponad 10. rzeczywistych lat
    urośnie. Prawo jest prawo, każdy kakoń to widzi.

  • 14. Data: 2017-04-13 22:52:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-13 o 21:08, Kris pisze:

> [...]
    Wodociągi wydały warunki, my zrobiliśmy, wodociągi odebrały, geodeta jak budowę domu
    kończyłem i robiłem odbiór naniósł te rury na mapy.

    Może nie podatek a opłata. Szukaj po 'opłata za "umieszczenie
    infrastruktury" w pasie drogowym'
    W zależności kto jest właścicielem drogi, mogą być różne wysokości
    tychże opłat.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2017-04-14 08:22:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 kwietnia 2017 22:51:56 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    > Może nie podatek a opłata. Szukaj po 'opłata za "umieszczenie
    > infrastruktury" w pasie drogowym'
    > W zależności kto jest właścicielem drogi, mogą być różne wysokości
    > tychże opłat.

    kiedys gminy tego nie pilnowaly i dalo sie ukladacv za darmo

    b.

  • 16. Data: 2017-04-14 08:29:51
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > infrastruktury" w pasie drogowym'
    > W zależności kto jest właścicielem drogi, mogą być różne wysokości
    Sami sobie naliczymy ew bo droga nasza;)

  • 17. Data: 2017-04-14 10:59:36
    Od: "JaTy.CKmK" <J...@g...com>

    W dniu 13.04.2017 o 22:28, hmk pisze:

    > Jeśli w pasie drogowym, to może opłaty za służebność gruntową.

    ale to dotyczy tylko zajętych dróg publicznych - od 1999 roku droga
    publiczna nie może być "na własności" innej niż własność gminy; powiatu;
    wojew. samorządowego lub Skarbu Państwa - większość dróg (nawet jeśli
    właścicielem jest gmina) to drogi wewnętrzne ogólnodostępne ale nie
    publiczne a tym bardziej gdy udziałowcem we własności jest osoba fizyczna.

    --
    JaTy

  • 18. Data: 2017-04-14 20:58:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-14 o 08:29, Kris pisze:

    > Sami sobie naliczymy ew bo droga nasza;)

    A to luzik, tylko nie zapomnij odprowadzić podatku od tego przychodu :)

    --
    Pete

  • 19. Data: 2017-04-14 21:08:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 20:58:10 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    > A to luzik, tylko nie zapomnij odprowadzić podatku od tego przychodu :)

    US tak przyjazny obywatelom u nas jest że na pewno przypomni jakby zapomniał coś
    zapłacić;)