  • 1. Data: 2009-07-30 06:28:24
    Temat: Jaki olej do młota wyburzeniowego klasy CMI, Budget itp no name ?
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Mam ja właśnie taki młot wyburzeniowy, używam go dość sporadycznie bo i
    narzędzie specyficzne mogące pracować tylko w pionie.
    Czynnikiem roboczym lub uszczelniającym jest tam olej który w trakcie pracy
    ulega zużyciu. No i właśnie skończyło mi się opakowanie tego oleju które
    było w komplecie z młotem.
    W dokumentach narzędzia oczywiście nie jest podane jaki olej stosować
    (rodzaj, klasa itp) Na wizus wyglądał jak nieco gęstszy olej maszynowy.
    Czy ktoś wie jakiego rodzaju olej stosować do tych młotów i może się tą
    więdzą podzielić ?
    Jackare

  • 2. Data: 2009-07-30 06:58:04
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Jackare said the following on 30.07.2009 08:28:
> [...]
    > (rodzaj, klasa itp) Na wizus wyglądał jak nieco gęstszy olej maszynowy.
    > Czy ktoś wie jakiego rodzaju olej stosować do tych młotów i może się tą

    pewnie olej hydrauliczny
    A to mlod pneumatyczny czy elektryczny?
    Jak elektryczny to moze to byc specyficzny, ciezko dostepny w handlu..
    S.

  • 3. Data: 2009-07-30 07:09:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czynnikiem roboczym lub uszczelniającym jest tam olej który w trakcie
    > pracy ulega zużyciu. No i właśnie skończyło mi się opakowanie tego oleju

    Olej do mlota?? A co ten olej smaruje?
    Na pudelku nie podano klasy lepkosci? Moze jakis numer serwisowy na
    opakowaniu, to wtedy moze pomoge, a najlepiej idz do sprzedawcy narzedzia i
    pytaj u zrodel o ile to mozliwe.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-07-30 07:28:47
    Od: "lukasz" <g...@o...pl>

    to jest młot pneumatyczny
    czy elektryczny?

  • 5. Data: 2009-07-30 07:39:53
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości

    >pewnie olej hydrauliczny
    >A to mlod pneumatyczny czy elektryczny?
    >Jak elektryczny to moze to byc specyficzny, ciezko dostepny w handlu..
    >S.

    elektryczny, o dokładnie nawet taki jak tu
    http://www.allegro.pl/item693543617_mlot_wyburzeniow
    y_budgetmod_bep1500_super_okazja.html

  • 6. Data: 2009-07-30 08:27:40
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "lukasz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > to jest młot pneumatyczny
    > czy elektryczny?

    Zapewne pneumatyczny napędzany elektrycznie ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2009-07-30 12:54:35
    Od: mk <d...@t...pl>

    Może idź tym śladem:
    http://www.chicagopneumatic.pl/?k=katalog&w=&d=23&PH
    PSESSID=e3df2b702140231ffffb59325fb741b3
    Pdr. M.

  • 8. Data: 2009-07-30 20:00:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > elektryczny, o dokładnie nawet taki jak tu
    > http://www.allegro.pl/item693543617_mlot_wyburzeniow
    y_budgetmod_bep1500_super_okazja.html

    45 juli za siedemset cos zlotych, no i ta renomowana firma... :-)
    Mam mloty o takich parametrach, niestety byly kilka razy drozsze i zadnego
    oleju tam sie nie leje. Pracuja czasami godzinami bez odpoczynku i jedyne co
    sie smaruje to grot w gniezdzie.
    Pytaj sprzedawcy. Mysle, ze mozesz uzyc zwyklego oleju przekladniowego, taki
    Hipol np., albo olej sprezarkowy (druga opcja). Dobrze bylo by wiedziec co
    ten olej smaruje.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-07-31 08:53:40
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > 45 juli za siedemset cos zlotych, no i ta renomowana firma... :-)
    Używam tego młota rzadko, więc póki co nie widzę sensu przepłacać. W tym
    roku użylem tego młota w styczniu, marcu i lipcu. Za każdym razem nie dłuzej
    niż pół godziny - godzinę pracy.

    > Pytaj sprzedawcy.
    To kupione w markecie (praktiker), goście nie dość że nie kumaci to co dwa
    tygodnie inni.

    Wydaje mi się że uszczelnia pompę pneumatyczną i smaruje od środka gniazdo
    dłuta. Smarowanie jest stratne. Wlewa sie go do młota i on się podczas pracu
    zużywa - powolutku ścieka po dłucie.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2009-07-31 09:26:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Używam tego młota rzadko, więc póki co nie widzę sensu przepłacać. W tym
    > roku użylem tego młota w styczniu, marcu i lipcu. Za każdym razem nie
    > dłuzej niż pół godziny - godzinę pracy.

    Ja tego nie krytykuje, tylko te opisy techniczne jakby nie przystawaly do
    rzeczywistosci. Mlot 45J wypozyczam za 20zl/godz. lub 120zl/dobe. Chyba nie
    warto kupowac takich narzedzi, wbrew pozorom przydaja sie rzadko a te tanie
    moga byc zupelnie nietrafione, mowa oczywiscie o mlotach wyburzeniowych zeby
    byla jasnosc.

    > To kupione w markecie (praktiker), goście nie dość że nie kumaci to co dwa
    > tygodnie inni.

    A tak, zakupy w markecie moga byc przyjemne, ale opieka techniczna niestety
    daleka od idealu.

    > Wydaje mi się że uszczelnia pompę pneumatyczną i smaruje od środka gniazdo
    > dłuta. Smarowanie jest stratne. Wlewa sie go do młota i on się podczas
    > pracu zużywa - powolutku ścieka po dłucie.

    Troche smierdzacy Hipol 15F z uwagi na gestosc, taki jak w skrzyniach biegow
    w duzym fiucie i Polonezie. Koszt 10zl z groszami/litr. Moze byc i jakis
    silnikowy mineralny 15 W40 (lepiej 20W40 Lubro np.), syntetyczne beda za
    rzadkie. W sumie przekladniowy Hipol najbardziej tu pasuje, no i latwa
    dostepnosc litrowych opakowan.

    Pozdro.. TK