  • 1. Data: 2009-07-30 06:34:55
    Temat: "audyt" hydrauliki
    Od: "tadzik" <j...@o...pl>

    Witam,
    krotko mowiac stracilem zaufanie do majstra w sprawach przerabiania i
    podlaczania hydrauliki.

    Czy sa osoby/firmy, ktorym moge zlecic sprawdzenie szczelnosci calej
    instalacji (ogrzewanie, odplywy, doprowadzenia wody), zeby za kilka miesiecy
    nie okazalo sie np. ze woda sączy mi się z rury pod tynk?

    Wrocław lub okolice.

  • 2. Data: 2009-07-30 08:20:51
    Temat: Re: "audyt" hydrauliki
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "tadzik" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > krotko mowiac stracilem zaufanie do majstra w sprawach przerabiania i
    > podlaczania hydrauliki.

    rozwiń temat bo jestem ciekaw. Poważnie.

    > Czy sa osoby/firmy, ktorym moge zlecic sprawdzenie szczelnosci calej
    > instalacji (ogrzewanie, odplywy, doprowadzenia wody), zeby za kilka
    > miesiecy nie okazalo sie np. ze woda sączy mi się z rury pod tynk?

    pewnie są ale zależy czego oczekujesz bo jeżeli tego że ktoś przyjdzie
    sprawdzi i da ci za darmo lub półdarmo gwarancję na czyjąś robotę to życzę
    powodzenia w szukaniu. W innych przypadkach licz się z tym że przyjdzie ktoś
    i po prostu będzie chciał zarobić, wiec powie Ci że wszystko jest do d... i
    nadaje sie do zrobienia od nowa po czym zrobi podobnie...Pamiętaj że
    poprawki i przeróbki kosztują więcej niż robienie czegoś od nowa "na
    surowo".
    Wydaje mi się że najprościej będzie poprosić o opinię inspektora budowlanego
    koniecznie z wiedzą z branży instalacyjnej lub projektanta branży
    instalacyjnej. Inspekcja powinna odbyć sie bez udziału wykonawcy, bo inaczej
    będzie świadkiem przekomarzanek technicznych po których wcale nie będziesz
    mądrzejszy ani spokojniejszy.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-07-30 12:17:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:
> [...]
    > wszystko jest do d... i nadaje sie do zrobienia od nowa po czym zrobi
    > podobnie...Pamiętaj że poprawki i przeróbki kosztują więcej niż

    firma może zrobić próby i okreslić czy instalacja jest szczelna ale
    gwarancji dać nie może, bo tego nikt rozsądny nie da.

    tak btw mam teraz prospekt systemu do doszczelniania instlacji bez wymiany
    rur, producent daje gwarancję.

  • 4. Data: 2009-07-30 20:09:36
    Od: "tadzik" <j...@o...pl>

    W jednym przypadku zle/niedokladnie dokrecil przedłużkę do zaworka pod
    kranem, woda ciekla w sciane i podloge przez kilka dni. Byc moze nawet to
    bylo uszkodzenie materialu, niewazne, chodzi o podejscie do sprawy.
    Nie mam juz dowodow, ale podejrzewam jeszcze jeden lub drugi wyciek, ktory
    zostal po cichu usuniety i niezakomunikowany.

    > firma może zrobić próby i okreslić czy instalacja jest szczelna ale
    > gwarancji dać nie może, bo tego nikt rozsądny nie da.

    Cos takiego mialem robione w pewnym momencie.
    I nie jestem pewnien, czy jeden maly wyciek sie nie uchowal podczas testu.
    Ale spodziewam sie, ze gwarancji nikt nie da, pytanie tylko, z jakim
    prawdopodobienstwem sa w stanie stwierdzic, ze wszystko jest ok.

    Ale wlasnie takiej firmy szukam jakby ktos mogl polecic.

    > tak btw mam teraz prospekt systemu do doszczelniania instlacji bez wymiany
    > rur, producent daje gwarancję.

    Tylko to sa wszystko nowe rury i instalacje, jesli moze wystapic błąd to na
    łączeniu (przedłuzanie rur) bądz przy koncowkach (zawory).

  • 5. Data: 2009-07-30 20:21:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tadzik wrote:
> [...]
    > kranem, woda ciekla w sciane i podloge przez kilka dni. Byc moze
    > nawet to bylo uszkodzenie materialu, niewazne, chodzi o podejscie do

    nie wiem, ja osobiście miałem jaj z wadliwymi końcówkami WAVIN do rury
    zgrzewanej PP, po jakimś czasie pękał gwint i zaczynało sie sączyć w scianę.

> [...]
    > testu. Ale spodziewam sie, ze gwarancji nikt nie da, pytanie tylko, z
    > jakim prawdopodobienstwem sa w stanie stwierdzic, ze wszystko jest ok.

    zakorkowanie wszytskich podejść i zasilania, pompowanie i długotrwała próba
    ciśnieniowa, jeśłi będzie stały postepujący ubytek ciśnienia to trzeba
    szukać nieszczelności.

    można nabić powietrzem wykrywa sie drobniejsze nieszczelności.