  • 1. Data: 2010-07-01 11:29:08
    Temat: Jakie naczynie na wyjsciu CWU?
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Pytanie jak w temacie,
    mam zbiornik 250 l gdzie jedna wezownica jest z pieca CO elektrycznego a
    druga dolna ma byc z solarów. No i w czasie podgrzania piecem CO wody >60 st
    otworzył mi sie zawór bezpieczenstwa 6 barow zalozony na wyjsciu CWU .
    Sasiad rzucil haslo ze mam zalozyc naczynie wzbiorcze/przeponowe na wyjsciu?
    I pytani jest-jakie? Wielkosć i rodzaj?

    pozdr
    przemek

  • 2. Data: 2010-07-01 11:58:33
    Temat: Re: Jakie naczynie na wyjsciu CWU?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Przemek" <e...@v...pl> wrote in message news:i0hu54$18f$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Sasiad rzucil haslo ze mam zalozyc naczynie wzbiorcze/przeponowe na
    > wyjsciu? I pytani jest-jakie? Wielkosć i rodzaj?

    Co najmniej 10% pojemności zbiornika. To normalny objaw. jak z naczynia
    zwieje powietrze lub go nie masz to zawór bezpieczeństwa zwykle popuszcza.
    Musisz na dolocie zimnej wody dać takie naczynie i odseparować je zaworem
    zwrotnym od instalacji wodociągowej.

  • 3. Data: 2010-07-01 15:18:08
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sasiad rzucil haslo ze mam zalozyc naczynie wzbiorcze/przeponowe na wyjsciu?

    Po stronie wody zimnej możesz dać naczynie niebieskie, po stronie ciepłej białe.
    Pojemność ok. 5% wielkości zasobnika
    Samo naczynie może nie wystarczyć jeśli ciśnienie w sieci jest również wysokie. Masz
    tam manometr ? Jeśli nocą przekracza 4-5 bar to potrzebny będzie równnież reduktor.
    Ustawisz go na 4bar, naczynie zamortyzuje wzrost ciśnienia do 5 bar i 6bar nie
    zostanie przekroczone z zapasem. Jeśli nocą masz 5 to naczynie ustawione na 4 już nic
    nie skompensuje.

  • 4. Data: 2010-07-02 05:04:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:
> [...]
    > zamortyzuje wzrost ciśnienia do 5 bar i 6bar nie zostanie
    > przekroczone z zapasem. Jeśli nocą masz 5 to naczynie ustawione na 4

    a po cholerę mu w domu 4 bary ścieśnienia, dla zdrowia wężyków i reszty
    osprzętu na reduktorze wystarczy dać ok 2.5 bara

  • 5. Data: 2010-07-02 06:13:56
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ciśnienia do 5 bar i 6bar nie zostanie przekroczone z zapasem. Jeśli nocą
    > masz 5 to naczynie ustawione na 4 już nic nie skompensuje.

    Mam reduktor, ustawiony chyba na 6 barów fabrycznie.
    Każde naczynie ma byc po 5% pojemności jak dobrze rozumiem, czyli na 250
    litrow, dwa naczynia po 12 litrów.
    Dzieki za odpowiedzi, juz jestem jasnieszy w temacie.

    pozdr
    przemek

  • 6. Data: 2010-07-02 14:22:50
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Mam reduktor, ustawiony chyba na 6 barów fabrycznie.

    W takim razie zacznij od ustawienia 3bar i zpuszczenia (zużycia) wody ze zbiornika.
    Może się okazać, że poduszka powietrzna w jego szczycie w zupełności wystarcza do
    kompensacji ciśnienia.

  • 7. Data: 2010-07-05 11:58:49
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]
    > zbiornika. Może się okazać, że poduszka powietrzna w jego szczycie w
    > zupełności wystarcza do kompensacji ciśnienia.

    Upuscilem troche wody ze zbiornika, bo chyba ta poduszka byla zbyt mala, i
    teraz nawet dziala to jak nalezy, tzn. nie ucieka mi woda przy grzaniu,
    czyli byc moze bedzie dobrze :)
    p.

  • 8. Data: 2010-07-05 12:10:43
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Lip, 07:04, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a po cholerę mu w domu 4 bary ścieśnienia, dla zdrowia wężyków i reszty
    > osprzętu na reduktorze wystarczy dać ok 2.5 bara

    Mi przy 2,5 bara sie zle (czyt. wolno) podlewa ogrodek -> wina ze
    kupilem sobie weza 1/2' ;-) Na czas podlewania przestawiam na 6bar i
    zamiast 2h schodzi tylko 1h ;-) W sieci mam srednio 7bar :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-07-05 20:45:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

    > Mi przy 2,5 bara sie zle (czyt. wolno) podlewa ogrodek -> wina ze
    > kupilem sobie weza 1/2' ;-) Na czas podlewania przestawiam na 6bar i
    > zamiast 2h schodzi tylko 1h ;-) W sieci mam srednio 7bar :-)

    bo na podlewanie ogródka się robi oddzielne odgałęzienie przed reduktorem.

  • 10. Data: 2010-07-05 21:53:45
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Lip, 22:45, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > bo na podlewanie ogr dka si robi oddzielne odga zienie przed reduktorem.

    Tez nie bardzo - musialbym miec drugi reduktor albo lepsze zlaczki, bo
    przy 7bar potrafi wywalic szybkozlaczki (testowalem kilka roznych -
    nawet solidne miedziane za 30 pln nie daja rady :-) Przy 5-6bar jest
    OK.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.