    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Klimatyzacja w firmie
    Date: Sat, 30 Jan 2016 21:34:45 +0100

    Mam dylemat i potrzebuję podpowiedzi/nakierowania.

    Na ten rok założyłem, że zrobię klimatyzację socjalu, może nawet hali.
    Pomysły mam dwa.
    1. Założyć Fujitsu (polecane jako niezawodne) i z centralnej jednostki
    zewnętrznej, zamontowanej na stronie północnej, wyjść do 6 jednostek
    pokojowych, wiszących na suficie (sufit podwieszany) lub ścianie.
    Wtedy klimatyzował bym tylko socjal. Wadą jest konieczność wykonania
    instalacji, zakup klimatyzatorów potrzebnych tylko latem i całkiem
    niemałe jak sądzę zużycie energii. Jest też zaleta - musi działać.

    2. Zrobić dolne źródło (i tak kiedyś zamontuję PC) i przy jego pomocy
    jako odbiorcy ciepła zrobić obieg wody na hali (nagrzewnice i obieg już
    są jako ogrzewanie i to mocno przewymiarowane, trzeba tylko dodać
    okapniki na skropliny) oraz zasilić zimną wodą podłogówkę. Wtedy podobno
    trzeba mieszać powietrzem - wentylator ala "kowboj" na suficie pewnie by
    wystarczył. Zalety to klimatyzowanie całej firmy za "jednym zamachem",
    brak dodatkowych instalacji, koszty eksploatacyjne prawie zerowe (DZ i
    tak muszę zrobić, mogę w tym roku). Wady... nie słyszalem aby ktoś tak
    to robił. Czy będzie dyskomfort z zimnej podłogi?

    Budynek zachowuje się jak termos, więc niewiele energii trzeba by
    wyprowadzić jak sądzę. W każdym razie w lecie nie ma w środku tragedii,
    więc może sposób 2 zadziała?

    Co sądzicie?

    Irek.N.