  • 1. Data: 2013-07-10 15:08:17
    Temat: Kocioł kondensacyjny 2F z małym zasobnikiem
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Witam,
    Czy wiecie może czy tego typu kocioł 2 funkcyjny kondensacyjny z wbudowanym
    zasobnikiem 20 lub 40 litów wody to jest w ofercie jakiejś firmy?
    Kotły turbo (zamknięta komora) 2F z zasobnikiem są. Ale kondensacyjnych nie
    znalazłem.
    Stąd prośba o pomoc.
    Tomek.

  • 2. Data: 2013-07-10 17:24:22
    Temat: Re: Kocioł kondensacyjny 2F z małym zasobnikiem
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomek wrote:
> [...]
    > wbudowanym zasobnikiem 20 lub 40 litów wody to jest w ofercie jakiejś
    > firmy? Kotły turbo (zamknięta komora) 2F z zasobnikiem są. Ale

    dedietrich ma...

    chodzi ci o kocioł z wbudowanym małym zasobniczkiem

    mcr II i mcr III są bodajżę dostepne w takiej wersji ale teraz ci nie
    sprawdzę bo padła strona de dietricha a nie mam ich folderu na dysku.

  • 3. Data: 2013-07-11 01:20:57
    Od: piotr_boncza%g...@g...com

    W dniu środa, 10 lipca 2013 15:08:17 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
    > Witam,
    >
    > Czy wiecie może czy tego typu kocioł 2 funkcyjny kondensacyjny z wbudowanym
    >
    > zasobnikiem 20 lub 40 litów wody to jest w ofercie jakiejś firmy?

    Junkers Cerapur Acu i Cerapur Acu Smart. 42 i 48l.

    pozdrawiam Piotr

  • 4. Data: 2013-07-11 20:47:12
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik <piotr_boncza%gazeta.pl@gtempaccount.com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > zasobnikiem 20 lub 40 litów wody to jest w ofercie jakiejś firmy?

    Junkers Cerapur Acu i Cerapur Acu Smart. 42 i 48l.

    Podziękowania!.
    Tomek.

  • 5. Data: 2013-07-11 21:32:54
    Od: piotr_boncza%g...@g...com

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 20:47:12 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
    > U?ytkownik <piotr_boncza%gazeta.pl@gtempaccount.com> napisa? w wiadomo?ci

    ps.com...

    > Junkers Cerapur Acu i Cerapur Acu Smart. 42 i 48l.
    >

    > Podzi?kowania!.
    >
    > Tomek.

    Jak masz więcej pytań to zajrzyj na elektrodę, tam są nieźle opisane.

    p.

  • 6. Data: 2013-07-12 09:24:44
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > zasobnikiem 20 lub 40 litów wody to jest w ofercie jakiejś firmy?

    Junkers Cerapur Acu i Cerapur Acu Smart. 42 i 48l.

    Można w skrócie:
    Jaki jest zakres modulacji mocy Cerapur Acu i Cerapur Acu Smart (ten drugi
    rozumiem że to jest starszy typ i ma zasobnik nie ładowany warstwowo).
    Ten pierwszy rozumiem ma zasobnik ładowany warstwowo i płytowy wymiennik
    ciepła - czyli jest korzystniejszy- jednak pozostaje koszt regulatora
    pokojowego (jaki to koszt???) i duże ryzyko zakamienienia wymiennika
    płytowego i duży koszt jego wymiany.
    Najważniejszy jest zakres modulacji mocy, a ściślej moc minimalna, bo dom
    stary, ale po druntownej termomodernizacji i małym zapotrzebowaniu na moc
    do CO (rzędu 12 KW dla -25 oC).
    Ponieważ grzejniki nie są zbyt przewymiarowane - kocioł ma pracować w miarę
    stale, aby była niska temp. powrotu. Stąd ważna jest moc minimalna.
    Brak miejsca na zasobnik 120 l do kotła 1 Funkcyjnego.
    Tomek.