    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Kociol pulsacyjny
    Date: Wed, 17 Oct 2012 20:11:35 +0200

    Witam!

    Kilka lat temu pojawiło się to jako nowość na naszym rynku, ale od jakiegoś
    czasu ani widu ani słychu. Ktoś coś wie? Ktoś to montował lub używa?

    Nie wiem, czy coś się zmieniło, kilka lat temu był tylko jeden znany mi
    producent: Auer niestety nie znalazłem jego strony więc dla zainteresowanych
    tematem podaję link do jakiegoś pośrednika:

    http://www.cieplotech.pl/Producent2/25-Auer/KOCIOL-P
    ULSACYJNY-20i.html

    W skrócie kocioł pulsacyjny działa na zasadzie spalania wybuchowego co w/g
    producenta ma zapewniać sprawność 109% (kondensacja) w całym zakresie mocy i
    temperatur. Spaliny są ponoć tak zimne, że można je odprowadzać rurą PCV.
    Kocioł jest uniwersalny. Może pracować w instalacji otwartej, ale bardzo
    dobrze nadaje się też do podłogówki bo nie wymaga mieszacza.

    No po prostu cud miód tylko jakoś brakuje naśladowców :-) Pytanie dlaczego?
    Bajkę o patentach pomijam bo technologia jest znana od lat, a wymienni można
    zrobić o innym kształcie.

    Pozdrawiam
    Ergie