  • 1. Data: 2010-04-15 14:47:25
    Temat: Koldra welniania - jak prac ?
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jak uprać kołdrę wykonaną ze 100% runa ?
    Samodzielnie w wodzie?
    Chemicznie w pralni?
    JaC

  • 2. Data: 2010-04-15 14:48:46
    Temat: Re: Koldra welniania - jak prac ?
    Od: geyb <g...@g...pl>

    w pralce, program "wełna" :-)

  • 3. Data: 2010-04-15 17:38:02
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jak uprać kołdrę wykonaną ze 100% runa ?
    > Samodzielnie w wodzie?
    > Chemicznie w pralni?
    > JaC

    Samodzielnie w wodzie. W płynie do prania zawierającym maksymalnie dużo
    lanoliny. Temp nie wyższa niż 30 st C.
    Zamoczyć i ugniatać. Można wejść i ugniatać stopami. I tak kilka razy a
    potem wypłukac.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-04-16 17:48:17
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    geyb pisze:
    > w pralce, program "wełna" :-)

    "Można także skorzystać z pralni chemicznej o tak zwanym profilu
    ekologicznym."

  • 5. Data: 2010-04-16 19:27:20
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "geyb" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    >w pralce, program "wełna" :-)

    No to gratuluje pralki lub raczej PRALKI bo do przecietnej nie da się tego
    włożyć nie wspominając o wyciągnięciu.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2010-04-25 14:51:51
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    No właśnie, dopiero co prałem wełniany chodnik, włozyć się dał, z wyjęciem
    było znacznie gorzej, bo zesztywniał jak deska ;-))

    Ale jeśli chodzi o kołdrę to nie mam przekonania do pralki, nie chciałbym
    sfilcowania wtedy straciłaby izolacyjność cieplną i na dodatek skurczyłaby
    się.

    Na metce niestety nie ma instrukcji prania.

    Jakie jest Wasze doświadczenie z praniem chemicznym wełny?

    -----

  • 7. Data: 2010-04-27 21:24:37
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    666 <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > się.
    >
    > Na metce niestety nie ma instrukcji prania.
    >
    > Jakie jest Wasze doświadczenie z praniem chemicznym wełny?
    Poddalem praniu w pralni chemicznej w jednej z galerii handlowych.
    Wyprali ładnie tego samego dnia.Lpszt kompletu(kołdra, przescieradlo i dwie
    poduszki to koszt ok.50 złotych. Posciel w bardzo dobrym naturalnym stanie.
    Pozdrawia~M