  • 1. Data: 2011-02-09 06:49:12
    Temat: Kosiarka z przednim napędem, a może inna
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Szukam kosiarki z napędem na przednie koła - wyczytałem, że taka jest
    wygodniejsza w manewrowaniu. Niestety w sieci bardzo często opis napędu
    kosiarki kończy się na stwierdzeniu: jest lub nie ma, bez podania, która oś
    jest napędzana. Może ktoś może napisać, które modele maja napęd na przednie
    koła, może jakąś opinie dorzuci, może dużej różnicy przód-tył nie ma i może
    polecić inna kosiarkę, może ktoś widział jakąś okazje cenową?

    Ps. Co sądzicie np. o kosiarkach Husar?

    Pozdr,
    Mariusz

  • 2. Data: 2011-02-09 09:15:37
    Temat: Re: Kosiarka z przednim napędem, a może inna
    Od: "moon" <m...@y...com>

    ?Użytkownik wrote:
    > Witam,
    >
    > Szukam kosiarki z napędem na przednie koła - wyczytałem, że taka jest
    > wygodniejsza w manewrowaniu.

    na przednią oś jest mniejszy nacisk więc wydaje się, że nie jest to
    najlepsze rozwiązanie, zwłaszcza, że przy skrętach i nawrotach unosi się
    lekko przód.

    moon

  • 3. Data: 2011-02-09 09:49:52
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    <m...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Ps. Co sądzicie np. o kosiarkach Husar?

    Nie pomyliłeś nazwy? Nie jest to czasem Chazar - najtańsze barachło ze
    smarketu?

  • 4. Data: 2011-02-09 14:03:05
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2011-02-09 07:49, m...@W...gazeta.pl pisze:

    > jest napędzana. Może ktoś może napisać, które modele maja napęd na przednie
    > koła, może jakąś opinie dorzuci, może dużej różnicy przód-tył nie ma i może
    > polecić inna kosiarkę, może ktoś widział jakąś okazje cenową?

    Moja Stiga ma przedni napęd, to bardzo wygodne rozwiązanie przy
    nawracaniu i wycofywaniu kosiarki spod iglaków i innych zakamarków
    ogrodu, do których wjechała. Całe koszenie trawnika można zrobić
    jednym przejazdem bez wysprzęglania napędu.

    T.

  • 5. Data: 2011-02-09 21:09:06
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    moon <m...@y...com> napisał(a):

    > na przednią oś jest mniejszy nacisk więc wydaje się, że nie jest to
    > najlepsze rozwiązanie, zwłaszcza, że przy skrętach i nawrotach unosi się
    > lekko przód.

    Podobno mniejszy nacisk nie powoduje ślizgania się kół, a plus jest taki, że
    przy skręcaniu i nawrotach - kiedy unosi się przód to nie trzeba odłączać
    napędu. Tak opinie wyczytałem i brzmi to logicznie. Jaka jest prawda i czy
    robi różnice - tego nie wiem. W życiu kosiarki nie miałem/używałem, a na coś
    się zdecydować trzeba.

    /Mariusz

  • 6. Data: 2011-02-09 21:13:27
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Panslavista <p...@i...pl> napisał(a):

    > <m...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Nie pomyliłeś nazwy? Nie jest to czasem Chazar - najtańsze barachło ze
    > smarketu?

    Nie pomyliłem - jest tego trochę na allegro, np:
    http://allegro.pl/bs-6km-kosiarka-5-funkcji-promocja
    -naped-i1440320480.html

    Znalazłem też jakieś opinie, tzn. podobno kiedyś były do bani ale teraz lepiej
    bo po poprawiali w nich wady.

    /Mariusz

  • 7. Data: 2011-02-09 21:18:35
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał(a):

> [...]
    > ogrodu, do których wjechała. Całe koszenie trawnika można zrobić
    > jednym przejazdem bez wysprzęglania napędu.

    A jaki konkretnie model? Jak oceniasz wykonanie, trwałość, serwis, dostępność
    części?

    /Mariusz

  • 8. Data: 2011-02-10 19:11:16
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-02-09 07:49, m...@W...gazeta.pl pisze:

    > Ps. Co sądzicie np. o kosiarkach Husar?

    Mam Husara. Używam na razie 1 sezon. Silnik Brigsa, chyba 6.5 KM. Mocna
    kosiarka. Gdyby nie przygoda z dużym kamieniem, byłaby bezawaryjna :)
    Przestawił się zapłon po uderzeniu, ale nadal chodziła. Naprawa 50 zł.
    Gość z serwisu (naprawiałem na własną rękę - nie przez serwis
    autoryzowany) powiedział, że ten silnik jest nie do zdarcia.
    Jak się będzie dbać, to pochodzi parę ładnych lat.

    W/g mnie kosiarka warta uwagi.

    Jeśli chodzi o napęd przedni, to rzeczywiście łatwiej manewrować, bo nie
    trzeba wysprzęglać przy nawrotach - wystarczy unieść przód i zawrócić.
    Jak się ma napęd na tył, to przy uniesieniu przodu kosiarka za szybko
    "ucieka" na zakręcie i trzeba ją wysprzęglać.

  • 9. Data: 2011-02-19 22:29:33
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    <m...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > koła, może jakąś opinie dorzuci, może dużej różnicy przód-tył nie ma i może
    > polecić inna kosiarkę, może ktoś widział jakąś okazje cenową?

    Ja okazję cenową znalazłem chyba z rok temu w Leroy-Merlin. Kosiarka Brute z
    silnikiem B&S 675. Napęd na przód z dźwignią z klikiem (nie ma drugiej
    manetki) - super rozwiązanie. Wielkie koła z tyłu, wielki 80l kosz na trawę,
    wyrzut boczny, mulczowanie, nóż jest na dodatkowej osi napędzanej paskiem.
    Jedynym mankamentem jest nieco wolny bieg tej kosiarki, raczej spacerowy, ale
    mimo to jestem z tego zakupu bardzo zadowolony.

    --
    Bartek