    From: Piotr <P...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Kostka betonowa - kilka pytań pratycznych
    Date: Sun, 29 Mar 2009 20:28:47 +0200

    Witam,

    Chciałbym w tym roku własnoręcznie położyć kostkę betonową na podjeździe
    koło domu (ok 100m2). Myslałem na początku o ekipie, ale wysokie koszty
    motywują mnie, aby zrobić to systemem gospodarczym - tzn. samemu z
    rodziną :) Poza tym lubie się uczyć i coś zrobić koło domu...ok, ale do
    rzeczy. Oczytałem się w parunastu poradnikach, dyskusjach na grupach
    itp. Chcę zrobić np. tak:

    ---------------------------
    ---------------------------
    ---------------------------
    ---------------------------
    | GRUNT

    Jest to wersja dla samochodów osobowych wg. Drewbetu. Ale nie chodzi o
    warstwy, ich grubość itp. Mam pytania o stronę praktyczną...każda rada i
    uwaga byłaby bardzo mile widziana :)))

    1. Czy przed wysypaniem tłucznia trzeba zagęścić grunt?

    2. Tłuczeń - w handlu jest tłuczeń (tutaj nazwa skały) i kliniec. Co
    będzie się najlepiej nadawało? Jaka frakcja byłaby najlepsza?

    3. O jakiej wadze zagęszczarka będzie najlepsza ? (w wypożyczalni są
    60kg, 90kg, 160kg, 200kg, 300kg)

    4. Czy grunt i tłuczeń należy zmoczyć przed zagęszczaniem? Jak bardzo?

    5. Jaki jest sposób, aby na pewnej powierzchni pilnować grubości
    podbudowy? (jeśli piachu jest tylko 4cm, to trzeba dość dokładnie
    rozprowadzić tłuczeń, bo nie wyrównam piachem)

    6. Teraz piach z cementem, w jakich proporcjach?

    7. Jak równo rozprowadzić piach? Słyszałem o patencie: łata którą
    ciągnie się pod dwóch rurkach leżących poziomo.

    Jeśli ktoś układał kostkę i może podzielić się swoimi uwagami, opisać
    problemy jakie się pojawiły i jakie są rozwiązania to byłby super...

    Z góry dzięki i pozdrawiam,
    Piotr