    From: hk <h...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Kotły CO - z automatyką / bez
    Date: Sun, 06 Nov 2011 13:09:16 +0100

    Witajcie

    Chciałbym zapytać czy kotły CO mocno rozbudowane np.
    http://www.enka-ogrzewanie.pl/kotly_set3.html mogą prawidłowo pracować
    bez tej całej automatyki, sterowników pogodowych, pokojowych itp?
    Mój hydraulik mówi że to trochę pic, że on może założyć wszystko ale po
    co, że sobie termostatami poustawiam co chcę (jest tu wątek o
    elektronicznych - więc rozumiem że można) i powinienem zrobić sobie
    prostą instalację a nie cudować jak mnie na cuda nie stać.

    I drugie pytanie - chłop się jeży za każdym razem jak usłyszy
    "wymiennik" że niby po grzyba mi wymienniki, po grzyba układ otwarty. To
    się Was zapytam: czy można zrobić instalację tak, żeby piec na
    ekogroszek chodził sobie w piwnicy a na ministryszku, nieogrzewanym, nie
    stosować żadnego naczynia (boję się zagotowania, zamarznięcia,
    rozerwania, generalnie zalania poddasza - znajomi tak sobie biedy
    narobili). Czy jedyna poprawna konfiguracja to układ otwarty z
    naczyniami w piwnicy i wymiennikiem a dalej układ zamknięty, czy jakaś
    uproszczona (jaka, żebym mógł wersję tego hydraulika sprawdzić) wersja
    istnieje?

    Dom jest taki: kotłownia w piwnicy, parter: kuchnia i łazienka,
    poddasze: łazienka. To a propos wody, bo oczywiście ogrzewanie po całości.