  • 1. Data: 2010-01-31 12:06:19
    Temat: Legalett
    Od: "Marek" <b...@o...pl>

    Witam,

    Dom postawiłem na fundamencie grzewczym firmy Legalett. Przymierzam się do
    budowy kominka, który - w założeniach - ma być wyposażony w wymiennik ciepła
    umożliwiający dogrzewanie fundanentu ciepłem z kominka. Stoję przed
    dylematem, czy montować ten wymiennik, czy bezpowrotnie z tego zrezygnować.
    W związku z różnymi informacjami na temat efektów akustycznych tego
    wymiennika chciałbym prosić szanownych Grupowiczów, którzy mają
    doświadczenia z tym urządzeniem, żeby podzielili się wrażeniami. Pytania,
    zasadniczo, mam dwa:
    1. Czy faktycznie to urządzenie tak bardzo hałasuje w czasie pracy?
    2. Czy ten wymiennik w istotny sposób dogrzewa fundament?

    Będę wdzięczny za Państwa opinie na ten temat.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2010-01-31 12:32:31
    Temat: Re: Legalett
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:
> [...]
    > 2. Czy ten wymiennik w istotny sposób dogrzewa fundament?
    >
    > Będę wdzięczny za Państwa opinie na ten temat.

    współczuję ci...

    nieźle daleś sie wydoić :)

    też to rozważałem ale po analizie ekonomicznej odpuściłem sobie.

  • 3. Data: 2010-01-31 15:37:48
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Jan 31, 1:06 pm, "Marek" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > 2. Czy ten wymiennik w istotny sposób dogrzewa fundament?
    >
    > Będę wdzięczny za Państwa opinie na ten temat.

    laegalet bedziesz grzal pradem czy kotlem na paliwo stale/piec gazowy.
    Jesli pradem to zrob wymiennik na kominek lub bardziej na normalny
    kociol weglowy/gazowy
    Jesli masz juz kocil weglowy/gazowy to sobie odpusc kominek wogole kup
    sobie atrape na prad /nie trzeba czyscic szyby i miec opaly a efekt
    podobny/ a kase ktora zaoszczedzisz to kup agregat pradotworczy i
    powiedz elektrykowi zeby dal w tablicy rozdzeilczej przelacznik na
    zasilanie domu z agregatu

  • 4. Data: 2010-02-01 11:29:58
    Od: "Marek" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    laegalet bedziesz grzal pradem czy kotlem na paliwo stale/piec gazowy.
    Jesli pradem to zrob wymiennik na kominek lub bardziej na normalny

    Będę grzał prądem. Na gaz nie mam szans w tym miejscu, kotła węglowego ani
    żadnego na paliwo stałe nie przewidziałem ze względu na wybitnie
    niesystematyczne życie zawodowe, które prowadzę (żonę zaś nie chce narażać
    na przyjemności związane z wąglem itp.). W kominku zaś chętnie napalimy,m
    jak będzie chwila wieczorem. Dlatego to pytanie, czy warto wstawiać do
    kominka ten - podobno - hałasujący, o dyskusyjnej wydajności wymiennik. Jak
    uważasz? Znasz jakieś opinie na ten temat?
    Pozdrawiam
    Marek

  • 5. Data: 2010-02-01 12:54:42
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 1 Lut, 12:29, "Marek" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > kominka ten - podobno - hałasujący, o dyskusyjnej wydajności wymiennik. Jak
    > uważasz? Znasz jakieś opinie na ten temat?

    mozesz uzyc innego myku jak nie ma cie w domu. Ten myk uslyszalem od
    kolesia ktory tez na gaz nie ma szans i tez wyjezdza. A wiec do
    rzeczy.
    Piec jest na gaz ale przezbrojony na propan butan. Najlepsze jest to
    ze koles nie ma butli poza domem. Posiadanie butli w ogrodzie podraza
    inwestycje oraz zmusza do roznych projektow, odbiorow, wynajmu duzego
    zbiornika etc. Koles kupil sobie 4 butle na propan butan zbiorniki te
    najwieksze /niestety nie wiem jakie sa/. Podlacza te zbiorniki do
    pieca gazowego i tyle. Jesli ma ochote palic w kominku/piecu to pali i
    automatyka wylacza mu piec gazowy. Co ciekawe koles mowi ze jego domek
    zuzywa 1 butle na tydzien w mrozne dni. Pozatym mozna zrobic sobie
    maly alarm jesli cisnienie z LPG spada ponizej jakies wartosci.
    Tak sobie mysle ze mozna sobie podlaczyc butle od samochodu. Pojemnosc
    jakies 65 litrow. I tankowac przez zawory z malych butelek. Jesli
    zrobi sie wszystko z glowa to nie ma ryzyka nieszczelnosci i
    odmrozenia sobie paluchow.

  • 6. Data: 2010-02-01 21:52:52
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

> [...]
    >zbiornika etc. Koles kupil sobie 4 butle na propan butan zbiorniki te
    >najwieksze /niestety nie wiem jakie sa/.

    To chyba jeszcze bardziej uperdliwe niż piec na paliwo stałe. Ciągle jakieś
    butle trzeba targać.

    Sam mam piec na groszek. Nie ma lekko, ale nie zamieniłbym na powyższe
    rozwiązanie. Co innego na gaz z rury (na płynny nie bardzo mogę, bo
    kotłownię mam w piwnicy).

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-02-02 19:44:32
    Od: "Marek" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    >mozesz uzyc innego myku jak nie ma cie w domu. Ten myk uslyszalem od
    >kolesia ktory tez na gaz nie ma szans i tez wyjezdza. A wiec do
    >rzeczy.

    W sumie nie głupie. Troche jednak mam obawy przed kombinowaniem. Poza tym -
    jakby nie patrzeć - to kompletna zmiana koncepcji ogrzewania domu i w tym
    momencie nie chcę już robić rewolucji. Musiałbym kupować piec gazowy, robić
    instalację, komin jakikolwiek, itp.
    A ten cały wymiennik ciepła do kominka już mam bo był w dostawie razem z
    fundamentem i jedyne nad czym się zastanawiam to dylemat, czy go zastosować
    czy nie? Czy hałas, który podobno jest słyszalny, zostanie wynagrodzony
    spadkiem zuzycia prądu do ogrzania fundamentu.

    Ale dzięki i za tą sugestię. Każdy pomysł jest ciekawy, bo w ogóle w naszym
    klimacie pomysłowość w temacie ogrzewania jest cenna.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 8. Data: 2010-02-02 20:10:48
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Feb 2, 8:44 pm, "Marek" <b...@o...pl> wrote:
    > U ytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:c9139174-cce1-40e3-81b6-e899eeaa8519@b36g2000
    yqn.googlegroups.com...

> [...]
    > jakby nie patrze - to kompletna zmiana koncepcji ogrzewania domu i w tym
    > momencie nie chc ju robi rewolucji. Musia bym kupowa piec gazowy, robi
    > instalacj , komin jakikolwiek, itp.
    > A ten ca y wymiennik ciep a do kominka ju mam bo by w dostawie razem z
    > fundamentem i jedyne nad czym si zastanawiam to dylemat, czy go zastosowa
    > czy nie? Czy ha as, kt ry podobno jest s yszalny, zostanie wynagrodzony
    > spadkiem zuzycia pr du do ogrzania fundamentu.
    >
    > Ale dzi ki i za t sugesti . Ka dy pomys jest ciekawy, bo w og le w naszym
    > klimacie pomys owo w temacie ogrzewania jest cenna.

    wiesz, komin do pieca raczej nie jest niezbedny. Wystarczy przez
    sciane wysunac maly kominek i wystarczy.
    Pozatym faktycznie mozei masz racje, piec instalacja,butle. Lepiej
    awaryjnie kupic agregat za ta kasa aby w razie braku pradu byla jakas
    alternatywa. Agregat na tyle aby chociaz nepedzil wentylator. Ceiplo
    zapewnisz przez kominek.