  • 1. Data: 2010-11-08 18:13:18
    Temat: Mały dom, tańszy od kawalerki
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Niewolnikom, którzy wzięli 30-letni kredyt na mieszkanie za 300 000 po
    kursie franka 2 zł dedykuję poniższy artykuł:

    http://maczetaockhama.blogspot.com/2010/07/dom-wolne
    go-niezamoznego-czowieka.html

    Uwagi do artykułu.
    60m2 powierzchni wraz z piwnicą, to więcej niż przeciętne mieszkanie.
    Prąd i wodę mamy. Kanalizację mając duży teren też można zrobić bez
    problemu. Internet to żaden problem.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2010-11-08 19:15:59
    Temat: Re: Mały dom, tańszy od kawalerki
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-11-08 19:13, Jan Werbinski pisze:

    > http://maczetaockhama.blogspot.com/2010/07/dom-wolne
    go-niezamoznego-czowieka.html

    Idea niby fajna, ale efektem jej rozpowszechnienia byłoby powstanie
    zwyczajnych slumsów i to na najlepszych gruntach w centrach wielkich
    miast.

    T.

  • 3. Data: 2010-11-08 19:35:54
    Temat: Re: Mały dom, tańszy od kawalerki [CROSSPOST]
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.11.2010 19:13, Jan Werbinski pisze:
> [...]
    > 60m2 powierzchni wraz z piwnicą, to więcej niż przeciętne mieszkanie.
    > Prąd i wodę mamy. Kanalizację mając duży teren też można zrobić bez

    Pomijając taki detal, że buracko crosspostuejsz bez uprzedzenia, to
    dodatkowo są to jakieś brednie ignoranta.

    Primo: altana czy budynek gospodarczy, stawiane na takich "działkach",
    nie są budynkami mieszkalnymi - tym samym upierając się na stałe
    mieszkanie tam i oficjalnie się do tego przyznając (meldunek) delikwent
    podkłada się pod kodeks wykroczeń.

    Secundo: obowiązuje ogólna zasada, że czyja ziemia, tego budynki i
    budowle na tej ziemi. Czyja jest ziemia w tych ogródkach działkowych, hmm?

    Tertio: wodę sensownej jakości nie wszędzie się znajdzie - zwłaszcza jak
    tacy "spryciarze" sobie zrobią "szambo ekologiczne", czyli ścieki będą
    po lekkim przetworzeniu pakować z powrotem do tej samej ziemi, z której
    ciągną wodę.

    Quatro: jeszcze nie widziałem ogródków działkowych z alejkami
    pozwalającymi na dojazd szambiarki, betoniarki czy koparki.

    Quinto: budynki oraz budowle zasadniczo nie mogą stać "ściana w ścianę"
    - pewnie, niektórzy tak robią i uchodzi im to na sucho. Do czasu.

    Sexto: "pracownicze ogródki działkowe" i "duży teren" to
    oksyjanwerbiński... przepraszam, oksymoron - dobrze jest, jak mają po
    300m2. Pewnie, są w miastach domy na podobnej wielkości parcelach. Ale
    mają kanalizację, a nie osadnik+rozsączanie, które wymaga sporo większej
    powierzchni.

    Septimo: pisząc o piętrze wystającym poza obrys parteru (w celu
    ominięcia limitu powierzchni zabudowy) autor jednoznacznie wykazuje, że
    nie wie, o czym pisze - powierzchnia zabudowy to (w pewnym uproszczeniu)
    rzut całego budynku/budowli na płaszczyznę gruntu - nawet wystające
    okapy dachu podwyższają powierzchnię zabudowy.

    Reasumując: pomysł nienowy, mało praktyczny, chyba że ktoś liczy
    wyłącznie "oszczędności" i zignoruje problemy. W krajach, gdzie takie
    pomysły wdrożono masowo w życie rezultatem są slumsy.

  • 4. Data: 2010-11-08 19:39:14
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 08.11.2010 19:13, Jan Werbinski wrote:
> [...]
    > 60m2 powierzchni wraz z piwnicą, to więcej niż przeciętne mieszkanie.
    > Prąd i wodę mamy. Kanalizację mając duży teren też można zrobić bez

    Bylo:

    http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/200902
    03/SZCZECIN/713181273

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2010-11-08 20:06:31
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

> [...]
    > 60m2 powierzchni wraz z piwnicą, to więcej niż przeciętne mieszkanie.
    > Prąd i wodę mamy. Kanalizację mając dużyteren też można zrobić bez

    Karton na ulicy tez bedzie dobry ? I domek mobilny. To juz lepiej kupic
    sobie przyczepke albo karawan, mieszkanie mniejsze ale jaka wygoda i
    mobilnosc

  • 6. Data: 2010-11-08 20:15:42
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    >Pomijając taki detal, że buracko crosspostuejsz bez uprzedzenia, to
    >dodatkowo są to jakieś brednie ignoranta.

    przyganial kociol garnkowi a sam smali

    >Secundo: obowiązuje ogólna zasada, że czyja ziemia, tego budynki i
    >budowle na tej ziem

    dobrze, ze dodales ogolna
    i nie obowiazuje a jest

    >Tertio: wodę sensownej jakości nie wszędzie się znajdzie - zwłaszcza jak
    >tacy "spryciarze" sobie zrobią "szambo ekologiczne"

    tak, szczegolnie na dzialce tych szamb ekologicznych jest cala masa

    >, czyli ścieki będą
    >po lekkim przetworzeniu pakować z powrotem do tej samej ziemi, z której
    >ciągną wodę.

    bo sie nie kopie studni na dwa kregi
    w ogole sie nie kopie na kregi

    >Quatro: jeszcze nie widziałem ogródków działkowych z alejkami
    >pozwalającymi na dojazd szambiarki, betoniarki czy koparki.

    sa dzialki i dzialki

    >Quinto: budynki oraz budowle zasadniczo nie mogą stać "ściana w ścianę"
    >- pewnie, niektórzy tak robią i uchodzi im to na sucho. Do czasu.

    zasadniczo
    jest tych pare metrow, wystarczy w wielu przypadkach, nikt tu nie mowi,
    ze wszedzie sie da

    >Reasumując: pomysł nienowy, mało praktyczny, chyba że ktoś liczy
    >wyłącznie "oszczędności" i zignoruje problemy. W krajach, gdzie takie
    >pomysły wdrożono masowo w życie rezultatem są slumsy.

    czyli sie jednak da....

    co do zabudow generalna uwaga - nie ma za to jak zrobic plan zagospodarowania
    przestrzennego i kazac ludziom stawiac domy z takim kolorem
    albo takim a nie innym % pochylenia dachu - no, wtedy slamsow nie bedzie fakt, ale
    jest jak starych dawnych czasow, kiedy sie budowali moi rodzice - projekt byl jeden
    i wszyscy mieli tak samo. szedlem do kolegi i nawet nie musialem pyta, gdzie ma
    lazienke...
    takie wpolczesne wydanie komuny 21 wieku

    no i uwaga druga - jak juz mamy plan zagospodarownia przestrzennego na dany teren,
    to po jakiego h*** jeszcze roznego pozwolenia na budowe potrzebuja? jest plan i mam
    go zaakceptowac,
    jak nie, nie mam prawa budowy, wszystko jest okreslone w prawie zabudowy, teren
    przeznaczony zostal
    pod budowe, a mimo to i tak musze miec zgode. no tak, ale z czego by zyl aparat
    urzedniczy

  • 7. Data: 2010-11-08 21:26:13
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości

    go-niezamoznego-czowieka.html

    > Idea niby fajna, ale efektem jej rozpowszechnienia byłoby powstanie
    > zwyczajnych slumsów i to na najlepszych gruntach w centrach wielkich
    > miast.

    Lepsze slumsy od mieszkań finansowanych za Twoje i moje pieniądze.

  • 8. Data: 2010-11-08 21:30:21
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4cd85133$1@news.home.net.pl...

    go-niezamoznego-czowieka.html

    > Pomijając taki detal, że buracko crosspostuejsz bez uprzedzenia, to
    > dodatkowo są to jakieś brednie ignoranta.

    Crosspost wyraźnie widać w nagłówku. Dla każdego, kto umie czytać
    oczywiście.

> [...]
    > nie są budynkami mieszkalnymi - tym samym upierając się na stałe
    > mieszkanie tam i oficjalnie się do tego przyznając (meldunek) delikwent

    Sposób opisany został w linku, więc nie masz racji.

    > Secundo: obowiązuje ogólna zasada, że czyja ziemia, tego budynki i
    > budowle na tej ziemi. Czyja jest ziemia w tych ogródkach działkowych, hmm?

    Broniłeś lokatorów niedawno.

> [...]
    > tacy "spryciarze" sobie zrobią "szambo ekologiczne", czyli ścieki będą
    > po lekkim przetworzeniu pakować z powrotem do tej samej ziemi, z której

    Ten sam problem dotyczy domków.

    > Quatro: jeszcze nie widziałem ogródków działkowych z alejkami
    > pozwalającymi na dojazd szambiarki, betoniarki czy koparki.

    A ja widziałem murowane domki na działce. Widocznie korzystali ze
    śmigłowców.

    > Quinto: budynki oraz budowle zasadniczo nie mogą stać "ściana w ścianę"
    > - pewnie, niektórzy tak robią i uchodzi im to na sucho. Do czasu.

    Nie mogą i nie muszą.

> [...]
    > 300m2. Pewnie, są w miastach domy na podobnej wielkości parcelach. Ale
    > mają kanalizację, a nie osadnik+rozsączanie, które wymaga sporo większej

    No tak, ale wtedy można ten sposób zastosować do bardzo dużej działki,
    działki rolniczej, pola uprawnego. Albo jak ktoś się uprze, to szambo
    wybuduje.

> [...]
    > rzut całego budynku/budowli na płaszczyznę gruntu - nawet wystające
    > okapy dachu podwyższają powierzchnię zabudowy.

    No to nie będzie wystawać.

    > Reasumując: pomysł nienowy, mało praktyczny, chyba że ktoś liczy
    > wyłącznie "oszczędności" i zignoruje problemy. W krajach, gdzie takie
    > pomysły wdrożono masowo w życie rezultatem są slumsy.

    Zamiast płacić z mojej kieszeni na mieszkania zastępcze wolałbym, żeby osoby
    nie mające gdzie mieszkać radziły sobie inaczej.
    Pozostali wybudują się w inny sposób.

  • 9. Data: 2010-11-08 21:31:40
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    go-niezamoznego-czowieka.html

    > Karton na ulicy tez bedzie dobry ? I domek mobilny. To juz lepiej kupic
    > sobie przyczepke albo karawan, mieszkanie mniejsze ale jaka wygoda i
    > mobilnosc

    Ja Tobie nie zabraniam. Jak lubisz, to tak rób.

  • 10. Data: 2010-11-08 21:39:37
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Jan Werbinski" <jaœ@tralala.bez.maj.la> writes:

    > Crosspost wyraźnie widać w nagłówku. Dla każdego, kto umie czytać
    > oczywiście.

    > Sposób opisany został w linku, więc nie masz racji.
    "Meldunek u rodziny" jeśli dobrze rozumiem?
    To nie jest żaden sposób, ino oszustwo.
    KJ

    Talk sense to a fool and he calls you foolish.
    -- Euripides