  • 1. Data: 2009-08-17 14:19:41
    Temat: Mirabelka z Nancy
    Od: XL <i...@g...pl>

    Ktoś ma? Na mojej, pierwszy raz owocującej, po przymrozkach (kiedy to
    spadły wszystkie zawiązki) uchowały się i dojrzały raptem dwie śliwki -
    tyle, co na spróbowanie...
    Na co się nadają owoce? Wyglądają jak małe uleny, ale bo to wiadomo? Jakie
    macie wrażenia?
    --

    Ikselka.

  • 2. Data: 2009-08-17 15:06:38
    Temat: Re: Mirabelka z Nancy
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > tyle, co na spróbowanie...
    > Na co się nadają owoce? Wyglądają jak małe uleny, ale bo to wiadomo? Jakie

    Najlepsze kompoty w zimie. I na dżemy i powidła...

  • 3. Data: 2009-08-17 19:10:17
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 17 Aug 2009 17:06:38 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Najlepsze kompoty w zimie. I na dżemy i powidła...

    Znam mirabelkę, tę zwykłą, nie ałyczę, ale ta z Nancy to jest jednak coś
    innego - mówię, taka jakby mała renkloda. Łagodna w smaku, skórka zupełnie
    bez kwasu i słodka - natomiast mirabelki zwykłe mają cały kwas w skórkach.
    --

    Ikselka.

  • 4. Data: 2009-08-17 20:12:06
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > bez kwasu i słodka - natomiast mirabelki zwykłe mają cały kwas w skórkach.

    Prunus insititia L. - śliwa lubaszka (lubaszka, damaszka, mirabelka)
    Śliwa lubaszka [Prunus insititia] ma owoce od białego przez żółty do
    zielonego, różowy i purpurowy aż do ciemnoniebieskiego a kończąc na
    fioletowych. ...

  • 5. Data: 2009-08-17 20:14:30
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Aliwa

  • 6. Data: 2009-08-18 00:16:50
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Fajnie, ale to nie TA.
    > --
    >
    > Ikselka.

    Znajomi mieli piękną śliwkę na nieogrodzonej działce. Nacinali się coraz
    to jacyś chętni. A owoce kusiły i wyglądem i smakiem. Mój kolega, ich syn,
    nazywał ją drzystka, ponieważ w pół godziny po zjedzeniu kilku owoców
    działał leczniczo - w tempie rakietowym leczyła najbardziej oporne
    zatwardzenia.

  • 7. Data: 2009-08-18 20:03:35
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 17 Aug 2009 22:14:30 +0200, Panslavista napisał(a):

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Aliwa

    Wiem, co to są śliwy :-)
    Moje ulubione owoce w życiu :-)
    Jestem śliwkowa aż po kres żywota mojego :-)
    --

    Ikselka.

  • 8. Data: 2009-08-18 20:03:53
    Od: XL <i...@g...pl>

> [...]

    > Śliwa lubaszka [Prunus insititia] ma owoce od białego przez żółty do
    > zielonego, różowy i purpurowy aż do ciemnoniebieskiego a kończąc na

    Fajnie, ale to nie TA.
    --

    Ikselka.

  • 9. Data: 2009-08-19 08:28:20
    Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl>

    "Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > nazywał ją drzystka, ponieważ w pół godziny po zjedzeniu kilku owoców
    > działał leczniczo - w tempie rakietowym leczyła najbardziej oporne

    Zastanów się, co z tego o czym piszesz może obchodzić czytelników tej grupy
    news-owej? Pisz bezpośrednio do XL.

    Jan_jr

  • 10. Data: 2009-08-19 08:28:34
    Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > Wiem, co to są śliwy :-)
    > Moje ulubione owoce w życiu :-)
    > Jestem śliwkowa aż po kres żywota mojego :-)

    Zastanów się, co z tego o czym piszesz może obchodzić czytelników tej grupy
    news-owej? Pisz bezpośrednio do Panslavisty.

    Jan_jr