  • 1. Data: 2009-05-15 06:52:51
    Temat: Mocowanie llamp do elewacji zewnetrznej
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Elewacja mojego budynku to styro 12cm + klej + siatka. Pod styro suporeks.
    W pewnych miejscach musze przymocowac do tej elewacji lampy
    Czym najlepiej mocować te lampy
    Czy są moze jakieś kołki ponad 12cm długości czy inne sposoby.
    Czekam na Wasze sugestie

    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-05-15 08:00:46
    Temat: Re: Mocowanie llamp do elewacji zewnetrznej
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > Czym najlepiej mocować te lampy
    > Czy są moze jakieś kołki ponad 12cm długości czy inne sposoby.

    A tak zwane dyble ? To takie kołki co okna tym mocują najczęściej
    Podkładkę od strony dybla i jazda.
    A jak nie to chociażby koelner i ich storna z produktami bez problemu kupisz
    kołki o tej długości.

  • 3. Data: 2009-05-15 08:01:21
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czym najlepiej mocować te lampy
    > Czy są moze jakieś kołki ponad 12cm długości czy inne sposoby.

    Lekkie lampy lub lampy mające duży rozstaw otworów mocujących spokojnie
    można zamocować za pomocą dybli FID 50 podukcji Fischer. Wkręcamy je w
    gotową elewację. Lampę bądź inny przedmiot mocujemy za pomocą wkrętów do
    drewna o średnicy 4,5-5 mm. Długość dybla to 5 cm. Zalecane obciążenie dla
    mocowania w styropianie elewacyjnym to 3 kG, w styropianie.
    Trzeba ukryć dość dużą średnicę dybla - kołnierz widoczny po wkręceniu w
    elewację ma jakieś 2,5 cm średnicy. Lepiej też nie używać wkrętarki - ręczne
    wkręcanie daje lepsze wyczucie.

    http://apps.fischer.de/poc/default.aspx?page=details
    &layertype=Z&sprache=EN&kat=$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-G
    1-$MZG-F340-2&ekat=$EKAT-HK-EN

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 4. Data: 2009-05-15 08:18:34
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:guj3g3$ul6$1@news.onet.pl...
    >>
    > A tak zwane dyble ? To takie kołki co okna tym mocują najczęściej
    > Podkładkę od strony dybla i jazda.

    Też tak myslałem ale w okolicznych sklepach nie moge trafic dybli które by
    miały długość min 18cm(12cm styro + z 5-6 dybel powinien byc w suporeksie.
    Druid juz podał inny sposób na dyble spiralne- poszukam takich
    Mam nawet takie ale do regipsu i one maja 2,5 cm długości więc do styro to
    nie bardzo.
    Te które podał Druid mają 5 cm więc powionny trzymać. Lampa wazy pewnie z
    0,5kg wiec dwa takie kolki ja utrzymaja- aby tylko były u nas w sklepach.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-05-15 10:15:42
    Od: mariuh <m...@g...com>

    On 15 Maj, 10:18, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > 0,5kg wiec dwa takie kolki ja utrzymaja- aby tylko były u nas w sklepach.

    Kup sobie kołki dwu gwintowe takie jak mocuje się rynny
    u mnie znakomicie się sprawdzają z halogenami

  • 6. Data: 2009-05-15 10:20:00
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mariuh" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
    Kup sobie kołki dwu gwintowe takie jak mocuje się rynny
    u mnie znakomicie się sprawdzają z halogenami

    Faktycznie o tym nie pomyslałem- bedzie to chyba najwygodniejsze i pewne
    mocowanie.

    Ale mostek termiczny powstanie;))))

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-05-15 11:01:16
    Od: "Konrad Janicki" <k...@p...mofnet.gov.pl>

> [...]
    > Czym najlepiej mocować te lampy
    > Czy są moze jakieś kołki ponad 12cm długości czy inne sposoby.

    Fischer ma specjalny system do mocowania w styropianie. Sprawdzone lampy
    wiszą już 4 miesiące i wcale nie potrzeba nic kombinować.

    Pozdrawiam wszystkich budujących
    KJ

  • 8. Data: 2009-05-15 14:11:01
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Elewacja mojego budynku to styro 12cm + klej + siatka. Pod styro suporeks.

    A do samego styropianu nie możesz ? Ja na tym powiesiłem nawet długie
    2palnikowe lampy na suficie. Trzymają super sztywno.
    Castorama.

  • 9. Data: 2009-05-15 14:14:15
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    http://www.allegro.pl/item560347907_560347907.html

  • 10. Data: 2009-05-15 15:50:18
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > http://www.allegro.pl/item560347907_560347907.html

    Fajna sprawa. Wlasnie kombinowalem jak powiesic lampe w styropianie 20cm
    grubym ;)

    Pozdrawiam

    Kane