  • 1. Data: 2009-05-15 10:49:01
    Temat: Butle gazowe
    Od: Tomek <tpajzert_x@_xpoczta.fm>

    Witam

    Chcialbym skonsultowac pewna informacje odnosnie butli 33kg
    propan-butan. Gaz w przyszlym roku, czyms trzeba grzac, ale do sedna
    sprawy. Gosciowi byli zobaczyli i powiedzieli ze postawia 2x2 33kg,
    skrzynka w granicy dzialki i pozniej do domu, wszystko tak zeby jak
    przyjdzie gazowani to nie bylo za duzo roboty i dodatkowych kosztów,
    kucia itp. Zadzwonilem do firmy ktora dostarcza butle gazowe a dostaje
    tu wiadomosc ze butle 33kg napelnione gazem propoan-butan nie nadaje sie
    do takiego ogrzewania, gdyz ponizej temperatury, chyba -4 stopnie jesi
    dobrze zapamietalem ulega rozwarstwieniu. Padla propozycja aby za
    zastosowac 11kg napelniane samym propanem. JUz bylem nastawiony aby
    przetrwac 1 sezon na 33KG a tu zong.

    Tomek

  • 2. Data: 2009-05-15 11:57:09
    Temat: Re: Butle gazowe
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > skrzynka w granicy dzialki i pozniej do domu, wszystko tak zeby jak
    > przyjdzie gazowani to nie bylo za duzo roboty i dodatkowych kosztów,

    Zrob tak, a butle 'wkluj' w domu, w jakis zaworek, ktory potem zlikwidujesz.

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-05-15 20:19:44
    Od: "mkonst" <m...@e...put.poznan.pl>

    pluton wrote:

    > Zrob tak, a butle 'wkluj' w domu, w jakis zaworek, ktory potem
    > zlikwidujesz.

    Moja szwagierka miała przez jedną zimę butle 33 kg w metalowej skrzynce
    postawionej na zewnątrz przy ścianie domu i nie było z tym problemu.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 4. Data: 2009-05-15 21:41:55
    Od: "Pablo Puertorican" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <tpajzert_x@_xpoczta.fm> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Chcialbym skonsultowac pewna informacje odnosnie butli 33kg propan-butan.
    > Gaz w przyszlym roku, czyms trzeba grzac, ale do sedna

    Witaj, ja ogrzewałem się w ostatnim sezonie w ten sposób.
    Więc z tego co wiem to w niskich temperaturach lepiej zachowują się butle z
    czystym propanem - mniejszy problem z zamarzaniem.
    Ogrzewaliśmy się nawet w temperaturach ponad -20 mrozu w ten sposób.
    Problem polega na tym, że przy bardzo silnym mrozie butle owszem działają po
    zamontowaniu ale po kilku dniach okazuje się, że butle np. są pełne do
    połowy a tu zonk piec nie odpala.
    Druga sprawa to potworne koszty, dla domku 200 m kupowaliśmy jakieś 8 butli
    miesięcznie (800zł) a nawet więcej.
    Kolejny problem - nie jest to wygodne, no bo w kółko tachasz te butle i je
    wymieniasz (dostawcy nie zawsze chcą to robić), na mrozie to jest średnio
    fajne, no i życie w ciągłej obawie "o matko znowu w sobote nam się gaz
    skończy" itd.
    Cena za butle jaką ja płaciłem to ok. 100 zł brutto (1 szt, brałem po 3
    zawsze).
    Podejrzewam, że pomimo że zamawiałem czysty propan to czasami dostawałem coś
    innego (czasami problemy z odpaleniem pieca inne butle - wszystko śmiga).
    Teraz będziemy chcieli za wszelką cenę uciec od tego i przejść na gaz ziemny
    z uwagi na powyższe problemy i przede wszystkim - KOSZTY !!!

    Ja z moich doświadczeń proponowałbym żebyś zamontował sobie 3 butle +
    reduktor przy samej ścianie domu. Zbuduj prostą "budkę" z OSB i dociepl ją
    wełną a najlepiej wykuj dziure w ścianie, pexal i malutki grzejnik tam wstaw
    żeby nie było problemów z zamarzaniem no i przygotuj się na ostry gwałt na
    twojej kieszeni :(

    pozdrawiam

    Maciek

  • 5. Data: 2009-05-16 05:50:10
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

> [...]
    > rozwarstwieniu. Padla propozycja aby za zastosowac 11kg napelniane samym
    > propanem. JUz bylem nastawiony aby przetrwac 1 sezon na 33KG a tu zong.

    Przez cała zime BP dostarczalo mi czysty propan w butlach 33kg i nie mialem
    z nim zadnych problemow przy temperaturze nawet -18stC. Butle staly na
    zewnatrz przykryte plandeka.

    pozdrawiam