  • 1. Data: 2009-05-15 20:56:58
    Temat: Kraty wewnatrz pomieszczenia
    Od: "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online" <m...@g...com>

    Witajcie,

    Chce zabezpieczyc pomieszczenie serwerowni wlasnie kratami - ow przyszla
    serwerownia to wyjety z wiekszego pomieszczenia kamernik z plyt k/g - i
    wlasnie te 2 sciany + okno chce zabezpieczyc (musze wrecz).

    Wymyslilem sobie, by w suficie i podlodze wywiercic dziury i w nie
    wlozyc prety pionowe bedace podstawa okratowania - czy to dobry pomysl?

    I pozostaja jeszcze 2 "rogi" - tam planowalbym dac katowniki - tylko mam
    problem, jak je zakotwiczyc w podlodze i suficie - chyba tylko
    dospawujac plaskownik z okraglymi bolcami i tak, jak pozostale w dziury?

    M.

  • 2. Data: 2009-05-16 08:34:05
    Temat: Re: Kraty wewnatrz pomieszczenia
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik ""Mikołaj Jopczyński, Tychy Online""
    <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witajcie,
    >
    > Chce zabezpieczyc pomieszczenie serwerowni wlasnie kratami - ow przyszla

    Lepiej hasło porządne załóż

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2009-05-16 08:35:54
    Od: "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online" <m...@g...com>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik ""Mikołaj Jopczyński, Tychy Online""
    > <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Lepiej hasło porządne załóż

    Haslo na .... ? Kogo haslo powstrzyma przed wyniesieniem sprzetu?

    M.

  • 4. Data: 2009-05-16 15:01:39
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]

    > problem, jak je zakotwiczyc w podlodze i suficie - chyba tylko dospawujac
    > plaskownik z okraglymi bolcami i tak, jak pozostale w dziury?

    Pod naporem końce prętów wyskoczą z takich otworów. Uważam to rozwiązanie za
    bezsensowne.

    Osobiście zrobił bym to w ten sposób:
    Do sufitu, ścian oraz podłogi przykręcił bym mocnymi kotwami kątowniki lub
    ceowniki stalowe 20x20 lub 25x25 mm wraz z profilami U-75 do G-K
    (gips-kartonu) szerokości 7,5 cm tak, aby kątownik stalowy znalazł się
    wewnątrz profila do G-K.
    Do tego kątownika stalowego dospawał bym zwykłe pręty zbrojeniowe o średnicy
    10 mm w odstępach co 10-15cm, a na krzyż z nimi płaskownik 20x4 mm także co
    10-15cm. Pręty wraz z płaskownikiem powinny znajdować się dokładnie po
    środku profila U-75.
    Jako stelaż dla płyt G-K zamiast profila U-75 szerokości 7,5mm użył bym dwa
    profile CD-60 lub UD28, które mają wysokość 27mm mocując je po obydwu
    stronach utworzonej kraty do profili U75.
    Z tego samego profila (CD-60 czy UD-28) poucinał bym odcinki po 7,5 cm i
    nimi co kawałek np. co 0,5 m połączył z sobą profile znajdujące się po
    obydwu stronach kraty, aby usztywnić całą konstrukcję i zabezpieczyć profile
    przed odkształceniem pod naporem wełny mineralnej.
    Dalej standardowo wełna i płyty G-K.
    Krata znalazła by się po prostu wewnątrz ściany.
    Do zamocowania futryny drzwi trzeba użyć profilu ościeżnicowego o szerokości
    7,5 cm lub U-75 wzmocnionego stalowym ceownikiem o szerokości 7cm, do
    którego będzie dospawana krata oraz będzie przykręcona futryna.
    Po zamontowaniu płyt G-K po obydwu stronach stelaża powierzchnie płyt prawie
    zlicują się z futryną.

    Jeżeli chodzi o okno to porządne kotwy powinny spełnić zadanie.
    Jak ściana słaba np. Ytong czy Max to radził bym zamocować do ściany 2
    profile przy pomocy kilku kotew na kązdy profil, a do nich dospawać zawiasy
    czy też skoble dla kraty.
    Ze względów bezpieczeństwa krata taka powinna być otwierana (jakieś kłudki),
    a klucze do tych kłudek powinny znajdować się w widocznym miejscu w gablotce
    lub specjalnej skrzyneczce wewnątrz tego pomieszczenia.
    To jest wymóg p.poż.

  • 5. Data: 2009-05-16 17:12:26
    Od: "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online" <m...@g...com>

    Jacek "Plumpi" pisze:

    > Pod naporem końce prętów wyskoczą z takich otworów. Uważam to
    > rozwiązanie za bezsensowne.

    Przy zalozeniu, ze prety bylyby tylko pionowe - a ja chcialbym tez w
    poziomie dac - konstrukcja nie wytrzyma ?

    > Krata znalazła by się po prostu wewnątrz ściany.

    K/G jest juz postawiony - wiec zostaje tylko zrobienie krat w juz
    istniejacym pomieszczeniu.

> [...]
    > Jak ściana słaba np. Ytong czy Max to radził bym zamocować do ściany 2
    > profile przy pomocy kilku kotew na kązdy profil, a do nich dospawać

    Tak mam zamiar zrobic. Ale z racji tego, okno jest we wnece, a krawedzie
    nie sa prostopadle (tylko pod ukosem) chce krate zamocowac do sciany
    "przed" wneka.

    M.

  • 6. Data: 2009-05-16 18:25:43
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Przy zalozeniu, ze prety bylyby tylko pionowe - a ja chcialbym tez w
    > poziomie dac - konstrukcja nie wytrzyma ?

    To zależy jaki osiłek będzie, jakimi narzędziami będzie dysponował, ile
    będzie wiedział na temat zabezpieczeń w danym obiekcie, ile będzie miał
    czasu i jak będzie zmotywowany do tego żeby się włamać.
    Jednym z podstawowych narzędzi, któymi obecnie posługują się włamywacze jest
    lewarek samochodowy. On wprost idealnie nadaje się do tego, żeby wyrwać
    Twoje kraty z posadzki. Krata, która nie ma dobrego osadzenia w ścianach,
    posadzce czy w fuficie po prostu jest bezużyteczna.
    Złodzieje w obecnych czasach potrafią naprawdę wiele i może ich powstrzymać
    tylko tzw. efekt zaskoczenia
    , inaczej mówiąc taki rodzaj zabezpieczenia, do którego złodziej po prostu
    nie jest przygotowany. Krata zamontowana w ściance G-K była by wprost
    idealnym zaskoczeniem. Trudno jest taką sforsować poprzez wyrwanie, bo
    trzyma ją zbyt wiele puktów zaczepu, a dodatkowo stelaż G-K wzmacnia.

    > K/G jest juz postawiony - wiec zostaje tylko zrobienie krat w juz
    > istniejacym pomieszczeniu.

    A myślałeś żeby zamiast krat zastosować arkusze blachy o grubości 0,5 - 1 mm
    ?
    Przykręcasz arkusze blachy od wewnątrz, a na te arkusze przykręcasz drugą
    płytę G-K w celu zamaskowania arkuszy blachy.
    Tak utworzona bariera daje przynajmniej 10-15 minut na sforsowanie. Taki
    czas z reguły zniechęca włamywaczy, a w przypadku, kiedy zainstalowany jest
    alarm złodzieje z reguły nie podejmują prób sforsowania zabezpieczeń,
    których nie są w stanie sforsować w przeciągu 3 minut. Chodzi o to, że po 3
    minutach można się spodziewać przyjazdu grupy interwencyjnej.
    W tym przypadku znów mamy efekt zaskoczenia, a sforsowanie blachy w gipsie
    wbrew pozorom nie jest łatwe, bo ani nie podejdzie się nożycami (2 płyty
    gipsowe są zbyt grube), wywalić wewnętrznej płyty G-K także się nie bardzo
    da, bo opiera się o blachę i trzeba trochę czasu, żeby ona się pokruszyła i
    odpadła dając dostęp do arkusza blachy.