    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Mostek cieplny ku przestrodze - rozwiazanie
    Date: Tue, 5 Mar 2013 14:54:08 +0100

    Witam!

    W nawiązaniu do wątku o mostku cieplnym powodowanym przez zbyt długie
    grzybki.

    Właściciel zrobił odkrywkę: zerwał w jednym pomieszczeniu płytę i folię i
    drugą warstwę wełny. Rezultaty są niestety zgodne z oczekiwaniami:

    1. W profilach nie ma wełny
    2. Wełna między krokwiami jest ułożona bardzo szczelnie - nic nie wieje ani
    nie widać najmniejszych szpar.
    3. Grzybki są zimne w dotyku, a po nocy skrapla się na nich wilgoć.

    Smutne wnioski są zgodne z przypuszczeniami. Grzybki stanowią mostek
    cieplny. Kwestia naprawy tej fuszerki pozostaje ciągle otwarta, będę
    oczywiście informował o postępach.

    Ps. Wczoraj znowu byłem na ciekawej budowie - tym razem nie byłem wołany do
    jakiegoś konkretnego problemu tylko poproszono mnie bym rzucił okiem.
    Wszedłem przez schody strychowe do tego "stryszka" ponad jętkami aby ocenić
    jak ułożona była wełna i co zobaczyłem? Gdzieniegdzie wełna była tak
    ściśnięta, że wypełniała tylko połowę wysokości jętek czyli na wysokości
    jętek 20cm była ściśnięta do 10cm. Gdzieniegdzie natomiast były szpary na
    2cm pomiędzy kawałkami wełny. Poprawiłem co się dało, uzupełniłem braki, ale
    to tylko 1/3 izolacji pozostają jeszcze połacie dachu, a tam dostępu brak.
    Jeśli tak samo jest między krokwiami to z zakładanej lambdy nic nie wyszło,
    a inwestor się o tym dowie dopiero w przyszłym sezonie grzewczym.

    Tak więc za rok zobaczymy tu wątek mam poddasze ocieplone 30cm wełny URSA
    Platinum a płacę majątek za ogrzewanie.

    Pozdrawiam
    Ergie