    From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Może zrobi ktoś prosty eksperyment
    Date: Sun, 17 Jul 2011 23:30:42 +0000 (UTC)

    kogutek <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Niedawno oglądałe4m na jakimś Discovery program o produkcji okien. Pokazali
    > okna przeznaczone do budynków stawianych na terenach zagrożonych silnymi
    > wiatrami, trąbami powietrznymi, huraganami. Okazuje się ze okno ma związek z
    > zerwanym dachem. Jeśli ulegnie wybiciu od wiatru to wpadający wiatr stwarza
    > nadciśnienie w budynku i powoduje to odfrunięcie dachu. I dlatego dla terenów
    > zagrożonych produkują okna o wysokiej wytrzymałości na wybicie lub wyrwanie. W
    > dzienniku pokazywali domy z pozrywanymi dachami. Patrzyłem na reportaże pod
> [...]
    Potrzebne dwie osoby, samochód, butelka z wodą i kawałek przezroczystej
    elastycznej rurki. Można to wyliczyć ale to wyższe pierdoleństwo. Wystarczy
    rurkę wsadzić do butelki z wodą i wystawić jej drugi koniec za okno jadącego
    samochodu. Taka uproszczona rurka Pitota. Prędkość znana i wynik wyjdzie od
    razu w centymetrach. Na razie jezdzę sam i tego nie mam jak zrobić. W dwie
    osoby będzie zwyczajnie bezpieczniej. Doświadczenie proste i tanie. Jak ktoś
    zrobi to wszyscy będziemy mądrzejsi. Może to lipa co mówił pan Telewizor.