  • 1. Data: 2010-12-23 07:31:49
    Temat: Na pietrze zimne grzejniki
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Mam piecyk Junkersa, gdy zaczynam grzac gazem to na dole jest wszedzie
    cieplo... a na 1p tylko w niektorych pokojach.

    Wszystkie kaloryfery odpowietrzone, az do bolu bo wylewam zimna wode.... :)
    W Junkersie mam 1, 5 bara gdy grzeje a gdy przestaje grzac 1 bar.

    Co zrobic aby wszystkie grzejniki grzaly?

  • 2. Data: 2010-12-23 08:20:37
    Temat: Re: Na pietrze zimne grzejniki
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "P" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > :)
    > W Junkersie mam 1, 5 bara gdy grzeje a gdy przestaje grzac 1 bar.
    >
    > Co zrobic aby wszystkie grzejniki grzaly?

    zakręcić te na dole...
    przynajmniej na czas testu żeby zobaczyć że masz drożne rurki.
    najprawdopodobniej masz tak że te na dole są cały czas otwarte (może np są
    za małe na tamte pomieszczenia) i jednocześnie stawiają mniejszy opór niże
    te u góry (co jest logiczne, bo rurki do tych dolnych są krótsze), dlatego
    woda "woli" cyrkulować na dole niż drapać sie do góry.

    mam tak samo w przypadku podłogówki u góry w łazience (zrobionej na RTLu).
    jeśli grzejniki w pokojach są otwarte to podłoga jest zimna. jak pozamykam
    grzejniki (albo głowice je domkną) to podłogówka zaczyna działać

    co do rozwiązania problemu (jeśli testy wypadną pozytywnie)... może druga
    pompa na góry obieg, albo przykręcenie przepływów dolnych grzejników. ale to
    już niech się fachowcy wypowiedzą...

  • 3. Data: 2010-12-23 09:32:29
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > :)
    > W Junkersie mam 1, 5 bara gdy grzeje a gdy przestaje grzac 1 bar.
    >
    > Co zrobic aby wszystkie grzejniki grzaly?

    umiejętnie odpowietrzyć instalację. Masz gdzieś korek powietrzny w rurach i
    nie ma obiegu.

  • 4. Data: 2010-12-23 10:10:53
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "PH" <P...@p...news> wrote:
> [...]
    > jeśli grzejniki w pokojach są otwarte to podłoga jest zimna. jak pozamykam
    > grzejniki (albo głowice je domkną) to podłogówka zaczyna działać

    Pokryzuj grzejniki nastawą wstępną. Ja miałem ten sam problem, ale po
    skryzowaniu wszystko działa super.

    --
    Bartek