  • 1. Data: 2009-06-04 10:57:07
    Temat: Najprostsza, najtansza pompa do 30 metrowej studni wierconej
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam

    Kolega potrzebuje na czas budowy najtanszej pompy
    do glebinowki.

    Mozecie polecic jakies adresy/linki ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2009-06-04 12:17:48
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 4 Cze, 12:57, "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Kolega potrzebuje na czas budowy najtanszej pompy
    > do glebinowki.

    Jeśli studnia jest średnicy 160mm, to pompę membranową, "Dorota"
    bodajże, do kupienia w każdym kibelmarkecie za poniżej 200zł.
    Jeśli 110mm, to niestety Dorota nie wejdzie (znaczy wchodzi, alez 3mm
    luzem i szczerze mówiąc nie odważyłbym się ryzykować, że za pompą do
    odwiertu wpadnie 5mm kamyczek), potrzebna głębinówka. Tanią i... i
    tanią można kupić już za jakieś 600-700zł (Allegro, jakiegoś chińczyka
    też w Leroju widziałem).

    J.

  • 3. Data: 2009-06-04 22:00:28
    Od: bachotek <n...@l...spamu.com>

    pluton wrote:
    > Witam
    >
    > Kolega potrzebuje na czas budowy najtanszej pompy
> [...]

    Myśmy wzięli taką, na budowę wystarczy. Do 110mm wejdzie, do 100mm z
    trudem, ale też.

    pozdr bachotek

  • 4. Data: 2009-06-05 05:21:55
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    bachotek <n...@l...spamu.com> wrote:

    > Do 110mm wejdzie, do 100mm z
    > trudem, ale też.

    ale to przecież nie są dwa osobne rodzaje rur. O tej samej rurze
    mówi się 100 albo 110mm mając na myśli raz jej średnicę wewnętrzną,
    a raz zewnętrzną. Ta pompa membranowa ma 97mm średnicy. Do takiej
    rury wchodzi swobodnie, ale jak widać zostaje tam TYLKO 3mm luzu. A
    budowa to budowa, ryzyko, że do rury nam wpadnie nawet niewielki
    kamyczek jest cakiem realne. I w tym momencie jedyne, co nam tak
    naprawdę zostaje, to wiercenie obok nowej studni...
    Nie ryzykowałbym.

    J.

  • 5. Data: 2009-06-05 11:52:06
    Od: bachotek <n...@l...spamu.com>

    Jarek P. wrote:

> [...]
    > ryzyko, że do rury nam wpadnie nawet niewielki kamyczek jest cakiem
    > realne. I w tym momencie jedyne, co nam tak naprawdę zostaje, to

    Trzeba przekalkulować: nam właśnie niedawno ukradli niezłą pompę i kilka
    dni temu szukali następnej... Nie włożymy pompy za 1000 zł, nie chce nam
    się za każdym razem wyciągać. Prawdopodobieństwo, że się zablokuje
    kamyczkiem - dużo mniejsze niż kradzieży trzech pomp, koszt studni -
    3000 zł :-).

  • 6. Data: 2009-06-05 12:26:29
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > się za każdym razem wyciągać. Prawdopodobieństwo, że się zablokuje
    > kamyczkiem - dużo mniejsze niż kradzieży trzech pomp, koszt studni - 3000

    Nalezy pompe wyciagac, a wsadzac granat, ktory odpala po
    nieumiejetnym wyciagnieciu.

    Mysle, ze kradzieze szybko ustana.

    pozdrawiam
    pluton

  • 7. Data: 2009-06-05 18:12:25
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    bachotek <n...@l...spamu.com> wrote:

    > Trzeba przekalkulować: nam właśnie niedawno ukradli niezłą pompę i
    > kilka dni temu szukali następnej... Nie włożymy pompy za 1000 zł,
    > nie
    > chce nam się za każdym razem wyciągać.

    No wiesz, albo albo. Ja bym chyba jednak wyciągał. Najmniejsza
    mozliwa pompa, spuszczana na lince, zamiast sztywnej rury elastyczny
    szlauch, co za problem?

    > Prawdopodobieństwo, że się
    > zablokuje kamyczkiem - dużo mniejsze niż kradzieży trzech pomp,

    No tu bym nie był taki pewny. Moim zdaniem szansa na zakleszczenie
    się jest całkiem spora. Zwłaszcza, jeśli odwiert jest schowany w
    jakiejś obudowie poniżej poziomu terenu i z rury z brzegów otworu
    rewizyjnego na pokrywie różności czasem mogą spadać.

    Albo... zainstalować tą pompę na stałe, ale tak naprawde na stałe:
    stalowa rura, odwiert zakończony stalową pokrywą z
    przejściem-mocowaniem tej rury, całośc pancerna i naprawdę porządnie
    wykonana. U moich rodziców na działce letniskowej w podobnej
    głębokości odwiercie znajdują się dwie pompy (ich oraz sąsiada),
    instalacja funkcjonuje juz od kilkunastu lat, nikt tego nie pilnuje,
    ileś włamań tam już było przez ten czas, a pompy nikt nigdy nawet
    nie próbował ze studni wyciągać, za dużo zachodu po prostu i sprzęt
    do tego potrzebny jest.

    J.

  • 8. Data: 2009-06-08 12:57:41
    Od: bachotek <n...@l...spamu.com>

    Jarek P. wrote:

> [...]
    > ten czas, a pompy nikt nigdy nawet nie próbował ze studni wyciągać, za
    > dużo zachodu po prostu i sprzęt do tego potrzebny jest.

    Rura od studni jest plastikowa niestety...
    b.

  • 9. Data: 2009-06-09 18:38:07
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    bachotek <n...@l...spamu.com> wrote:

    > Rura od studni jest plastikowa niestety...

    Ale mi chodziło o rurę tłoczną podłączoną do pompy, nie o
    konstrukcję samej studni.

    J.