eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNie kupujcie hiszpańskiej ceramiki. Historia z historią › Nie kupujcie hiszpańskiej ceramiki. Historia z historią
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: marios <d...@f...gd>
    Subject: Nie kupujcie hiszpańskiej ceramiki. Historia z historią
    Date: Tue, 12 May 2020 00:14:26 +0200

    Uległem żonie, zamiast pożegnać na zawsze, nie jest honorowa ;)

    Najpierw walczyłem z fugowaniem 55m kwadrat podłogi w jodełkę na
    ostro-brzegowych, garbatych płytkach (schodzą się 3 brzegi w jednym
    punkcie - na trzech różnych poziomach), przeleżałem wiele godzin na
    czyszczeniu (mechanicznie i kwasy) tego czegoś - majster, co się
    ulotnił, dołożył zapaćkanie klejem szczelin 0.1-3mm do zakresu prac.
    Płytka po ok. 90 zł/m2

    Teraz płytki (na ścianie) kuchni - ręce trzęsły mi się już w
    zapowiedziach - jak ma być, więc zwlekałem w nieskończoność i wykonałem
    testy na 'modelu' + pokazanie i wysłuchanie uwag co do oczekiwań.

    Po doświadczeniach z podłogą, czując się niemal ekspertem :P , zacząłem
    fugować i znowu niespodzianka - widać jeszcze ekspertem jednak nie jestem.

    https://ibb.co/1qLSkBS

    Fuga, mało ważne, miało nie być już Sopro, ale kolor zapasił żonie -
    Sopro Saphir (cementowa) - Umbra.

    O co chodzi w tym obrazku?
    Płytka, po coś 120zł/m2, stylizowana na starą - coś jak kafle, ma
    przepalenia na brzegach (kolorystyka zniekształcona tanim aparatem).
    Niestety, te przepalenia często nie mają szkliwienia - co stwierdziłem
    po fakcie, oglądając kilka pozostałych w pudełku.

    https://ibb.co/n1hC8Ng

    Wbudowuję fugę, rzadziej rozrobioną, szczeliny głębiej ok. 0.5 do 1mm
    (krzyżyk niby 1mm), a zażądano ode mnie wbudowania fugi mocno wklęsłej,
    szczelina kształtu trójkąta z zadrą brzegu - musiałem szpachelką
    nierdzewką 0.5mm (inna nie mieści się) wciskać częściowo fugę - aby nie
    wyskakiwały 'dziury' modelując potem kształt.
    Zmywanie niemal natychmiast -liczone bardziej w sekundach niż minutach.
    Tempo - 17 płytek 15x30 na .. 3 godziny!

    Fuga podeschła, i .. cholerne, szare zabarwienia od fugi na
    nieszkliwionych brzegach płytek.

    Nie wiem czy nie popełniłem jednak błędu, przetarłem płytki słabym
    roztworem Atlas Szopa, chcąc usunąć drobne zapaćkania po kleju - nie
    wiem czy nie zwiększyłem chłonnośći tych nieszkliwionych brzegów,.

    No pochlastać się.