  • 1. Data: 2023-11-27 00:35:10
    Temat: Oczyszczacze powietrza do mieszkania
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Czy ktoś z P.T. Grupowiczów korzysta może z tego typu oczyszczaczy
    powietrza PHILIPS? -
    <https://www.philips.pl/c-m-ho/oczyszczacz-i-nawilza
    cz-powietrza/najnowszy#availability=instock&filters=
    FK_GAS_VOC>

    Były teraz jakieś promocje, np. na ten model -
    <https://www.philips.pl/c-p/AC3055_51/3000i-series-a
    ir-purifier-for-xl-rooms>
    można było za 1700 zł kupić i dodatkowo za 1 zł zapasowy filtr. PHILIPS
    reklamuje ten model, że filtr można nawet przez 6 lat użytkować (w tyle
    to nie wierzę, ale 2 lata bez wymiany byłoby okay, szczególnie, że nie
    zakładam, że pracowałby non-stop). Właśnie do mnie dotarło: te 6 lat to
    z tym dodatkowym filtrem kupionym za 1 zł w zestawie. Doczytałem.

    Czy może jednak pójść w coś takiego: Xiaomi Smart Air Purifier 4 Pro -
    <https://mi-store.pl/product-pol-1742-Oczyszczacz-Po
    wietrza-z-jonizatorem-Xiaomi-Mi-Smart-Air-Purifier-4
    -Pro.html?rec=101803201>,
    lub któryś z modeli Xiaomi, które ta strona pokazuje w powiązanych (np.
    Xiaomi Smart Air Purifier 4 [bez Pro], Xiaomi Smart Air Purifier 4
    Compact itd.)

    Chodzi przede wszystkim o oczyszczacz, który będzie puryfikował
    powietrze z kurzu i brzydkich zapachów. Niestety, do mieszkania, w
    którym byłby użytkowany (stare budownictwo) przez kratki wentylacyjne z
    pionów wlatują zapachy od sąsiadów (smażenina, zapach papierosów i inne
    ostre zapachy). Gdy przychodzi kontrola pionów wentylacyjnych to
    kominiarze mówią, że jest OK, bo jest "cug" w pionach nawet bez
    rozszczelnionych okien. Gdy okna są lekko rozszczelnione w kuchni to
    jeszcze więcej smrodów od sąsiadów zasysa. No i kurzy się szybciej.

    Niech doradzi ktoś, kto używa na co dzień tego typu urządzeń. Dziękuję.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne

  • 2. Data: 2023-11-27 09:37:27
    Temat: Re: Oczyszczacze powietrza do mieszkania
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 27.11.2023 o 00:35, Krystek pisze:
> [...]
    > którym byłby użytkowany (stare budownictwo) przez kratki wentylacyjne z
    > pionów wlatują zapachy od sąsiadów (smażenina, zapach papierosów i inne
    Nic ci to nie da, musiałbyś zamiast kratek dać filtry węglowe, inaczej
    zapach i tak po mieszkaniu się rozejdzie.

> [...]
    > rozszczelnionych okien. Gdy okna są lekko rozszczelnione w kuchni to
    > jeszcze więcej smrodów od sąsiadów zasysa. No i kurzy się szybciej.
    Wsadź w te kratki wentylatory wywiewne bo masz odwrotny ciąg.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2023-11-27 13:20:45
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]

    > Compact itd.)
    >
    > Chodzi przede wszystkim o oczyszczacz, który będzie puryfikował

    Mam to urządzenie.
    Mnie chodziło o oczyszczenie powietrza z pyłków w sezonie pylenia i nie
    pomogło. Czy oczyści z zapachów? Nie rób sobie wielkich nadziei.

    --

    Ewa

  • 4. Data: 2023-11-27 14:04:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Nov 2023 00:35:10 +0100, Krystek

    > Czy może jednak pójść w coś takiego: Xiaomi Smart Air Purifier 4 Pro -

    Mam Mi2, kurz łapie, ale bez szaleństw. Mam też Sharpa
    z nawilżaczem, ale j.w. Zapomnij że to wyłapie zapachy,
    zupełnie nie ten poziom filtracji.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2023-11-27 15:44:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 27 listopada 2023 o 09:37:30 UTC+1 Janusz napisał(a):

    > Wsadź w te kratki wentylatory wywiewne bo masz odwrotny ciąg.

    Pomysł fajny tylko chyba mało legalny ;) Przy "wspólnej" wentylacji grawitacyjnej
    toto jest bez sensu, być może sąsiedzi tak zrobili i stąd te zapachy ;)
    BTW przy gazie w mieszkaniu to już całkowicie zabronione i "zwalczane" przy
    corocznych kontrolach!!!

  • 6. Data: 2023-11-27 19:03:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 27.11.2023 o 15:44, WS pisze:

    > Pomysł fajny tylko chyba mało legalny ;) Przy "wspólnej" wentylacji grawitacyjnej
    toto jest bez sensu, być może sąsiedzi tak zrobili i stąd te zapachy ;)
    No ale skoro sąsiedzi mogli to dlaczego on nie?
    poza tym wtedy to dopiero bedzie działać, bo jak wszyscy będą mieć
    nadmuch to nikomu się nie będzie odwracał kierunek, więc albo wszyscy
    albo nikt.

    > BTW przy gazie w mieszkaniu to już całkowicie zabronione i "zwalczane" przy
    corocznych kontrolach!!!
    Wystarczy że będzie miał nawiewniki, przecież wentylator nie zamyka
    wentylacji tylko ja usprawnia.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2023-11-28 07:36:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-26, Krystek <s...@k...art.pl> wrote:
    > Chodzi przede wszystkim o oczyszczacz, który będzie puryfikował
    > powietrze z kurzu i brzydkich zapachów. Niestety, do mieszkania, w

    Do zapachów zalezy ile tych zapachów. Jeśli stosunkowo niewiele to i z
    węglem aktywnym może wyrobić ale zasadniczo to albo plazma, albo UV na
    złożu katalicznym (kiedyś whirlpool miał takie UV oczyszczacze). Sam mam
    2 Sharpy z mikroplazmą (plasmacluster). Przy czym jak Ci sąsiedzi
    smrodzą ostro i bez przerwy to raczej żaden standardowy oczyszczacz tego
    nie usunie.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2023-11-28 16:54:04
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 27 listopada 2023 o 19:03:45 UTC+1 Janusz napisał(a):

    > Wystarczy że będzie miał nawiewniki, przecież wentylator nie zamyka
    > wentylacji tylko ja usprawnia.

    Jeśli jedna, czy kilka osób mających wspólny kanał wentylacyjny (jak np. u mnie w
    bloku) zamontuje sobie takie, to będzie dmuchało tam gdzie najmniejszy opór, czyli
    zapewne do sąsiadów nie mających włączonych wiatraków...

    Kolega dawno temu prawie doprowadził do poważnego wypadku (skończyło się szczęśliwie
    na omdleniu w wanie...)
    Zamontował wiatrak w łazience + miał szczelne okna. CWU była z gazowego ogrzewacza
    przepływowego, więc wyciągając powietrze wiatrakiem spowodował cofkę, wciąganie
    powietrza przez komin piecyka wraz z CO (tam był spory przekrój i małe opory...)

    wg "rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim
    powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie" (
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    220001225/O/D20221225.pdf )

    9. W pomieszczeniu z paleniskami na paliwo stałe, płynne lub z urządzeniami gazowymi
    pobierającymi powietrze do spalania z pomieszczenia i z grawitacyjnym odprowadzeniem
    spalin przewodem od urządzenia stosowanie mechanicznej wentylacji wyciągowej jest
    zabronione.
    10. Przepisu ust. 9 nie stosuje się do pomieszczeń, w których zastosowano wentylację
    nawiewno-wywiewną zrówno-ważoną lub nadciśnieniową.

  • 9. Data: 2023-11-28 19:35:25
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2023-11-27 o 15:44, WS pisze:

> [...]
    > BTW przy gazie w mieszkaniu to już całkowicie zabronione i "zwalczane" przy

    W tym mieszkaniu w starym bloku kratki są - oprócz kuchni i łazienki (w
    kuchni był kiedyś piec węglowy - płyta, a w łazience przepływowy gazowy
    ogrzewacz wody), są także w ubikacji - WC oraz w dużym pokoju. Tak więc
    zapachy mają gdzie i za pośrednictwem czego się przenosić.

    Jest plan, by w dużym pokoju zatkać tę kratkę, bo jej kominiarz nie
    sprawdza, a w kiblu zamontować wiatrak - wyciąg, bo zapachy toaletowe
    potrafią tam się długo utrzymywać.

    W mieszkaniu są takie kratki - <https://i.imgur.com/K2ykpWF.jpg>
    (rozmiar części do wentylacji 11x21 cm). Cała kratka to chyba takie coś
    -
    <http://anikol.com.pl/index.php/kratki-kominkowe-wen
    tylacyjne/plaskie/kratka-13x24-detail.html>,
    czyli 13x24 osadzone w otworze 11x21 cm.

    Zastanawiam się, czym to zakryć, tę część z otworami. Są takie kratki z
    regulacją, ale one mają większy rozmiar i zawsze będzie coś odstawało od
    ściany -
    <https://www.mikavent.pl/pl/p/Kratka-wentylacyjna-14
    x21-czarna-regulowana/11912>

    Albo czymś takim -
    <https://allegro.pl/oferta/kratka-wylotowa-metalowa-
    165x230mm-nierdzewna-10962542787>

    Kupiłbym jeszcze jakiś filtr do odkurzacza i przyciął na wymiar, by
    zamontować za kratką. Co myślicie? Co i jak dopasować?

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne

  • 10. Data: 2023-11-28 19:55:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

> [...]
    > 2 Sharpy z mikroplazmą (plasmacluster). Przy czym jak Ci sąsiedzi
    > smrodzą ostro i bez przerwy to raczej żaden standardowy oczyszczacz tego

    Ostro i bez przerwy to nie, ale jak już smrodzą to czuć. Najbardziej -
    oczywiście - zapach papierosowy. Najważniejsza kwestia to wydajność - na
    jak długo starczają takie filtry (np. zakładając, że będą używane przez
    8 do 10 godzin dziennie) oraz oczywiście ich cena. Żeby nie kosztowały
    tyle, co połowa (albo i więcej) ceny urządzenia.

    SHARP-y z Plazmą i UV to wydatek coś ponad 2 tysiące PLN-ów. A ile
    filtry do nich kosztują?

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne