  • 1. Data: 2009-04-02 15:33:19
    Temat: Odległość od granicy działki
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Na działce gdzie już stoi dom z garażem chciałem
    z tyłu za nim postawic budynek gospodarczy.
    Dom z tej strony jest około 5m od granicy działki
    i obok niego planuje utwardzić płytami ażurowymi
    aby dojechac bezproblemowo do tego budynku gosp
    który najlepiej jakby był na wprost tej drogi.
    O ile kiedyś gdy nie było okiem to można było się
    śmiało przysunąć niemal do granicy działki (1m) to
    teraz po wstępnej lekturze prawia budowlanego widze,
    że jak jest okno to 4m a jak nie ma to 3m.
    Czy można się przysunąć bliżej do granicy działki, np.
    za zgodą sąsiada, czy sam minister musi zadecydować.
    Optymalnie by było 1-1,5m od granicy działki
    Bud. gosp. chcę budowac na zgłoszenie bo będzie
    niewielki 20-25.

    Jak długo mogę go budować?
    Przy budowie domu musiały byc wpisy w dzienniku budowy co jakiś czas.
    A jak sytuacja się przedstawia przy budowaniu na zgłoszenie.
    Chodzi o to że teraz chcę zrobić jedynie fundamenty
    aby ostatecznie zniwelować teren, (Później ciężkim sprzętem
    już tam nie będę wjeżdzał) po czym zasiać trawke,
    posadzić iglaki itp.

  • 2. Data: 2009-04-02 16:57:50
    Temat: Re: Odległość od granicy działki
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za zgodą sąsiada, czy sam minister musi zadecydować.
    > Optymalnie by było 1-1,5m od granicy działki
    > Bud. gosp. chcę budowac na zgłoszenie bo będzie

    Napisz podanie o odstepstwo ze wzgledu na istniejaca zabudowe, doloz zgode
    sasiada i powinno wystarczyc.

    > Jak długo mogę go budować?

    2 lata

    > Przy budowie domu musiały byc wpisy w dzienniku budowy co jakiś czas.
    > A jak sytuacja się przedstawia przy budowaniu na zgłoszenie.

    hymmm nie wiem, chyba nie ma dziennika...
    sam chetnie bym sie dowiedzial...
    pewnie arch albo detektyw zaraz podpowie

    pozdrawiam

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-04-02 18:21:37
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > 2 lata

    2 lata jest na rozpoczęcie od wydania pozwolenia (zgłoszenie podjęcia
    robót), nie ma chyba ograniczenia czasowego budowania, wielu buduje sie lat
    5.

    --
    Mariusz

  • 4. Data: 2009-04-02 19:30:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > 2 lata jest na rozpoczęcie od wydania pozwolenia (zgłoszenie podjęcia
    > robót), nie ma chyba ograniczenia czasowego budowania, wielu buduje sie
    > lat

    A od kiedy podatek naliczają?

    Kris

  • 5. Data: 2009-04-02 19:34:48
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > A od kiedy podatek naliczają?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Kris

    Bylo parenascie dni temu...
    komus na grupie naliczyli zaraz po zgloszeniu
    ;-)

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 6. Data: 2009-04-02 20:06:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 02 Apr 2009 21:30:20 +0200, osobnik zwany Kris
    wystukał:

    > Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > A od kiedy podatek naliczają?

    tego nie wie nikt. mi urząd, za niezabudowaną działkę nalicza podatek
    rolny po czym na koniec roku go umarza uznając, że grunty nie są rolne
    tylko "pozostałe". i tak od kilku lat. Bawiłbym się setnie gdyby nie to,
    że za moje podatki robotę głupiego robi paru urzędasów plus x poleconych
    rocznie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2009-04-02 21:06:02
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    HANA pisze:
    > Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    czuję na odległość linię zabudowy ;) chociaż nie zawsze tak jest

    Podstawowe pytanie czy można tam postawić ten budynek gospodarczy na
    zgłoszenie tzn. działka 500 m2?

    Zgoda sąsiada dobre parę lat temu obowiązywała - nie przypomnę sobie
    do kiedy ?(starość nie radość) albo do 1993 albo do 2003 i tak już
    nieważne, teraz sam Pan Minister Infrastruktury.

    > Napisz podanie o odstepstwo ze wzgledu na istniejaca zabudowe, doloz zgode
    > sasiada i powinno wystarczyc.

    Jak jest plan to nic chyba nie zdziałasz - musi dopuszczać taką
    odległość od granicy, jak jest zabudowa na sąsiedniej działce przy
    granicy to można się dobudować do samej albo te 1 - 1,5 m

    zresztą jest to w warunkach technicznych (Rozporządzenie Ministra
    Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie) paragraf 12

    A o odstępstwie art. 9 Pb mówi - w przypadku szczególnie uzasadnionym
    ;) to starostwo występuje - mówiąc oględnie, a to już na ten temat
    więcej arch podpowie :)

    > 2 lata

    IMHO kwestia dyskusyjna, "Do wykonywania robót budowlanych można
    przystąpić, jeżeli w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia
    własciwy organ nie wniesie, w drodze decyzji, sprzeciwu i nie później
    niż po upływie 2 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia."

    W "moich" artykułach 49b i 50 - budowa bez zgłoszenia lub niezgodnie
    ze zgłoszeniem, o terminie nic nie ma, ważność zgłoszenia j.w. dwa
    lata. Mając zgłoszenie inwestorzy budują w tym terminie 2 lat albo
    wcale - jak zapomną ;) Znowu na zgłoszenie nie robi się jakiś dużych
    inwestycji, i jakbyś z miesiąc przeciągnął to i tak nic bym nie zrobił ;)

    > hymmm nie wiem, chyba nie ma dziennika...
    > sam chetnie bym sie dowiedzial...

    jasne, że nie ma dziennika przy zgłoszeniu, musisz mieć zgłoszenie -
    bez sprzeciwu i później zainwentaryzować obiekt.

    > pewnie arch albo detektyw zaraz podpowie

    Jak będę wiedział, wszystkiego nie wiem, ale chyba coś tam wiem skoro
    tak uważasz ;) , dzięki

  • 8. Data: 2009-04-02 21:14:05
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "detektyw" <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> napisał w wiadomości

    > Jak będę wiedział, wszystkiego nie wiem, ale chyba coś tam wiem skoro tak
    > uważasz ;) , dzięki

    A tak z ciekawosci...
    jak to jest z tym podatkiem?
    od kiedy powinna gmina naliczac? (2 posty wyzej...)
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 9. Data: 2009-04-02 21:22:35
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    HANA pisze:
    > Użytkownik "detektyw" <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> napisał w wiadomości
    >
    > A tak z ciekawosci...
    > jak to jest z tym podatkiem?
    > od kiedy powinna gmina naliczac? (2 posty wyzej...)

    Jak jest legalnie wybudowany, bo koliduje to trochę z prawem
    budowlanym, to tak jakby od przemytników skarbówka ściągała podatek od
    tego co zarobili na przemycie a Policja jak złapie to złapie. Samowola
    budowlana to przestępstwo - jak można przestępstwo (przestępczą
    działalność) opodatkować? Widać można, gmina każdy grosz ściąga i też
    im się nie można dziwić. Gmina ma swoje przepisy "ja" mam swoje i
    bardzo rzadko żeby one współgrały ze sobą.

  • 10. Data: 2009-04-02 21:26:00
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    HANA pisze:
    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bylo parenascie dni temu...
    > komus na grupie naliczyli zaraz po zgloszeniu
    > ;-)

    Chyba, że już miał to coś co zgłaszał postawione, a lotna brygada z
    gminy obmierzyła ;)