  • 1. Data: 2023-10-12 18:54:50
    Temat: Odprowadzanie wody opadowej
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam z jednej strony domu dwie rynny które najprawdopodobniej sa
    przedłuzone do studni chłonnej która wypada pod połozona kostka
    brukowa.
    Niestety studnia nie przyjmuje tyle wody ile trzeba i wybija podmywajac
    mi kostke. Juz mam z metr kwadratowy do poprawy.

    Wymysliłem sobie ze odłacze te dwie rynny i poprowadze je do mauzera
    1000litrów dzieki temu bede miał wode do podlewania i problem z głowy.
    Mauzer ustawiłem na wysokości jakies pol metra od gruntu.

    To latem.

    Ale co z zima?
    Jest jakis sposób zeby na zime zostawic to bezobsługowo?
    Wolałbym nie wypuszczac tej wody na ulice ale w jaki inny sposób
    rozprowadzic ja po działce tak zeby działało to bezobsługo i było
    odporne na mrozy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 2. Data: 2023-10-12 19:43:24
    Temat: Re: Odprowadzanie wody opadowej
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-10-12 o 18:54, Budzik pisze:
> [...]
    > Wolałbym nie wypuszczac tej wody na ulice ale w jaki inny sposób
    > rozprowadzic ja po działce tak zeby działało to bezobsługo i było

    Zakopać poniżej strefy przemarzania.
    Albo grzałka do środka i ocieplić :)

    --
    Pete

  • 3. Data: 2023-10-12 20:09:15
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, October 12, 2023 at 11:59:54 a.m. UTC-5, Budzik wrote:
> [...]
    > Wolałbym nie wypuszczac tej wody na ulice ale w jaki inny sposób
    > rozprowadzic ja po działce tak zeby działało to bezobsługo i było

    Mauzerowi nie zaszkodzi jak lod spuchnie.
    Olej.

  • 4. Data: 2023-10-12 20:59:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 12 października 2023 o 18:59:54 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > 1000litrów dzieki temu bede miał wode do podlewania i problem z głowy.
    > Mauzer ustawiłem na wysokości jakies pol metra od gruntu.

    Nic.
    Z 7 ub 8 lat już będzie jak mauzera postawiłem pod rynna w domu mojej już nieżyjącej
    babci.
    Babcia używała wodę do podllewania ogródka. Babcia zmarła, baniak stoi, ogródka nikt
    póki co nie uprawia.
    Baniak cały.
    Zima zamarznie, wiodą rozmarza itd
    Zimy teraz takie że w sumie to nie wiem czy ten baniak kiedyś w całości zamarzł.
    Ale to tak na marginesie

  • 5. Data: 2023-10-12 21:11:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 12 października 2023 o 20:59:52 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    > Zima zamarznie, wiodą rozmarza itd
    > Zimy teraz takie że w sumie to nie wiem czy ten baniak kiedyś w całości zamarzł.
    Dodam jednak że:
    W domu mojej mamy pod 3 rynny budynku gospodarczego podstawkiem kilka lat temu 3
    beczki ok 150-200litrow
    Tego typu
    https://www.google.com/search?q=beczki+plastikowe+ni
    ebueskie+szare&tbm=isch&ved=2ahUKEwivo5XwmvGBAxVVKBA
    IHdP8CZIQ2-cCegQIABAD&oq=beczki+plastikowe+niebueski
    e+szare&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzIECB4QC
    joFCAAQogQ6BAghEApQmgxY0Rtg_SFoAHAAeACAAYEDiAHsCpIBB
    zAuMy4zLjGYAQCgAQHAAQE&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei
    =a0QoZe_BLtXQwPAP0_mnkAk&bih=784&biw=412&client=ms-a
    ndroid-motorola-rvo3&prmd=sivn#imgrc=v-UFj2wZhZBS4M
    - niebieskie dwie, jedna szara.
    Szara jednej zimy pękła.