  • 11. Data: 2022-02-27 11:42:57
    Temat: Re: Pizdy z Bundestagu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 27 lutego 2022 o 09:49:25 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    czołgi z armata 120mm, samoloty ątej generacji. Wojna na Ukrainie wskazała jak ma być
    przygotowane państwo na agresję. Z ciężkiej broni powinniśmy mieć kilkaset rakiet o
    zasięgu od nas do Moskwy. Bo wtedy i do Belina jak by była potrzeba dolecą. Do tego
    trzy razy tyle ręcznych rakiet przeciwlotniczych i przeciwpancernych co potencjalni
    przeciwnicy mają samolotów i czołgów. Z broni osobistej z 5 milionów nowoczesnych
    karabinów i na początek po 20 magazynków do każdego. W szkołach średnich powinno być
    przywrócone przysposobienie obronne. Żeby każdy młody człowiek wiedział jak wygląda
    karabin i jak się z niego strzela. W czasie ćwiczeń na strzelnicy wybieranie takich
    co trochę lepiej strzelaja od innych. I jeśli wybrani będą chcieli, a będą chcieli,
    to dla nich szkolenia na strzelców wyborowych. Z armii zawodowej tylko obsługa ww
    rakiet i drontów bojowych. Po ataku nieprzyjaciela odpalają wszystko co mają na
    stolicę agresora i idą do domu. Następnego dnia jeśli jest taka potrzeba zgłaszają
    się do obrony terytorialnej. Po co nam okręty jak na morzu nie ma czego bronić. Po co
    nam czołgi i samoloty jak agresor będzie silniejszy i w pierwszej kolejności nam je
    zniszczy? Piechota w mieście ma sens jak ma ochronę w postaci czołgów i
    transporterów. Czołgi kilka osób może zatrzymać na rogatkach. Staną się problemem dla
    agresora bo zablokują możliwość wjazdu następnych. Widziałeś co się stało jak na
    ulice pomiędzy domy wjechał na Ukrainie transporter opancerzony. Poleciało z okien z
    dwadzieścia butelek z benzyną. Silnik zaciągnął spaliny i stanął. Jeden strzelec
    wyborowy bez problemu z kilometra podpali jednym pociskiem cysternę. Unieruchomi
    trzydzieści czołgów, sto transporterów. Ręczne rakiety przeciwlotnicze latają nisko i
    niedaleko. Samoloty transportowe mają wadę że w pewnym momencie też latają nisko i
    wolno. Pięciu obrońców z pięcioma stingerami 15 kilometrów przed lotniskiem strąci
    każdy ładujący samolot transportowy. Stosunek kosztów do efektów ekonomicznych
    minimum 1:1000. Dzisiaj na wojnie nie liczy się ile terenu agresor opanuje a ile go
    to będzie w złocie kosztowało. Jak państwo ma przemysł zbrojeniowy to dla siebie do
    obrony ma wszystko po kosztach produkcji?
    > Wystarczy po kilka sztuk w każdym mieście:
    >
    > https://tech.wp.pl/system-z-tarnowa-nowa-polska-bron
    -zwrocila-uwage-ukrainy,6740057756441536a
    Mogę sie nie zgodzić że do miasta takie coś dobre? Duże i ciężkie.duzego drona co ma
    rakiety nie zestrzeli bo na 5-6 kilometrów nie działa. Za to będzie dla niego dobrym
    celem. W mieście jak ustawić na dachu to patrz wyzej. Ustawiony na ulicy mało widzi
    bo domy ograniczają. Przy walkach na ulicy brak mobilności. Jedyna zaleta to że
    operator jest niewazliwy na atak na to coś. Zużywa ogromne ilości amunicji. Na mini i
    mikro drony to myśliwy z dubeltówka będzie skuteczniejszy i tańszy nawet tak jak na
    polowaniu na kaczki stosuje zasadę jedna paczka jedna kaczka. Pokazują w TV taka
    scenka. Z pięciu ukraińskich zolnierzy na ulicy. W tle konwój a raczej jego resztki.
    Każdy żołnierz ma karabin i granatnik. Jeden z nich poprawia po kolegach i strzela do
    jakiegoś samochodu w rozwalonym ruskim konwoju. Nawet jak scenka zainscenizowana to
    ktoś te samochody z konwoju rozpierdolil. Inny filmik. Na ulicy leży coś co mogło być
    ciężkim transporterem albo lekkim czołgiem bo na gąsienicach było. Nie idzie od razu
    rozpoznać bo mało co z tego zostało. Ten były kiedyś pojazd nie dostał a działa.
    Dostał z czegoś co żołnierz na sznurku na plecach nosił. Granatnik jak chcesz kupić
    kosztuje do 5 tysięcy dolarów. Jak jest własnej produkcji to dużo mniej bo w nim nie
    ma nic takiego co kosztuje 1000 dolarów za kilogram. Wartość czołgu starszego typu z
    5 milionów dolarów. Do tego strata 4-5 osób którzy odparowali. We współczesnej wojnie
    obronnej jedyny skuteczny i oszczędzający własnych ludzi sposób prowadzenia obrony to
    wojska terytorialne złożone z ludzi którzy żyją w miejscu gdzie działają. Jak kundel
    uważa że mieszkam na Bałutach to działam na Bałutach a nie na Widzewie. Jeśli ktoś
    mieszka na wsi a niedaleko jest linia kolejowa to się zasadza na cysterny. Na wojnie
    paliwo jest ważniejsze od amunicji.

  • 12. Data: 2022-02-27 12:06:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Z broni osobistej z 5 milionów nowoczesnych karabinów i na początek po 20
    magazynków do każdego.
    Nasi Umiłowani przywódcy dobrze wiedzą, że te karabiny mogłyby obrócić
    się przeciw nim, więc zbroją policję i wojsko w sprzęt odpowiedni do
    tłumienia zamieszek a także różne Pegasusy, żeby wiedzieć, co Suweren
    mówi. Dla nich bezpieczeństwo oznacza bezpieczeństwo stołków partyjnych
    i rządowych.
    https://infosecurity24.pl/sluzby-mundurowe/policja/p
    olicjanci-na-zakupach-czyli-na-co-formacja-wydala-sr
    odki-w-2020-roku
    Jacek

  • 13. Data: 2022-02-27 12:39:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 27 lutego 2022 o 12:06:31 UTC+1 Jacek napisał(a):
> [...]
    > i rządowych.
    > https://infosecurity24.pl/sluzby-mundurowe/policja/p
    olicjanci-na-zakupach-czyli-na-co-formacja-wydala-sr
    Poczekajmy na najnowsze sondaże. One są dobrym barometrem nastrojów. Rozmawiam ze
    znajomymi o sytuacji. Pewno nie uwierzysz że są dumni że są Polakami? Ja też? Ktoś
    pojechał na granice i mówi że wrócił z nową córka i wnukami. Sądzisz że cię
    podsłuchiwali? Chyba się za bardzo dowartosciowujesz.

  • 14. Data: 2022-02-27 16:00:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 26 Feb 2022 23:34:15 +0100, w <621aaae7$0$466$65785112@news.neostrada.pl>,
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

    > Lecz się na nogi, bo jak widać na głowę to już za późno.

    Rozpędzaj się, rozpędzaj...

  • 15. Data: 2022-02-27 19:46:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-02-27 o 00:12, Lisciasty pisze:

    > Sądziłem że Szkopy po wojnie będą się poczuwać choć trochę do
    > zrekompensowania światu swoich grzechów i będą działać na rzecz pokoju.
    > Srodze się rozczarowałem, nic się przez ostatnie 50 lat u nich nie
    > zmieniło.
    >
    > L.

    Już się im zmieniło tu jest ciekawy komentarz
    "Całą tę sieć wpływów, którą Putin szył w Europie od dwudziestu lat,
    spruli mu Ukraińcy w trzy dni, bo nie okazali się domkiem z kart, jak
    opowiadał wszystkim. W efekcie Putin to nie Ukrainę skazał na Rosję, ale
    samego siebie.

    Wypisał się z Europy, wypisał się z globalnej gospodarki, powiesił się
    na szyi Chińczykom. Miał Niemcy przyjazne, nieuzbrojone, finansujące mu
    budżet w zamian za gaz i płacące tylko pół składki NATO. Teraz ma
    Niemcy, które dokonały całkowitego zwrotu - wręcz tożsamościowego - w
    swojej polityce."

    "Niemal z dnia na dzień Berlin zaczął przodować w czterech (!)
    kluczowych obszarach: w procesie nakładania sankcji na Rosję, w polityce
    wojskowej, w uniezależnieniu się od gazu, a także w dostarczaniu broni
    na Ukrainę. To Niemcy dziś zaopatrują ją w tę najbardziej niebezpieczną:
    500 Stingerów i 1000 sztuk broni przeciwpancernej. "

    "Postawa Niemiec pokazuje, że czas działa już na korzyść Ukrainy. A
    każdy dzień przynosi gigantyczne straty gospodarcze, geopolityczne i
    finansowe dla Rosji. W poniedziałek spodziewany jest upadek rubla do
    poziomu ceny papieru, na którym zostały wydrukowane."

    "Na końcu światło zgaszą mu Chińczycy, którzy dobrze pamiętają, kto im
    najwięcej ziemi zabrał, a kto z nimi robi prawdziwe interesy.
    Chińczycy nie zawierają trwałych sojuszy, lojalni są tylko warunkowo i
    do czasu. Bezwzględnie wykorzystują przewagi ekonomiczne. Rosja dotąd
    mogła manewrować między Chinami i Zachodem. Teraz już nie może. Pekin
    pije szampana. Rosja to półtoraprocentowa gospodarka na Świecie -
    pryszcz na chińskiej. Do wczoraj pryszczyk na zachodniej."

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/zmiana
    -polityki-niemiec-komentarz-sierakowskiego/ncwd5q3,7
    9cfc278

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2022-02-28 18:46:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Każdego ranka czekam na wiadomość "tow. Putin zaboljeł".
    Pytanie nie czy, lecz kiedy.

    -----