    From: Lisciasty <l...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Płyta fundamentowa wczoraj i dziś
    Date: Wed, 27 Apr 2011 04:02:09 -0700 (PDT)

    Witam ponownie ;)

    Temat jest być może oklepany, ale macam go od dawna i przeczytałem
    tony dyskusji, nigdzie jednak nie doszukałem się szczegółów które są
    według mnie najistotniejsze w kwestii wyboru fundament tradycyjny/
    płyta.
    Połowica moja jest budowlańcem więc nasz przyszły dom drapie sama w
    cadzie, mi natomiast włos się na d. jeży jak patrzę na plan i widzę te
    kilowaty uciekające każdym kątem :>
    W chwili obecnej wychodzi nam 90 mb ściany nośnej, co pi razy drzwi
    daje jakieś 23 m2 mostka na styku ściana/fundament. Doszukałem się, a
    jakże, metod na częściową eliminację tego mostka ale co się wczytam
    głębiej to wychodzi lipa. Napaliłem się na foamglas, ale biorąc pod
    uwagę że potrzeba by było ze 3m3, gdzie cena 1m3 to jakieś 4 tysiące
    zł, zapał opadł :> Jakieś isomury i inne takie, niby ładne i kolorowe
    ale po zerknięciu w parametry również widać biedę, a i tanie nie są.

    Mam pytanie do praktyków, jak obecnie wygląda ta kwestia. Czy przy
    dzisiejszych cenach stali, betonu i materiałów izolacyjnych płyta to
    extrawagancja, czy pomysł na oszczędność i mniejszy kłopot?
    Nie buduję pasywniaka, ale energooszczędność jak najbardziej leży w
    moim interesie ;)

    Pzdr.
    L.