  • 1. Data: 2015-07-20 14:34:48
    Temat: Podbitka drewniana jaka grubosc ? czy stosowac J z pcv na brzegu
    Od: "d...@d...pl" <z...@g...com>

    Witam

    zbieram sie do zrobienia podbitki drewnianej nad wejsciem, reszte fachowcy zrobili z
    pcv a nad drzwiami jest zaplanowane drewno. NIestety fachowcow do zrobienia tej
    resztowki znalexc nie mogę wiec wezme sie sam zanim mi sie wylęgnie 3 tura szpaków w
    tym roku. Dach mam z blachodachowki i niestety nad drzwiamy wszystko jest wtopione w
    ocieplenie wiec żadnych bocznych blach nie dam rady odkrecic. Chcialbym pytac jaka
    brac grubosc podbitki zeby to mialo rece i nogi? i czy stosowac jakies listy J na
    krawedziach czy łapac bezposrednio do krokwi - bede jechał w poprzek? no i jak
    wykonczyć podbitkę od sciany ?

    Pozdrawiam
    zt

  • 2. Data: 2015-07-21 10:22:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "d...@d...pl" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > ocieplenie wiec żadnych bocznych blach nie > dam rady odkrecic. Chcialbym
    > pytac jaka brac grubosc podbitki zeby to mialo rece i nogi?

    Jeśli masz krokwie co 90cm to IMO calówki to sensowne minimum. Pamięta j o
    wentylacji (zakładam że masz tam jakąś wełnę po tą blachodachówką) dlatego
    lepiej nie dawać podłogowych na pióro-wpust tylko zwykłe i zostawiać 1-2 mm
    szpary pomiędzy nimi.

    Albo prościej użyć jednak perforowanej podbitki z PCV oklejanej na złoty dąb
    czy orzech :-)

    > i czy stosowac jakies listy J na krawedziach czy łapac bezposrednio do
    > krokwi - bede jechał w poprzek? no i jak wykonczyć podbitkę od sciany ?

    Od ściany właśnie dałbym listwę J. Jak przypasujesz jakąś PCV do grubości
    desek to tym lepiej - będzie estetycznie i łatwiej w przyszłości przy
    malowaniu okleić ją taśmą papierową.

    Pozdrawiam
    Ergie