  • 1. Data: 2015-07-20 15:08:22
    Temat: Junkers WR-250-1 KE - piec łazienkowy, części zamienne
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    Google wyrzuca mi praktycznie jeden sklep http://systemgaz.com.pl/
    Poszukuję samej termopary (bez elektrozaworu) do pieca WR-250-1 KE.
    Znalazłem jakiś serwis w Krakowie ale chcą za to 330zł - zwariowali.
    W systemgaz termopary chodzą po ~80-90zł. Uniwersalne termopary chodzą na
    allegro po kilkanaście zł. Więc przebitka cenowa makabryczna.
    Może ktoś coś sensownego polecić?
    Potrzebna sama termopara, bez elektrozaworu który steruje. 13 lat piec więc
    po takim czasie ma prawo termopara zaniemóc :)
    Termopara dwużyłowa (masa i +)
    Termopara z pomiaru wynika, że się "wypaliła" i ma za dużą rezystancję
    wewnętrzną (w końcu wystarczy nawet 0,5 Ohm wtrąconej rezystancji aby to
    przestało działać) daje już za małego kopa prądowego, czyli nie zapewnia
    prądu potrzymania zaworu i świeczka gaśnie. Elektrozawór zasilony z
    zewnętrznego źródła prądowego, do potrzymania potrzebuje prądu ~100mA (na
    elektrozaworze panuje wtedy napięcie ~3,33mV), rozłacza przy 70mA (napięcie
    ~2,1-2,2mV). Goła, nieobciążana elektrozaworem ogrzana już świeczką pieca
    termopara daje napięcie ~20mV, obciążona elektrozaworem, napięcie siada do
    2,1mV. Czyli jest to napięcie przy którym wg wcześniejszych pomiarów
    elektrozawór się już wyłącza. Tor prądowy od termopary (po drodze przez 2
    czujniki-bezpieczniki czadu i przegrzania nagrzewnicy 104st)
    zdrowy, niemierzalne spadki, czyli wtrącone pasożytnicze rezystancje (które
    by zaniżały te potrzebne minimum 3mV niezbędne do załączenia elektrozaworu)
    na łączeniach konektorów odpadają.
    Dysza wyczyszczona, płomień w kształcie serca ładnie otacza termoparę więc
    niewłaściwy płomień świeczki odpada.

  • 2. Data: 2015-07-22 08:45:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 lipca 2015 15:08:24 UTC+2 użytkownik jedrek napisał:
> [...]
    > W systemgaz termopary chodzą po ~80-90zł. Uniwersalne termopary chodzą na
    > allegro po kilkanaście zł. Więc przebitka cenowa makabryczna.

    kupic tanią uniwersalną, odciąc i podmienic koncówke od starej, lutowac na dłuzszym
    odcinku zeby te omy nie przeszkadzały. Cos w ten desen kiedys robilem ale szczegółów
    nie pamietam :)

    b.